Varsågod, här är The Divisions grafikinställningar på pc

Robot
Varsågod, här är The Divisions grafikinställningar på pc
Medlem
Varsågod, här är The Divisions grafikinställningar på pc

Filmen är reden borta, vad vill de dölja?

Gen
Medlem
Skrivet av Sille:

Filmen är reden borta, vad vill de dölja?

Den extrema nedgraderingen? Å andra sidan kommer ju alla få se den när vi kör betan om två helger.

Medlem

Bara aliens man kan spela? (ögonplaceringen är sanslös).

Ex. Från https://www.youtube.com/watch?v=hHokRwX0g30


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Filmen redan nedtagen så fick aldrig se, men jag gissar på att spelet har 2st grundläggande kännetecken för konsoler.
Max 60 FOV
Max 30 FPS

Medlem

Detta videoklipp visar innehåll från Ubisoft, som har blockerat det av upphovsrättsliga skäl.

Medlem

Kan ni lugna ner hatet en liten bit era hyenor?!

Det är Svenska Massive Entertainment som har gjort spelet, tyvärr så äger UBISOFT studion men studion är en av världens bästa.

Sedan är det konsolifikationen av spelvärlden som är att skylla på och inte UBISOFT / MASSIVE. Sluta köp jävla konsol spel så dör denna prehistoriska skit maskin redan och slutar hålla bakåt utvecklingen och prestandan för PC som är 5-8 år längre fram än XBONE / PS4.

Beta (läs: 3 dagar tidsbegränsat DEMO) om en vecka och då får vi alla se hur bra eller dåligt spelet är.

Visa lite respekt och nationalitet och stolthet, MASSIVE ÄR DU OCH JAG, DET ÄR SVENSKT.

Man blir inte förvånad Sverige går åt fan....

Medlem

ja ja man får hoppas på att gräset är så grönt som det borde vara på denna sida , denna gång ^^

Medlem

Grafiken är det minsta jag bryr mig om i ett spel som har Tom Clancy i titeln. Det som kommer vara avgörande är hur underhållande det är och framför allt om spelet är som Warframe eller inte. Om det är som Warframe (inte spelat Destiny men det jag sett påminner en hel del om Warframe) så kommer mitt intresse för spelet minska markant.

Medlem

Grafiken är inte allt, bra gameplay så kommer detta bli hur fett som helst. Tycker även de nergraderade filmerna ser otroligt bra ut.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Kan ni lugna ner hatet en liten bit era hyenor?!

Det är Svenska Massive Entertainment som har gjort spelet, tyvärr så äger UBISOFT studion men studion är en av världens bästa.

Sedan är det konsolifikationen av spelvärlden som är att skylla på och inte UBISOFT / MASSIVE. Sluta köp jävla konsol spel så dör denna prehistoriska skit maskin redan och slutar hålla bakåt utvecklingen och prestandan för PC som är 5-8 år längre fram än XBONE / PS4.

Beta (läs: 3 dagar tidsbegränsat DEMO) om en vecka och då får vi alla se hur bra eller dåligt spelet är.

Visa lite respekt och nationalitet och stolthet, MASSIVE ÄR DU OCH JAG, DET ÄR SVENSKT.

Man blir inte förvånad Sverige går åt fan....

Inte intresserad av nationalitet, skiter totalt i det, bryr mig bara om ifall spelet är bra eller ej och det verkar det inte vara. Har spelat alphan och jag tyckte det va skit tyvärr. För övrigt går inte Sverige åt helvete om man ser det ur ett större perspektiv, tvärtom.

Medlem

Största anledningen till att jag föredrar spel på konsol istället för PC är alla dessa inställningar. En inställning fel och man får halverad bilduppdatering (om inte mer).

Medlem
Skrivet av pazu:

Största anledningen till att jag föredrar spel på konsol istället för PC är alla dessa inställningar. En inställning fel och man får halverad bilduppdatering (om inte mer).

Skyller på skit bakom spakarna ;D
Nej men som du säger, det finns ju en inlärningskurva för sådant som inte existerar för consol.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Kan ni lugna ner hatet en liten bit era hyenor?!

Det är Svenska Massive Entertainment som har gjort spelet, tyvärr så äger UBISOFT studion men studion är en av världens bästa.

Sedan är det konsolifikationen av spelvärlden som är att skylla på och inte UBISOFT / MASSIVE. Sluta köp jävla konsol spel så dör denna prehistoriska skit maskin redan och slutar hålla bakåt utvecklingen och prestandan för PC som är 5-8 år längre fram än XBONE / PS4.

Beta (läs: 3 dagar tidsbegränsat DEMO) om en vecka och då får vi alla se hur bra eller dåligt spelet är.

Visa lite respekt och nationalitet och stolthet, MASSIVE ÄR DU OCH JAG, DET ÄR SVENSKT.

Man blir inte förvånad Sverige går åt fan....

LOL

Medlem

character creation såg lite kiss ut. Titta inte mycket på den filmen som funkar efter som killen berättar hela story. Fortfarande ett köp för mig bara lite synd att bara ubistore collectors edition har steelcase

Medlem
Skrivet av PsyX:

Kan ni lugna ner hatet en liten bit era hyenor?!

Det är Svenska Massive Entertainment som har gjort spelet, tyvärr så äger UBISOFT studion men studion är en av världens bästa.

Sedan är det konsolifikationen av spelvärlden som är att skylla på och inte UBISOFT / MASSIVE. Sluta köp jävla konsol spel så dör denna prehistoriska skit maskin redan och slutar hålla bakåt utvecklingen och prestandan för PC som är 5-8 år längre fram än XBONE / PS4.

Beta (läs: 3 dagar tidsbegränsat DEMO) om en vecka och då får vi alla se hur bra eller dåligt spelet är.

Visa lite respekt och nationalitet och stolthet, MASSIVE ÄR DU OCH JAG, DET ÄR SVENSKT.

Man blir inte förvånad Sverige går åt fan....

För att vara helt ärlig varifrån spelet kommer skiter jag fullständigt i, men jag bryr mig om kvaliteten på produkten och detta inkluderar saker som story, gameplay grafik mm.

Sist ett Svensk företag gjorde ett bra jobb var SOMA men sist massiv gjorde ett bra spel var Ground control 2 som släpptes för ca 12 år sedan.

Vi kan ju även prata om DICE då det är Svenskt sist de gjorde ett bra spel var battlefield 2142. Detta visar att det finns mycket skräpspel från Sverige.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av PsyX:

Kan ni lugna ner hatet en liten bit era hyenor?!

Det är Svenska Massive Entertainment som har gjort spelet, tyvärr så äger UBISOFT studion men studion är en av världens bästa.

Sedan är det konsolifikationen av spelvärlden som är att skylla på och inte UBISOFT / MASSIVE. Sluta köp jävla konsol spel så dör denna prehistoriska skit maskin redan och slutar hålla bakåt utvecklingen och prestandan för PC som är 5-8 år längre fram än XBONE / PS4.

Beta (läs: 3 dagar tidsbegränsat DEMO) om en vecka och då får vi alla se hur bra eller dåligt spelet är.

Visa lite respekt och nationalitet och stolthet, MASSIVE ÄR DU OCH JAG, DET ÄR SVENSKT.

Man blir inte förvånad Sverige går åt fan....

För att vara helt ärlig varifrån spelet kommer skiter jag fullständigt i, men jag bryr mig om kvaliteten på produkten och detta inkluderar saker som story, gameplay grafik mm.

Sist ett Svensk företag gjorde ett bra jobb var SOMA men sist massiv gjorde ett bra spel var Ground control 2 som släpptes för ca 12 år sedan.

Vi kan ju även prata om DICE då det är Svenskt sist de gjorde ett bra spel var battlefield 2142. Detta visar att det finns mycket skräpspel från Sverige.

Skämtar du eller, finns tiotals spel som är gjorda av svenska spelutvecklare som släpps och är bra på senaste.

Gnällkuk
Skrivet av pazu:

Största anledningen till att jag föredrar spel på konsol istället för PC är alla dessa inställningar. En inställning fel och man får halverad bilduppdatering (om inte mer).

Lite märkligt argument. Jag kan förstå att man som oinsatt tycker att inställningarna är svårbegripliga och det avhjälps knappast av att utvecklarna sällan berättar vad inställningen gör eller hur mycket systempåverkan det kan ha.

Däremot kan man ju testa sig fram tills man får en behaglig upplevelse.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sille:

För att vara helt ärlig varifrån spelet kommer skiter jag fullständigt i, men jag bryr mig om kvaliteten på produkten och detta inkluderar saker som story, gameplay grafik mm.

Sist ett Svensk företag gjorde ett bra jobb var SOMA men sist massiv gjorde ett bra spel var Ground control 2 som släpptes för ca 12 år sedan.

Vi kan ju även prata om DICE då det är Svenskt sist de gjorde ett bra spel var battlefield 2142. Detta visar att det finns mycket skräpspel från Sverige.

Det är ju extremt subjektivt. Men om man går utöver vad folk köper (folk röstar ju med sin plånbok trots allt....) så har det gått väldigt bra för både Massive och Dice.

Sedan har verkligen folk för mycket hat innan ett spel ens har släppts. Tagga ner lite.

Medlem

Det var ett jädra gnäll på "nedgraderingen" av grafiken. Folk gnällde lika mycket när grafiken för The Witcher 3 inte levde upp till sin E3-trailer. Vad hände med The Witcher 3? Jo det anses som ett av de bästa spelen 2015 (om inte det bästa).

Det jag upplevt av spelet hittills i känsla och spelbarhet är väldigt gediget och bådar gott för framtiden.

Medlem
Skrivet av fr4nq0:

Det var ett jädra gnäll på "nedgraderingen" av grafiken. Folk gnällde lika mycket när grafiken för The Witcher 3 inte levde upp till sin E3-trailer. Vad hände med The Witcher 3? Jo det anses som ett av de bästa spelen 2015 (om inte det bästa).

Det jag upplevt av spelet hittills i känsla och spelbarhet är väldigt gediget och bådar gott för framtiden.

Jag anser att Talos principle Road to gehenna och Soma var bättre,+ de nedgraderade sig inte från sin E3 trailer.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Visa lite respekt och nationalitet och stolthet, MASSIVE ÄR DU OCH JAG, DET ÄR SVENSKT.

Spelutveckling är ju annars ganska globalt och hade det inte varit det hade väl inte Massive funnits?
5 personer i Göteborg köpte Ground Control, sedan konkade massive...?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem
Skrivet av Sille:

Sist ett Svensk företag gjorde ett bra jobb var SOMA men sist massiv gjorde ett bra spel var Ground control 2 som släpptes för ca 12 år sedan.

Soma släpptes i september förra året. Kan du berätta hur många svenska titlar som släppts sen dess? Att säga att det senaste bra släppet är ett halvår gammalt tycker jag mest motbevisar din egen poäng.

Medlem
Gen
Medlem
Skrivet av PsyX:

Kan ni lugna ner hatet en liten bit era hyenor?!

Det är Svenska Massive Entertainment som har gjort spelet, tyvärr så äger UBISOFT studion men studion är en av världens bästa.

Sedan är det konsolifikationen av spelvärlden som är att skylla på och inte UBISOFT / MASSIVE. Sluta köp jävla konsol spel så dör denna prehistoriska skit maskin redan och slutar hålla bakåt utvecklingen och prestandan för PC som är 5-8 år längre fram än XBONE / PS4.

Beta (läs: 3 dagar tidsbegränsat DEMO) om en vecka och då får vi alla se hur bra eller dåligt spelet är.

Visa lite respekt och nationalitet och stolthet, MASSIVE ÄR DU OCH JAG, DET ÄR SVENSKT.

Man blir inte förvånad Sverige går åt fan....

Ingen ovanför ditt inlägg har klagat på Massive så jag vet inte vad du fick det ifrån. Hyenan är Ubisoft (även konsoler såklart men de finns där och vi måste tyvärr leva med dem för att alla inte har råd att lägga 15k på en fet dator eller intresset att pilla med den). Stör du dig inte alls på att Massive visade upp något som äntligen var next gen men som aldrig kommer att få se dagens ljus (grafiskt sett). En vertical slice som det kallas - vissa tror att Massive helt enkelt ville visa upp sin nya 3D motor (Snowdrop Engine) och skapade ett "demo". Sen kan vi PC ägare fortfarande få vara ledsna att det inte skapas en riktig PC version av ett spel och att konsolerna får ha sin skräpgrafik för sig själva, men pengarna ligger trots allt där och Ubisoft vill ha så mycket pengar som möjligt till vilket pris som helst. Slutligen är det inte bara Ubi som gör så utan även andra men det är just Ubi som är mest kända för det.

Medlem

Vad jag inte förstår mig på är varför kan inte bara konsolverisonen är den som blir downgraded?
Men det är väl förmodligen inte så enkelt.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av PsyX:

Kan ni lugna ner hatet en liten bit era hyenor?!

Det är Svenska Massive Entertainment som har gjort spelet, tyvärr så äger UBISOFT studion men studion är en av världens bästa.

Sedan är det konsolifikationen av spelvärlden som är att skylla på och inte UBISOFT / MASSIVE. Sluta köp jävla konsol spel så dör denna prehistoriska skit maskin redan och slutar hålla bakåt utvecklingen och prestandan för PC som är 5-8 år längre fram än XBONE / PS4.

Beta (läs: 3 dagar tidsbegränsat DEMO) om en vecka och då får vi alla se hur bra eller dåligt spelet är.

Visa lite respekt och nationalitet och stolthet, MASSIVE ÄR DU OCH JAG, DET ÄR SVENSKT.

Man blir inte förvånad Sverige går åt fan....

Ingen ovanför ditt inlägg har klagat på Massive så jag vet inte vad du fick det ifrån. Hyenan är Ubisoft (även konsoler såklart men de finns där och vi måste tyvärr leva med dem för att alla inte har råd att lägga 15k på en fet dator eller intresset att pilla med den). Stör du dig inte alls på att Massive visade upp något som äntligen var next gen men som aldrig kommer att få se dagens ljus (grafiskt sett). En vertical slice som det kallas - vissa tror att Massive helt enkelt ville visa upp sin nya 3D motor (Snowdrop Engine) och skapade ett "demo". Sen kan vi PC ägare fortfarande få vara ledsna att det inte skapas en riktig PC version av ett spel och att konsolerna får ha sin skräpgrafik för sig själva, men pengarna ligger trots allt där och Ubisoft vill ha så mycket pengar som möjligt till vilket pris som helst. Slutligen är det inte bara Ubi som gör så utan även andra men det är just Ubi som är mest kända för det.

Efter 500 timmar i WIC vet jag att MASSIVE är kungarna av DETALJER.

Att konsolerna inte pallar rendera detta i realtid är en annan sak.

Det är samma visa gång på gång, allt jag säger är att sakta i backen så ser vi nästa helg hur det ser ut på PC

Medlem
Skrivet av Matheson:

Vad jag inte förstår mig på är varför kan inte bara konsolverisonen är den som blir downgraded?
Men det är väl förmodligen inte så enkelt.

Det är rätt enkelt. Majoriteten av PC spelarna har sämre datorer än konsolerna och skalas grafiken ner till konsolerna når den ut till alla konsolägare och en stor del av PC spelarna på samma gång. Utan konsolerna skulle grafiken vara mycket lägre för alla som spelar på laptops eller har äldre grafikkort som GTX 670 eller sämre för att kunna nå ut till så många spelare som möjligt.
Ta Valve tex. när dom släppte CSGO så var spelet optimerat för att flyta på låg presterande datorer och man kunde maxa spelet i 1080p 60fps med ett enda GTX 660 (söligare än PS4). Det är för att nå ut till en så stor publik som möjligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Sille:

Sist ett Svensk företag gjorde ett bra jobb var SOMA men sist massiv gjorde ett bra spel var Ground control 2 som släpptes för ca 12 år sedan.

Soma släpptes i september förra året. Kan du berätta hur många svenska titlar som släppts sen dess? Att säga att det senaste bra släppet är ett halvår gammalt tycker jag mest motbevisar din egen poäng.

Sant och det senaste bra spelet var då Battlefield 2142.

12
Skriv svar