Släpps idag till pc – toksvåra dungeon crawlern Darkest Dungeon

Robot
Släpps idag till pc – toksvåra dungeon crawlern Darkest Dungeon

Galenskap, panik och hunger drabbar hjältarna i turodningsbaserat vansinnes-RPG


Medlem
Släpps idag till pc – toksvåra dungeon crawlern Darkest Dungeon

Kört det länge i Early Access, tog en paus för drygt 2 månader sedan för o vänta på slutreleasen. Idag är dagen när jag åter kommer o bli förbannad men inte sluta spela för det

Medlem

Riktigt bra spel. Inget för de otåliga dock..


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Åh äntligen släpps det! Köpte det för så många månader sedan och har bara väntat på release dagen så jag kan spela det! Läst/Sett mycket kul om det.

Medlem

Skoj. Inte kört det sedan den initiala 'early access'-fasen i just väntan på releasen.

Medlem

Gott, lirade ut det i EA men får ta och köra det igen.

MEG
Medlem

Börjar bli tjatigt fråga men vågar man hoppas på en recension?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Glöm inte att Resident Evil 0 / BioHazard Zero HD REMASTER släpps idag


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

Äntligen! Köpte det för 6 månader sedan, körde 10 timmar, sen la jag det på hyllan tills releasen. Vilket underbart spel. Veckan är nu räddad i snökaoset!

Rekommenderar spelet starkt till er som vill ha utmaning, tålamod, och taktik i strider men även utanför. Sjukt underbar atmosfär i spelet. Men bli inte galna när ni kör det bara

Hoppas FZ kör en recension

EDIT: Spelet släpps runt kl 19 idag lokal tid

Medlem

Körde early access nyligen, 20h eller så. Ingen höjdare måste jag säga. Galet mycket grind och så dör dina heroes av random crits. Gillar konceptet men gameplayet är helt enkelt inte särskillt roligt.

Medlem
Skrivet av Korken:

Körde early access nyligen, 20h eller så. Ingen höjdare måste jag säga. Galet mycket grind och så dör dina heroes av random crits. Gillar konceptet men gameplayet är helt enkelt inte särskillt roligt.

Det ÄR en roguelike. Grind vette fan om det finns så mycket av, men det ÄR meningen att RNG ska kunna förstöra dina planer

FM-guru
F.d. Sisyr

Rätt ointresserad av spelet nu för tiden med tanke på hur utvecklingen gått. Det svåra i spelet grundar sig i dålig speldesign istället för bra, men det är ju atmosfäriskt i alla fall. Skulle i dagsläget absolut inte rekommendera det till fullpris till folk intresserade av roguelikes.

1
Skriv svar