Jämför grafiken i The Division - då mot nu

Robot
Jämför grafiken i The Division - då mot nu

2013 års dramatiska annonseringstrailer ställs mot färsk gameplay.

#ubisoft, #watchdogs, #tom-clancys-the-division


Medlem
Jämför grafiken i The Division - då mot nu
Medlem

Tyckte det såg rätt uselt ut grafiskt sett! Ja, tills man berättade att det var X-box 1 det rörde sig om. Klart det ser skit ut på en konsol jämfört med trailern som garanterat INTE var en gameplay alpha av konsolversionen och säkerligen även jämfört med hur man kan få spelet att se ut på en högst ordinär PC om inte Massive helt konsolifierar spelet, vilket tyvärr verkar vara lite av en risk.

Medlem

Har Youtube problem, eller är det bara för mig Youtube.com renderas konstigt (Läser inte in stilmallar)?

EDIT: Var inget. AdBlock hade fått spel.

Medlem

Fy fan va kasssst... Blir inget köp för mig. Ubi Dogs.

För er som inte orkar kolla youtube.

Dynamic Global Illumnination - BORTA
Procedural Destuctrion - BORTA
Dynamic Material Shaders - BORTA
ADvanced Particle system - Verkar vara kvar
Time of Day - Verkar vara kvar.

bara några av de saker de ändrat verkar de som.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Fy fan va kasssst... Blir inget köp för mig. Ubi Dogs.

För er som inte orkar kolla youtube.

Dynamic Global Illumnination - BORTA
Procedural Destuctrion - BORTA
Dynamic Material Shaders - BORTA
ADvanced Particle system - Verkar vara kvar
Time of Day - Verkar vara kvar.

bara några av de saker de ändrat verkar de som.

Ingen som har sagt att det är borta på PC. Va det inte jäkligt snyggt för XB1?

Releasehästryttare

Jag va jävlig sugen på detta när de visade upp det första gången, men nu efter 2.5 år så är suget helt borta, och det är bara den grafiska biten.

Ubishits servrar har haft stora problem hela tiden sen Rainbow sige spelet släpptes i höstas, hur tror ni deras servrar kommer klara va detta spelet ? Jag gissar redan nu att de kommer ha åt minstonde lika stora problem om inte värre med detta.

Medlem

Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.

Medlem

Jo visst visades det på konsol däremot kändes det helt annorlunda, skulle inte tro att Pc versionen någonsin kommer se likadant som de visade den....

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.

Det är ju idiotiskt att göra gameplay-demos som ser så märkbart bättre ut än det färdiga spelet, så det finns ingen anledning till att det skulle vara "klart som fan".
Allt som händer är ju att folk blir intresserade och sedan besvikna när spelet inte är vad de trodde att det skulle vara, och då tappar de antingen intresset för spelet eller så hade de varit intresserade ändå eftersom förbättringarna i demon jämfört med det färdiga spelet uppenbarligen inte är avgörande för sådana som fortfarande köper spelen efter att ha sett downgrades.

Medlem

Ubisoft lyckas verkligen göra ui'n som får mig att må illa.
Blir så förbannat plottrigt hela tiden, flytande sträck i luften och käbbel.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.

Förstår jag rätt att du är för falsk marknadsföring?

Releasehästryttare
Skrivet av Warfighter320:

Jo visst visades det på konsol däremot kändes det helt annorlunda, skulle inte tro att Pc versionen någonsin kommer se likadant som de visade den....

HAHAHAHAHAHAHA

Medlem

Verkade nytt och kul för ett par år sen. Men nu? Not so much...
Men blir att testa betan ändå om ett par veckor, man kan ju ha fel.
Förboka nånstans och avbeställ direkt efter ni fått betakoden.

Medlem

Jag lärde mig efter Watch Dogs att inte ha förtroende för Ubisoft. Nu förbokar jag inga spel från dem längre, när spelen är släppta och jag kan se själv hur det är så gör jag ett val därifrån

Men detta är något som händer allt oftare, witcher 3 gjorde det också. Finns säkert flera på listan..

Rakt av, jag tycker det är för jävligt och enormt respektlöst att dem marknadsför en produkt på det här viset, genom att visa en produkt så snyggt som möjligt bara för att sen nergradera det helt och hållet.

Hade ju sett bättre ut om dem visade upp en produkt som ungefär ser ut som The Division nu gör med uppenbarelsen "det är bara beta och kommer bli bättre" och sen nå till den nivån som dem visade under E3 - men nope.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.

Skrivet av Vercadi:

Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.

Då kan man börja fundera på varför det är så här? Jo för att konsol spelarna genererar mer pengar än pc spelarna.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Fy fan va kasssst... Blir inget köp för mig. Ubi Dogs.

För er som inte orkar kolla youtube.

Dynamic Global Illumnination - BORTA
Procedural Destuctrion - BORTA
Dynamic Material Shaders - BORTA
ADvanced Particle system - Verkar vara kvar
Time of Day - Verkar vara kvar.

bara några av de saker de ändrat verkar de som.

När vi får se något ur PC-versionen igen och dom sakerna du nämner då verkligen är borta, då kan vi börja snacka om kasssst, tyvärr är ju Xbox One den sämsta prestandamässigt av dom tre plattformarna så självklart kommer det ju sakna mycket skit jämfört med PC.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Självfallet kommer spel bli nedgraderade när konsoler finns kvar, bara att acceptera det som det är just nu, tyvärr.

Dock såg jag nyligen på Gametrailers stream då dom hade gäster från Firaxis Games(XCOM2) och dom gör det enbart till PC(till en början åtminstone) för att dom verkligen vill göra det spelet precis som dom ville. Sen ska man väl påpeka att 2K games(utgivarna) gav dom i stort sett fria händer vilket också ger dom två tummar upp i min bok.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Alla reveals som gjordes 2013 var i stort sett gjorda under tron att den nya generationen av konsoler skulle vara mer kraftfulla än vad dom blev. Så jag har full förståelse för att Witcher 3, Watchdogs, Siege och nu The Division var tvungna att downgradea. Man har helt enkelt inte haft något val.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

men hur kan gameplay se sämre ut idag om det var inspelat på ps4 som dom sa i 2013

Missvisade från start blir inget köp

Skrivet av Vercadi:

Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.

Det handlar om att man visar en product man säljer som inte är sannig. tänk dig om du köper en ferrari och får en gammal fiat

det handlar inte om att klaga utan det handlar om att få den product som säljaren säger att man får. om säljaren säger att en product ser ut så här som i E3 2013 och är sämre 2016 hela 3 år senare så är det lureri

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Självfallet kommer spel bli nedgraderade när konsoler finns kvar, bara att acceptera det som det är just nu, tyvärr.

Dock såg jag nyligen på Gametrailers stream då dom hade gäster från Firaxis Games(XCOM2) och dom gör det enbart till PC(till en början åtminstone) för att dom verkligen vill göra det spelet precis som dom ville. Sen ska man väl påpeka att 2K games(utgivarna) gav dom i stort sett fria händer vilket också ger dom två tummar upp i min bok.

Tror inte nån här skulle klaga på xcom spelen mer än små buggar här och där.
Rekommenderar inte att för boka spel , men är det ett spel som borde förbokas så är det just xcom 2 ..

Dock är det två spel som släpps innan nu nästa vecka som behövs kollas på innan, Resident evil 0 och nya Homeworld

Barry plz don't play whit the horses ..

Medlem

"Det ser ju bra ut för Xbox one"
Bra skäl att aldrig skaffa ett Xbox one.

Medlem

Tänk att folk plötsligt blir kritiska mot detta problem efter luckan där det inte spelade någon roll med The Witcher 3. Enda skillnaden var att CDPR stod fast vid sin lögn till en vecka EFTER release, visade enbart det "förfinade" materialet OCH hade en enormt mycket större downgrade. Men visst goty, årets utvecklare och hela köret. Trots att man även ljög om modverktygen.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Fezk:

Självfallet kommer spel bli nedgraderade när konsoler finns kvar, bara att acceptera det som det är just nu, tyvärr.

Dock såg jag nyligen på Gametrailers stream då dom hade gäster från Firaxis Games(XCOM2) och dom gör det enbart till PC(till en början åtminstone) för att dom verkligen vill göra det spelet precis som dom ville. Sen ska man väl påpeka att 2K games(utgivarna) gav dom i stort sett fria händer vilket också ger dom två tummar upp i min bok.

Tror inte nån här skulle klaga på xcom spelen mer än små buggar här och där.
Rekommenderar inte att för boka spel , men är det ett spel som borde förbokas så är det just xcom 2 ..

Dock är det två spel som släpps innan nu nästa vecka som behövs kollas på innan, Resident evil 0 och nya Homeworld

https://derpicdn.net/img/view/2013/6/16/349603__safe_pinkie+p...

Barry plz don't play whit the horses ..

Kan inte låta bli att undra vad det är med dig och Ponies. o_O ..kanske inte bör fråga. Haha.

Releasehästryttare
Skrivet av Luciphear:

Kan inte låta bli att undra vad det är med dig och Ponies. o_O ..kanske inte bör fråga. Haha.

Hade du kollat på serien så behöver du inte fråga:

(varning grafiskt)

Tråkig utveckling, speciellt när det handlar om ett spel som skulle förlita sig mycket på atmosfären.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Luciphear:

Kan inte låta bli att undra vad det är med dig och Ponies. o_O ..kanske inte bör fråga. Haha.

Hade du kollat på serien så behöver du inte fråga:

Nu har jag fler frågor än jag hade från början. What the f... nej. Nej glöm det. Tillbaka till The Division grafiken.

Inte så förvånad - Ubisoft följer i samma gamla fotspår ser det ut som. Okej - det är väl sant att man börjar med att sikta högt sedan skalar man ner det som man kommer längre in i utvecklingen, likt vad som hände med Witcher 3 men jag tror nog att i just W3s fall så handlade mer om skalan på spelet - dock tror jag inte det handlar om riktigt samma anledning för Ubisoft som det gjorde för CDPRojekt...

Medlem

Är någon ens förvånad?
Men vem fan är dum nog att ens förboka ett spel ifrån Ubi idag?
Måste ju vara bra tappad om man gör det och stödjer deras lögner.

KoP
Medlem

Såhär är det ju alltid (eller ofta). Det vorde väl dom flesta vara medvetna om vid det här laget? Eller? Tar man inte gameplay film ifrån t.ex E3 med en nypa salt får man faktiskt skylla sig själv.

Kommer köpa Division och lira ihop med polarna. Tror ändå på en rolig upplevelse. Ultrasnygg gfx eller ej.

Medlem

Tråkigaste jag känner är inte alla super-duper-particle-effekter som kanske saknas.

Jag reagerar på scenen han i filmen beskriver där han står på en bit gata, på E3 är den _fylld_ med "saker", allt från skräp till kundvagnar.

Det var just detta jag blev imponerad av, mängden grejor överallt som skapade en atmosfär.

När han sen visar från nu så är det mer eller mindre bara vanliga gator där dom droppat ner lite trasiga bilar...

Detta handlar nog mest bara om att det inte finns tid/pengar att bygga ett sånt detaljerat spel hela vägen igenom, men ändå tråkigt att demot visade upp saker som dom redan då borde ha vetat inte skulle bli verklighet...

123
Skriv svar