Medlem
GTA 5

Jag stod och köade i ungefär två timmar, mitt i natten. Det var underbara människor runt om som alla var peppade inför att äntligen få spela det nya GTA.

Jag kom hem och satte i cd skivan i mitt 360, sedan vet jag inte vad som hände. Jag kände inte det där roliga som jag gjorde i de andra, förutom 4:an som var sådär. Jag spelade igenom det på 3 dagar, fokuserade på storyn och vissa sidouppdrag. Sedan när jag la ner handkontrollen så kände jag att detta spelet hade en sådär story, tre karaktärer som alla var sådär, Trevor hade sina stunder dock.

Men det kändes otillfredsställande, att det saknades något som fanns i de andra spelen.
Eller var det så att jag växt upp, utvecklat en tråkig och grå sida i min personlighet, som inte kunde uppskatta storyn för vad det var, en satir på hur vi lever idag, och hur vi ser på verkligheten med hjälp av reality serier, som har manus för det mesta, av Hollywood filmer och även musik som förskönar gangsterlivet som något som är bra.

Men i förrgår så inhandlade jag det igen till PS4an, denna gången med det bittra som satt kvar i munnen ifrån förra gången.

Det första jag gjorde var att sätta på first person mode, sedan var jag fast.
Att få uppleva ett GTA spel i första persons vy är något jag trodde att jag aldrig skulle få uppleva.
Jag får se världen i GTA på ett helt annat sätt, på olika detaljer som finns runt om, som jag aldrig tänkte på i tredje persons vy. Som de vapen man har, till hur ljuset lyser igenom fönsterna, till reflektioner i saker som finns runt omkring och till hur världen upplevs på ett sätt som bara känns så rätt.
Att lägga till detta i GTA var för mig en säljande punkt, som fick mig att investera i ytterligare mer pengar. Då jag inte kunde mista att få uppleva det i andra ögon.

Storyn är bättre än jag minns, dock så har jag bara hunnit spela som Trevor i en timme. Det jag hatar dock med detta spel är att man får döda Johnny, han ifrån liberty city stories. Då han var en stor favorit för mig, efter CJ.

Men GTA 5 är än så länge så mycket bättre till PS4 med dess grafik, men även detaljerna som kommer med bättre prestanda än till 360, så som jag tror Rockstar egentligen ville visa upp det ifrån början.
Så är glad att jag köpte det igen.

#blogg

Medlem
GTA 5

Personligen såg jag aldrig FPS-kameran som något intressant. Det kändes påklistrat och halvdant. Men jag älskade både karaktärerna och storyn.

Medlem

Ja, det är ganska halvdant, konstigt nog, efter typ, ja 20 år av framgångsrika FPS...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem

Hatar first person vyn i GTA 5. Man begränsas väldigt mycket av att inte kunna rotera runt kameran och hålla koll på vad som sker runt omkring en (om man spelar i first person då man kör fordon i spelet).

1
Skriv svar