Se 50 minuter gameplay från The Division

Robot
Se 50 minuter gameplay från The Division

Om du inte fått ett grepp om spelet efter denna genomkörare får du vackert vänta på vår förhandstitt på fredag.

#tom-clancys-the-division


Medlem
Se 50 minuter gameplay från The Division

Ser ut som vilket annan klumpig cover-baserad skjutare där motståndarnas huvud sticker fram bakom skyddet. O hur tänkte de när de designade UI:t? Snacka om rörigt...

Medlem

Jag kan tyvärr inget annat än att hålla med toppkommentaren...

"yeah, i didnt like it. I was thinking it would be a polished dayz, but it´s just another 3rd person cover and shoot game, they said rpg, but I saw less rpg than fallout 4. It take too many bullets to kill someone and all that numbers popping up... a lot of people will enjoy this but I will pass."

Även om jag inte hade jämfört detta med DayZ...

Oh well, attans...

P.S
22:20 > 22:26. Två maskingevär skjuter på samma samma spelare på 5 meters avstånd, och han dör först efter hela 6 sek. Spelaren har en M60 ffs. Fascinerande. Även om den han skjuter på har högre level så borde en M60 slita honom i stycken...

Säg inte att det beror på att spelet är en RPG. Jag dödar det mesta med ett skott i Fallout4. Det beror på att det är en MMO och det är synd... Men, det hade väl kostat dem 2-3x så mycket och ha en SP-kampanj + multiplayer och då kan de inte tjänat lika mycket extrapengar på DLC och mikrotransaktioner.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

alltså
bulletsponge fiender i miljön som valt att lägga upp fungerar inte.... AIn verkar ju helt retard och man skjuter 30 skott med automatiskt gevär och dom reagerar inte ens.

Medlem

Hade hellre sett att gameplay var mer snarlikt The Last Of Us multiplayer, fast med MMO-element utan RPG-elementen (siffror som hoppar upp, healing etc).
Detta ser rörigt och generiskt ut.

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Hade hellre sett att gameplay var mer snarlikt The Last Of Us multiplayer, fast med MMO-element utan RPG-elementen (siffror som hoppar upp, healing etc).
Detta ser rörigt och generiskt ut.

Man ser att de tittat på Last of Us, men de är långt ifrån lika bra i gameplay.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Det jag stör mig mest på är alla nummer och färger som flaxar förbi i striden. För mig tar det bort mycket av känslan. Kanske kan man välja bort detta själv när man lirar?

Medlem

Ser kul ut trots att AIn verkar vara helt korkad. Kommer att spela skiten ur detta antagligen. Det är synd att varje gång det ska visas upp gameplay så är det någon som inte vet hur man ska spela som demonstrerar för miljontals, vilket är hemskt.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ser kul ut trots att AIn verkar vara helt korkad. Kommer att spela skiten ur detta antagligen. Det är synd att varje gång det ska visas upp gameplay så är det någon som inte vet hur man ska spela som demonstrerar för miljontals, vilket är hemskt.

Det är alltid någon exec eller typ journalist som inte har koll ju...

Man vill ju dom som faktiskt utvecklar, troligen QA eller LDs som spelar, då blir det liksom sjystare att kolla på.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Näfan, skiter nog i detta. Fan!

Får hoppas på att Escape from Tarkov lyckas bättre.

Medlem

Jag ser fram emot the division!

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag kan tyvärr inget annat än att hålla med toppkommentaren...

"yeah, i didnt like it. I was thinking it would be a polished dayz, but it´s just another 3rd person cover and shoot game, they said rpg, but I saw less rpg than fallout 4. It take too many bullets to kill someone and all that numbers popping up... a lot of people will enjoy this but I will pass."

Även om jag inte hade jämfört detta med DayZ...

Oh well, attans...

P.S
22:20 > 22:26. Två maskingevär skjuter på samma samma spelare på 5 meters avstånd, och han dör först efter hela 6 sek. Spelaren har en M60 ffs. Fascinerande. Även om den han skjuter på har högre level så borde en M60 slita honom i stycken...

Säg inte att det beror på att spelet är en RPG. Jag dödar det mesta med ett skott i Fallout4. Det beror på att det är en MMO och det är synd... Men, det hade väl kostat dem 2-3x så mycket och ha en SP-kampanj + multiplayer och då kan de inte tjänat lika mycket extrapengar på DLC och mikrotransaktioner.

Spelat har ju singleplayer, det är bara att du kan köra det coop också, dom håller tyst om storyn (vilket uppskattas då jag personligen inte vill ha spoilers) men lyssnar du på flera youtubers så hintar dom till en bra story som iaf enligt mig är en bra grogrund till ett bra singleplayer.
Angående att fiender kräver många skott för att döda...well ta vilket RPG som helst...inte fan dör fienderna av att man hugger dom med ett lasersvärd, eller får grava brännskador och dör av att dom får en eldboll i ansiktet, det är inte ett FPS á la CS, BF osv där headshot dödar rätt fort...hade det varit det så hade ju det inte spelat nån roll vilken level man var på eller hur bra gear man har...skjut på huvudet så dör dom. Bossfighterna hade kanske inte blivit så roliga

Medlem

Fy fan vad löjligt dåligt det ser ut, blir inget köp för mig. Enough said!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Skrivet av Sandman666:

Näfan, skiter nog i detta. Fan!

Får hoppas på att Escape from Tarkov lyckas bättre.

Agreed


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Snark.......
Gears of War?
Army of Two?

Såååå trist med auto cover.
Coversystemet i Arma & DayZ känns SÅ mkt fräschare och bättre.

Medlem

"warning additional hostiles" "warning incomming hostile detected" (mitt framför dem) -_-
AI glider in från vänster 1:52 hehe
X-ray pling plong HUD spam bonanza
cover

Funderar inte längre över ev. förenklad grafik eller inte.. eller spelet.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Just gonna say i called it..

Medlem

Mängden skada dom fienderna tål och AIn verkar gamebreaking. Fasen. Jag som var taggad på detta..

Skribent

Helvete vad jag såg fram emot det här, men det lockar inte alls nu. Hoppas dock att det är roligare att spela än det verkar som. Är en sucker för "siffror som hoppar"


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det är ju inte spelets fel att killen som spelar missar 70% av alla skott och rör sig som om han har epilepsi.

Medlem

Jag var också sugen på detta, men om jag ska vara ärlig så tyckte jag action delarna redan såg arkad aktiga ut redan 2013. Det kanske är roligare att spela spelet ändå. Vi får se.

Medlem

Litar inte på internet.. Jag väntar på er förhandstitt.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Som jag har sett fram emot detta 'Tom Clancy' spel... 'djup suck' det blir inget köp.

Fienden suger upp mer skada än vad jag någonsin sett i ett sånt här spel, 1-3 magasin för att sänka 'lede fi'? En eldkastare som steker 'lede fi' och sen tar det ytterligare ett antal skott för att avpollettera den samme... huh?!

Kunde man inte hittat en bättre mellanväg än detta? Det behöver ju inte vara ultra realistiskt som i ARMA 3 eller Rainbow Six (ett skott i huvudet och du dör)... men någon typ av mellanväg för att iaf få en illusion av realism... Klart besviken

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som jag är den enda som fortfarande är intresserad av spelet på FZ. Nåväl, har förståelse för det som inte gillar vad de ser. har inga större problem med fiendernas tålighet, men det är en jävla massa kladd på skärmen (i form av UI alltsåI) vilket, enligt mig, sabbar inlevelsen betydligt mer.

Ska testa spelet under betan och döma det därefter.

Medlem

Vad är det för framerate egentligen? Typ 20fps?

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Känns som jag är den enda som fortfarande är intresserad av spelet på FZ. Nåväl, har förståelse för det som inte gillar vad de ser. har inga större problem med fiendernas tålighet, men det är en jävla massa kladd på skärmen (i form av UI alltså) vilket, enligt mig, sabbar inlevelsen betydligt mer.

Ska testa spelet under betan och döma det därefter.

Nej du är inte ensam, jag testade alphan och älskade spelet och kommer troligen att sitta många många timmar med detta. Sjukt skön atmosfär och stämning i spelet och speciellt när man var inne i Darkzone.

För mig låter det som att många förväntade sig något i stil med BF eller CS och var inte alls beredd på att detta är ett RPG först och en 3rd person shooter i andre hand.

Hade den haft ett annat tema som fantasy eller så hade folk inte klagat slår jag vad om. Men nu är det en ny stil på RPG där man spelar i nutid men med RPG element och ja då ingår det saker som fiender med mer hälsa, vapen som olika stats.

Kan förövrigt säga att när jag spelade så tog fienden inte så många skott utöver kanske bossar och elit fiender. Varför inte bara ha lite fantasi att det är en ny typ av kevlar de har på sig?

Medlem

Fyfan va löjligt! Ubisoft alltså FailFish


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Så jävla nice det ska bli! GOTY material för mig

Medlem

Eh Skulle föredra Siege då kanske med jag är inte inne så mycket på Rainbow Six eller Ubisoft's spel. Division kanske blir som andra liknande "open world" spel vilket kan bli besviket.

Ser fram emot Escape From Tarkov mer hype för det än Division.

Swedish Cheeki Breeki Iv Damke!

Medlem

https://youtu.be/h4GxWdA6ZNo?t=108 Vad är beta utan buggar

kolla klippet och se hur gubben moonwalkar ut ifrån dörren haha!

12
Skriv svar