The Division-kartan är inte "New York", utan bara mellersta Manhattan

Robot
The Division-kartan är inte "New York", utan bara mellersta Manhattan

Ytterligare stadsdelar kan komma som dlc.


Medlem
The Division-kartan är inte "New York", utan bara mellersta Manhattan

Om de har visat scener från Brooklyn så har de uppenbarligen en karta över Brooklyn. Jag gissar på att de tänker färdigställa den och släppa som betal-DLC.

Medlem

Mellersta Manhattan? då kan man ju tänka att undre och övre delen blir DLC senare också?

NYC är en stor stad, man kan tänka sig ~20-30 DLC här med olika områden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De måste ju överleva också, jag betalar gärna om det är ett bra spel och om man fortsätter att spela.. Om vissa kan betala 100kr för ett skin i HoTs så kan man betala för lite DLC också?

Medlem

DLC?

No buy. Helt spel eller inget.

Medlem

När de tagit en sådan j-a tid på sig att göra detta spel så tycker jag att man kan förvänta sig mer. Detta jävla DLC-hattandet. Ni som stödjer det är fan ännu värre.

Medlem

Jag vet inte om folk minns Destiny när det kom, och hur innehållsfattigt spelet var. Vet inte om folk la märke till det, men när expansion 1 och 2 kom så var det endast en patch på 5-6 mb, man tyckte det var lite. Visar sig att expansionerna redan fanns på skivan från början, patchen var bara för att låsa upp materialet som vi redan hade på skivan.*

Destiny hade varit ett helt annat spel om expansionerna var en del av hela spelet från start utan att behöva betala för det som betal-DLC.

Hoppas verkligen inte att Ubisoft med The Division gör samma misstag som Activision med sitt Destiny.

*källa för de som inte tror mig: http://kotaku.com/bungie-sorta-explains-why-some-of-destinys-...

Medlem

Jag tror brooklyn är där man börjar, lär sig hur kontroller och sådant funkar och lite story osv och sedan flygs man in till manhattan för att hjälpa till där, alla filmer som har släppts så är alla lvl 4 när dem landar med helikoptern. Spekulerar helt vilt här men det är min gissning :D.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Jag vet inte om folk minns Destiny när det kom, och hur innehållsfattigt spelet var. Vet inte om folk la märke till det, men när expansion 1 och 2 kom så var det endast en patch på 5-6 mb, man tyckte det var lite. Visar sig att expansionerna redan fanns på skivan från början, patchen var bara för att låsa upp materialet som vi redan hade på skivan.

Destiny hade varit ett helt annat spel om expansionerna var en del av hela spelet från start utan att behöva betala för det som betal-DLC.

Hoppas verkligen inte att Ubisoft med The Division gör samma misstag som Activision med sitt Destiny.

När en "expansion" levererar på det sättet är det fullkomligt förkastligt. Då kan man verkligen snacka om att man inte fick "hela spelet" vid köp. Däremot är jag inte främmande för dlc i sig, beroende på spel, hur mycket innehåll man fått från början, hur det synkar med spelets story samt hur mycket innehåll man får med dlc't.

Generellt så är det i mina ögon ett sätt att mjölka mer pengar för sina spel från utvecklarens sida och att en traditionell patch eller expansion är att föredra. Diablo 3 är ett bra exempel på hur ett spel borde utvecklas medan Battlefront är ett lika bra exempel på hur det inte borde se ut.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Jag vet inte om folk minns Destiny när det kom, och hur innehållsfattigt spelet var. Vet inte om folk la märke till det, men när expansion 1 och 2 kom så var det endast en patch på 5-6 mb, man tyckte det var lite. Visar sig att expansionerna redan fanns på skivan från början, patchen var bara för att låsa upp materialet som vi redan hade på skivan.

Destiny hade varit ett helt annat spel om expansionerna var en del av hela spelet från start utan att behöva betala för det som betal-DLC.

Hoppas verkligen inte att Ubisoft med The Division gör samma misstag som Activision med sitt Destiny.

Du har faktiskt fel. Destiny DLC levererades i form av Patch ett par dagar innan DLC skulle släppas. Detta gjorde man för att minska trycket på servern då många connectar samma dag då DLC släpps. När då DLC släpptes så låste man upp det med en liten patch.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Jag blir mer orolig över detta spel för varje dag som går... Fast det som gör mig mest besviken är att alla vapen är för rpg-anpassade... De måste vara så antar jag, men det gör mig besviken. Gummikulor hade gjort way mer skada än det regn av skott man måste skjuta i bröstet huvudet på folk för att de ska dö i detta spel... Spelet är fyllt med realism, utom i gameplay. Uj...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag blir mer orolig över detta spel för varje dag som går... Fast det som gör mig mest besviken är att alla vapen är för rpg-anpassade... De måste vara så antar jag, men det gör mig besviken. Gummikulor hade gjort way mer skada än det regn av skott man måste skjuta i bröstet huvudet på folk för att de ska dö i detta spel... Spelet är fyllt med realism, utom i gameplay. Uj...

Allting beror på dina stats kontra fiendes stats. Jag har sett spelare döda fiender med 2 skott i bröstet med pistolen när båda har varit i samma level. Givetvis så tar fiender som har högre level och mer armor än spelaren fler skott att döda, det är ju så ett rpg funkar. Detta är inget nytt och jag fattar inte varför så många blir butthurt för att dem faktiskt får kämpa lite med elites/bossar, det är ju för fan inte cod eller bf detta eller r6s för den delen.

Fan ingen som klagar på hur mycket mobsen tål i andra rpgs fastän dem inte ens har armor men bara för att det här är the division så ska man automatiskt klaga? Tråkiga människor.

Medlem

Ubisoft, hade nån väntat sig något annat?

Medlem

Så inte bara att dom har verkat göra kartan mindre så har dom gått från flera baser runt om i distrikten till en bas värkar vara mycket som inte kom med i spelet.

Medlem

Så låt oss göra en kortfattad spekulering.

New York är uppdelad i 5 boroughs (stadsdelar), vi får leka runt i mellersta manhattan. Så ungefär 1/3 del av hela Manhattan då om vi är nådiga. Så det lär väl då bli så här

- Upper Manhattan DLC - 12-20€

- Lower Manhattan DLC - 12-20€

- Bronx DLC - 15€

- Queens DLC - 25€

- Brooklyn DLC - 20€

- Staten Island - 20€

+

Ett 20 tal vapen DLCs för 5-10€ styck
Ett 10 tal exklusiva DLCs kläder för 5-10€ styck
Ett 10 tal DLCs paket på att ändra färg på din agent klocka för 2-5€ styck.

+

Mikrostransationer ur shoppen

Jag visat den förut och jag visar den igen för den är bara klockren.

Är fortfarande kluven om jag ska skaffa detta eller inte.. Men det lutar mot ett nej för varje dag som går.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av crowbar82:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag vet inte om folk minns Destiny när det kom, och hur innehållsfattigt spelet var. Vet inte om folk la märke till det, men när expansion 1 och 2 kom så var det endast en patch på 5-6 mb, man tyckte det var lite. Visar sig att expansionerna redan fanns på skivan från början, patchen var bara för att låsa upp materialet som vi redan hade på skivan.

Destiny hade varit ett helt annat spel om expansionerna var en del av hela spelet från start utan att behöva betala för det som betal-DLC.

Hoppas verkligen inte att Ubisoft med The Division gör samma misstag som Activision med sitt Destiny.

Du har faktiskt fel. Destiny DLC levererades i form av Patch ett par dagar innan DLC skulle släppas. Detta gjorde man för att minska trycket på servern då många connectar samma dag då DLC släpps. När då DLC släpptes så låste man upp det med en liten patch.

Jag har inte märkt detta och kan inte häller säga om det stämmer eller inte. Oavsett vad så har deras DLC varit "on disc", vilket Bungie själva erkänner - men de säger att det inte alls från början tillhörde det slutgiltiga spelet, å andra sidan så kan de aldrig erkänna det då de skulle begå "politiskt självmord".

http://kotaku.com/bungie-sorta-explains-why-some-of-destinys-...

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag blir mer orolig över detta spel för varje dag som går... Fast det som gör mig mest besviken är att alla vapen är för rpg-anpassade... De måste vara så antar jag, men det gör mig besviken. Gummikulor hade gjort way mer skada än det regn av skott man måste skjuta i bröstet huvudet på folk för att de ska dö i detta spel... Spelet är fyllt med realism, utom i gameplay. Uj...

Var folk har fått detta ifrån förstår jag inte riktigt.
Spelade alphan som fan under dom dygn vi hade tillgång till det och uppfattade inte alls detta fenomen.
Visst hade du ett uncommon vapen eller kanske ett common tålde dom lite fler kulor.
Men när man lootade lite rare vapen så var det bara ett par kulor i nyllet så dog dom (såklart var fiender med armor segare).

Medlem

Om nu detta är full map så har Ubisoft/massiv igen sagt en lögn.
Jag är ganska övertygad att dom snacka om dark zone i Central Park på en video någon stans. Och om kartan som vi ser är Central Park inte ens med på ett hörn. Bild ett ca vad som den nyaste kartan vissar. Bild 2 vad som typ visades E3 2013
Dom skulle gått ut mycket tidigare med att detta inte är vad som kommer att ske och att dom måste skalla

Medlem

Har köpt ett DLC någonsin...Det var till Trials Evolution (riktigt nöjd med det). Förbokar aldrig spel som kommer från antingen Ubisoft eller EA...väntar till spelet släpps. Lyssnar på vad folk har att säja om det....då kanske det kan bli ett köp.

Medlem
Skrivet av Glore:
Skrivet av Nocturnal77:

Jag blir mer orolig över detta spel för varje dag som går... Fast det som gör mig mest besviken är att alla vapen är för rpg-anpassade... De måste vara så antar jag, men det gör mig besviken. Gummikulor hade gjort way mer skada än det regn av skott man måste skjuta i bröstet huvudet på folk för att de ska dö i detta spel... Spelet är fyllt med realism, utom i gameplay. Uj...

Allting beror på dina stats kontra fiendes stats. Jag har sett spelare döda fiender med 2 skott i bröstet med pistolen när båda har varit i samma level. Givetvis så tar fiender som har högre level och mer armor än spelaren fler skott att döda, det är ju så ett rpg funkar. Detta är inget nytt och jag fattar inte varför så många blir butthurt för att dem faktiskt får kämpa lite med elites/bossar, det är ju för fan inte cod eller bf detta eller r6s för den delen.

Fan ingen som klagar på hur mycket mobsen tål i andra rpgs fastän dem inte ens har armor men bara för att det här är the division så ska man automatiskt klaga? Tråkiga människor.

Japp, som jag skrev så förstår jag varför det är så... Det är bara synd, för det tar bort realismen från allt annat också. Det är nog jag som önskar att det egentligen bara var MP och folk dog av en 2-3 skott.

Inga som klagar? Var har du varit? Massor klagar. Jag och många andra slutade med MMOs för +5 år sedan av bl.a. denna anledning. Skyrim blir t.ex. bra mycket bättre med en mod som gör att om man får en pil i huvudet så dör man. Men i fantasy/scifi-mmos är det lite mer OK med magi och sköldar osv. Det känns bara så trist med automatvapen som kan skjuta genom 3-4 tunnor och 3-4 kroppar med ett skott... De tar ett ett helt mag för att få ner en person. Men men, det är kanske bara jag som är ledsen att jag inte får spela The Division. I'll shut up now.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Så mycket gnäll... Om spelet är bra och man vill att det ska fortsätta leverera högkvalitativt material under en lång tid, är det inte rimligt då för utvecklare att släppa expansioner och dylikt med tiden? Detta gör saken valfri, alternativet är påtvingad månadskostnad som jag ser det. Misstänker att de har en långsiktig plan med detta spel.

Klart att det är tråkigt när utvecklare inte lyckas leverera deras vision exakt som den visas på E3, men hur skulle spelvärlden se ut om utvecklare inte satte höga mål? Tycker personligen att de lyckats rätt så bra utifrån det jag sett och läst, hoppas på att det håller i längden bara.

Medlem

Stinker flopp kring detta spelet.

Medlem

Allt det här om att kartan verkar mindre än innan. Jag hade en tanke i mitt huvud då jag spelar väldigt mycket WoW.

Det kan inte vara så att man "låser" upp mer av kartan när man gått upp i levlar/ fått bättre gear. Lite som i WoW. Vore ju inte konstigt om det var så.. Och dom kanske valt att visa början då dom kanske inte vill avslöja allt för mycket vad som finns och hur det ser ut på områden med mer så kallad End Content.

Och att hata mot dlc är korkat enligt mig. Och att då dessutom som någon.. hata mot folket som inte har något emot att betala för dlc. Väx upp! Som någon skrev, många av er som klagar på dlc hare säkert betalat för ett skin i HoTs/CS eller något annat liknande. 100kr för ett skin vs. 120-150kr för en hel dlc!! Tänk.

Medlem

säger bara..Nej Tack!

" Kommer andra stadsdelar som dlc? Och kommer dessa dlc i så fall att kosta pengar?"

Ja och ja. Ni förstår Star Wars Battlefront tog första plats som dyraste spelet med minst innehåll genom att släppa det som borde ha vart i spelet som Dlc. The Division är Ubisofts chans att ta tillbaka den titeln och för att göra det måste dem levera en massa DLC som borde ha vart i main spelet. Därför inkluderar spelet inte hela New York.

Medlem

(Hrm, Herr. Bennet.
"Tar plats" som en översättning av "takes place" är vanskligt. Använd hellre svenskans "äger rum", det är snyggare och så får du möjligheten att bidra till den allmänna folkbildningen!
Kul!)

Ang The Division, mjae, sådär hypad.

Medlem

Bojkotta DLC. Visa dem att vi inte tycker det är ok med denna affärsmodell.

Medlem

Blir värre och värre ju närmre release man kommer med The Division. Var lite småintresserad vid E3 för ett, kanske två år sedan (?), idag skulle jag inte ens testa en öppen beta.

Medlem
Skrivet av PatSupreme:

Bojkotta DLC. Visa dem att vi inte tycker det är ok med denna affärsmodell.

Hur vill du ha det då? Gratis? Eller vad är din plan då DLC verkar så himlans dåligt..
Istället för att böla över DLCs kanske du ska anpassa dig efter dagens marknad? DLC är ingen dålig sak. Ingen som tvingar dig att köpa en DLC. Tycker du spelet är sjukt grymt tex, vad är det då för fel att stödja som nu Massive och köpa en DLC?

Folk gnäller även på Battlefront/BF4.. jag som tycker båda spelen är grymt bra har inga problem att betala 120-150 för en DLC då dom släpps hur ofta? var 3e månad.. Så det är 40-50kr / månad!!!!

World of warcraft kostar ca 120kr /månad och du måste ändå betala för en Expansion. Kanske så du vill ha det? Betala månadsvis så det blir ännu dyrare kanske..

Folk som dessutom klagar har garanterat jobb? Vad är då 40-50kr / månad? Och snälla.. tycker man något är roligt så betalar man för det så enkelt är det.

1
Skriv svar