Medlem
Sony Xperia Z3

Har nu haft gamle mobilen bara något halvår, har flertal gånger slagit den i diverse bord, och kanter utan problem, har icke tagit någon fysisk skada...

Men så en jävla gång, la jag den på låret, och den råkade börja glida, gled ner för benet, och på skon och "studsa" ner på golvet, med skärmen först... Vafan hände då? Jooodå, heeela skärmen sprack.

Vet inte varför men den slutade reagera helt på touchen, jag kan just nu inte göra _något_ på telefonen, har kopierat bilderna men mer än så går inte.

Jag kollar nu på alternativ för hur jag ska kunna sälja telefonen MEN är så jävla nojjig över att får någon igång den, finns alla lösenord och dylikt i telefonen... Det vill jag ICKE ska hända.

Hur kan jag lösa detta?

Medlem

Hmm fick upp detta förslag via google, och jag minns att det fungerade när Ericsson var i bilden (Sony Ericsson Xperia X10). Inte haft någon annan Sony lur sedan min X10.

The simple way to factory reset for unrooted phone is to perform a factory reset via pc companion.
Download PC COMPANION and install
Open up PC companion and click on support zone (do not connect your phone yet)
Click on the Phone Software Update
It will says could not find phone because you havent connect it yet! so, dont connect it and click on the repair phone like this picture. Follow onscreen instruction.

Som sagt kan jag inte verifiera att det fungerar men är väl värt ett försök.

Sidan jag såg detta på:
http://android.stackexchange.com/questions/67719/how-to-do-a-...

Fanns fler sidor med resultatet: Sony Z3 Factory reset with broken screen

GL!

Medlem

Krossar du displayen på en sony mobil så dör skärmen tyvärr :/ Hände likadant på min Z1.

Som Fuidama skrev så bör det fungera. Ska finnas en reset i pc companion!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Z3 har stöd för USB-enheter så du kan med usb-adapter koppla in en mus och styra gränsnittet. På så vis kan du bl.a. göra en factory reset.

Medlem
1
Skriv svar