Svenskarna gillar krig

Robot
Svenskarna gillar krig
Medlem
Svenskarna gillar krig

bättre att kriga i virtuell miljö än på riktigt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

bättre att kriga i virtuell miljö än på riktigt

Medlem

Vet inte om det är ironi eller ej.

Men vad för man i WoW om man inte krigar?

Medlem

6. Counter-Strike 1: Anthology
nån annan som är aningen förvånad?
det vore intressant att se exakt hur mycket som har sålts också

Medlem
Skrivet av axfred:

6. Counter-Strike 1: Anthology
nån annan som är aningen förvånad?
det vore intressant att se exakt hur mycket som har sålts också

En siffra som inte existerar.

Medlem

Har endast inhandlat ett spel i år och det är BC2.

Är väl en typisk svensk gamer; Doh!

Mer virtuellt krig åt folket!

Medlem

Svenskar är bra på krig och att tillverka vapen, med tanke på att landet är så fredligt som det är.
Kanske för att de flesta svenskar är sadister ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

roligt att flest spel spelas på pc;n även om dem är gjorda för Konsolerna o dåligt portade till pc;n ( vist är det här bara Sverige men antar att siffrorna inte diffar så mkt genom länderna?) så spel bolagen borde göra sina spel för PC sen porta dem till konsol


signatur

Rwa?

Medlem

Ska nog ta och döpa min nästa spel dator till Jesus.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

AW8
Medlem
Skrivet av bondmaster:

bättre att kriga i virtuell miljö än på riktigt

Visdom.
Detta meddelande borde sändas vidare till jänkarna över atlanten.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

imo är fps spel rätt tråkigt, alla är som samma spel. Hoppas att trenden med fps vänder snart så svenskarna hittar något roligare

Medlem

Folk spelar ju bara glättiga arkadkrigsspel ändå, det räknas ju knappt.

Arma2 ftw.

Medlem

Svenskarna gillar krig? Det kallas 200 år av uppbyggd aggression pågrund av plötslig transformering av krigande nordisk nation till mesig litet neutralt land. Vi har inte krigat på 200 år, men det börjar märkas att vi längtar i blodet.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Tycker det börjar bli tjatigt när man ser ett nytt krigsspel varje månad. Om man gör ett krigsspel så kom på nya idéer. Just Cause / GTA / APB är ett steg i rätt riktning

Medlem
Skrivet av Forcie:

Folk spelar ju bara glättiga arkadkrigsspel ändå, det räknas ju knappt.

Arma2 ftw.

Amen brother, amen!
Installerade precis expansionen Operation Arrowhead också.

Medlem

Jag ser inte tjusningen med dessa modern warfare spel och varianter. Jag föredrog isåfall WW2-spelen.

Inaktiv
Skrivet av axfred:

6. Counter-Strike 1: Anthology
nån annan som är aningen förvånad?
det vore intressant att se exakt hur mycket som har sålts också

Folk blir bannade och hackade 24/7 idag.

Inaktiv

Verkar som att vilda västern dominerar på xbox360 o PS3.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

roligt att flest spel spelas på pc;n även om dem är gjorda för Konsolerna o dåligt portade till pc;n ( vist är det här bara Sverige men antar att siffrorna inte diffar så mkt genom länderna?) så spel bolagen borde göra sina spel för PC sen porta dem till konsol

Haha, fortsätt drömma du ; ) PC gaming är ganska dött nu för tiden. Spelet som faktiskt håller PC gaming levande är WoW galet nog.


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

*fortsätter även jag att drömma*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

*fortsätter även jag att drömma*

Det är kul att se att faktiskt finns några reggade FZ members som är PCgamers, men ja, du gjorde iaf ett smart val att fortsätta drömma ^^,


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

Själv tycker jag om spel som har en vettig storyline och inte ett multiplayerspel utan början eller slut (coop-spel räknas ej), så spel som MW2 osv ogillas av mig, även om jag ser tjusningen i dem. Men jag har inte tid att springa-skjuta-dö-respawn 2500 gånger per kväll utan att få mer än bara en siffra på en scoreboard. Jag vill ha story, narrativ, cutscenes och allt det andra som brukar finnas i de flesta singleplayer-spel. Vill vara mer än bara en grunt som blir dödad om och om igen. Dock så kräver det mer av spelaren att sätta sig in i en story, läsa och lyssna än att bara kastas in i närmaste slagfält med tre-fyra delmål som skall uppfyllas. Men det är ju givetvis en smaksak.

Sedan att WoW är det enda som driver PC-marknaden tror jag är bull. Om något så är ju WoW ett genialiskt sätt att driva in pengar för sitt spel. För WoW har ju verkligen inget slut och det kostar peng och massor med tid för att spela. Så kudos till Blizzard för att ha lyckats med detta. Men för mig så lider WoW av samma problem som multiplayerspelen fast på en helt annan skala.

Visst, konsollerna har gått framåt oerhört mycket men mycket avgörs också hur man vill spela sina spel. Konsoll är ju skönt för att man kan smälla in skiva, trycka på power och så är man inne i spelet. Dock är det mindre skönt pga att det inte utvecklas mycket pga hårdvarubegränsningarna samt begränsningarna när det gäller kontrollerna. Det är ju t.ex rätt så märkbart nu att konsollerna håller tillbaka den tekniska utvecklingen av spel - bra för konsollägarna men mindre bra för oss kräsna PC-gamers som inte har samma hårdvarubegränsningar då vi lätt kan byta grafikkort, uppgradera minne, installera ett spel som tar 100GB på hårddisken osv osv. Och det är ju synd att det kanske ska ta 5+ år innan det sker några större avanceringar i spelutveckling för att alla måste vänta på nästa PSx eller Xbox+1-konsoll.

Men så länge det tillverkas datorer och grafikkort så kommer PC alltid ha den bästa grafiken, dock inte alltid de bästa spelen. Därför är det också alltid bra att ha det bästa ur alla världar - en nice high end PC och en näve konsoller bredvid :).

Medlem
Citat:

Det är kul att se att faktiskt finns några reggade FZ members som är PCgamers, men ja, du gjorde iaf ett smart val att fortsätta drömma ^^,

jag är PC gamer

Medlem
Skrivet av Forcie:

Folk spelar ju bara glättiga arkadkrigsspel ändå, det räknas ju knappt.

Arma2 ftw.

Jupps! En buggfest är ju aldrig fel...

Medlem
Skrivet av Fisse:

Jupps! En buggfest är ju aldrig fel...

Visst, visa mig ett spel med samma features utan buggar som utgör ett alternativ då?

Nej just det, tänkte väl det

Medlem

spel ska spelas på pc

c&c
diablo
starcraft
bf 1942/ 2
half life
cs 1.5
unreal tournament
prey
maxpayne
wow
med mera

de stora spelen kommer till pc


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

spel ska spelas på pc

c&c
diablo
starcraft
bf 1942/ 2
half life
cs 1.5
unreal tournament
prey
maxpayne
wow
med mera

de stora spelen kommer till pc

Helt klart skall det spelas på PC!

Starcraft finns ju till Nintendo 64 (http://www.amazon.com/StarCraft-64-Nintendo/dp/B00002STGV)

Tänk dig micro/makro/truppindelning samt alla meningslösa strider när man spelar split-screen. SKRATT!

Medlem
Skrivet av bondmaster:

spel ska spelas på pc

c&c
diablo
starcraft
bf 1942/ 2
half life
cs 1.5
unreal tournament
prey
maxpayne
wow
med mera

de stora spelen kommer till pc

Ditt inlägg visar hur fel du har... Inte ett av spelen du räknar upp är ju mindre än 5 år gamla, de flesta över 10 år. Nu för tiden är det Konsolspelen som säljer bäst totalt. vare sig vi gillar det eller inte.

btw: Men i år kommer det största spelet av alla vara till PC; StarCraft 2!!


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

1
Skriv svar