Medlem
XBOX ONE VS PS4

Tja!
Vad ska jag välja XBOX-one eller PS4. Mina barn ska ha glädje av den. Så bra speltitlar till barn är det jag e ute efter. Gärna översatta till svenska om det finns. Själv så spelar jag helst på PC.

Medlem

Båda är rätt lika så det spelar nog ingen större roll.
Exklusiva spel verkar oftast vara riktade mot lite äldre spelare.

Fråga dina barn vad deras kompisar har för det kan vara lite roligare att spela spel som Minecraft med vänner.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

När det kommer till barnspel så är utbudet i stort sätt detsamma. De har väl några exklusiva titlar, men annars så är det mesta multiplattform. Xbox One har exempelvis Rare Replay som innehåller en del barnvänliga titlar, Ori and the Blind Forest, och Zoo Tycoon. PS4 har Knack och LittleBigPlanet 3.

Är du ute efter den mest barnvänligaste konsolen så borde du nog kasta ett öga på Wii U. Den ger enligt mig mest valuta för pengarna om den är tänkt att mest användas av barn. PS4 och XO är mer från tonåren och uppåt.

Inaktiv

Jag skulle rekommendera Wii U, det ger många möjligheter med spel där barn kan spela tillsammans med varandra. Vilket kan annars vara rätt begränsat på andra konsolerna.

jbx
Medlem

Absolut wii u för barnen. Rare Replay som nämns ovan är bara en samling äldre spel med risig grafik. Little big planet och Knack är inte heller ett köpargument. Men super Mario 3d world, new super Mario bros, Donkey Kong, Mario kart är definitivt de.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

PS4 brukar ha svensk undertext till dom flesta spel.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Oj! 10 år gammalt konto och första inlägget i år! Grattis!

Om vi säger såhär. Ett episkt barnspel (och mycket väl för vuxna) som heter Ratchet and Clank kommer exklusivt till PS4 i april. Samtliga äldre spel inom R&C-franschisen håller mycket hög kvalitet!


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av LupX:

Oj! 10 år gammalt konto och första inlägget i år! Grattis!

Om vi säger såhär. Ett episkt barnspel (och mycket väl för vuxna) som heter Ratchet and Clank kommer exklusivt till PS4 i april. Samtliga äldre spel inom R&C-franschisen håller mycket hög kvalitet!

Tackar!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Jag har båda och jag säger PS4a fem dagar i veckan.

PS4
+ Spotify
+ Spela musik medans du spelar spel
+ Bättre/Enklare meny system (kan ju iofs vara en smaksak).
+ Man kan välja in och ut ljud för mikrofon och det övriga ljudet.

Xbox One
+ Skype
+ Kamera chatt (skype)
+ Koppla digital boxen till Xbox One
+ Gears Of War
+Titanfall


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar