Totalbiscuit dissekerar nya Homeworld

Robot
Totalbiscuit dissekerar nya Homeworld

https://www.youtube.com/watch?v=BYRibkfPXM0John Bain ställer sig frågan vad tusan Desert of Kharak egentligen är.

#homeworld-deserts-of-kharak


MEG
Medlem
Totalbiscuit dissekerar nya Homeworld

Alltid kul att se Totalbiscuit recensioner, han brukar vara grundlig...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Förbeställde spelet så jag fick Homeworld Remastered Collection som jag nu håller på och tar mig igenom innan. Vet att Deserts of Kharak är en prequel men är helt fast i rymden nu!

Medlem

it's just one man's opinion...

Inaktiv
Skrivet av Lepracy:

it's just one man's opinion...

Nah. Det är inte direkt en åsikt t ex att man väljer 1920x1080 som upplösning och får en annan.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Lepracy:

it's just one man's opinion...

Nah. Det är inte direkt en åsikt t ex att man väljer 1920x1080 som upplösning och får en annan.

That's like just your opinion man...

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Lepracy:

it's just one man's opinion...

Nah. Det är inte direkt en åsikt t ex att man väljer 1920x1080 som upplösning och får en annan.

That's like just your opinion man...

Haha sant

Gnällkuk

TB ligger i 95% av fallen helt i linje med vad jag själv tycker om spel. TLDR för er som inte sett/orkar se videon - i grund och botten ett bra rts, tyvärr är ai:n i spelet otroligt dålig och replay value är skirmish och multiplayer.

Skirmish fungerade dåligt då han även med svåraste nivån med enkelhet slaktade datormotståndaren utan problem, trots att den fuskade kopiöst med resurser och tillverkning av enheter.

Multiplayer gick inte att spela då han med sin recensionskopia inte hade några andra att spela med men med enbart 5 kartor totalt (om jag inte missminner mig) så ställde han sig tveksam till om det var värt 400 spänn vid launch med så klen ai och mp-läge som antagligen snabbt kunde kännas rätt så enformigt med så få kartor och dessutom enbart två faktioner att välja mellan som dessutom var väldigt snarlika i sin uppsättning.

Ser ut som om det kan vara ett rätt trevligt spel, men som med så många andra spel idag så verkar det vara bäst att vänta 6-12 månader med att köpa det så de fått ording på alla barnsjukdomar och fått lite mer innehåll.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

TB ligger i 95% av fallen helt i linje med vad jag själv tycker om spel. TLDR för er som inte sett/orkar se videon - i grund och botten ett bra rts, tyvärr är ai:n i spelet otroligt dålig och replay value är skirmish och multiplayer.

Skirmish fungerade dåligt då han även med svåraste nivån med enkelhet slaktade datormotståndaren utan problem, trots att den fuskade kopiöst med resurser och tillverkning av enheter.

Multiplayer gick inte att spela då han med sin recensionskopia inte hade några andra att spela med men med enbart 5 kartor totalt (om jag inte missminner mig) så ställde han sig tveksam till om det var värt 400 spänn vid launch med så klen ai och mp-läge som antagligen snabbt kunde kännas rätt så enformigt med så få kartor och dessutom enbart två faktioner att välja mellan som dessutom var väldigt snarlika i sin uppsättning.

Ser ut som om det kan vara ett rätt trevligt spel, men som med så många andra spel idag så verkar det vara bäst att vänta 6-12 månader med att köpa det så de fått ording på alla barnsjukdomar och fått lite mer innehåll.

Och billigare.

Medlem

Vilken tid ska det släppas ? Hade för mig att det var 18:00 idag...

Medlem

Ah, 1900 var det visst ;p

Releasehästryttare

Spelet måste sålt extremt dåligt dock, kollade precis Steam stats och det är bara 7000 som spelar det nu en timme efter spelet släpptes, så MP lär vara "dead on arrival"

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet måste sålt extremt dåligt dock, kollade precis Steam stats och det är bara 7000 som spelar det nu en timme efter spelet släpptes, så MP lär vara "dead on arrival"

Kan ju hoppas att folk börjat lära sig att inte köpa innan det är ute utan efter när man kan ha en mer realistisk bild av hur bra det är. Kanske kommer fler spelare inom några dagar?

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet måste sålt extremt dåligt dock, kollade precis Steam stats och det är bara 7000 som spelar det nu en timme efter spelet släpptes, så MP lär vara "dead on arrival"

Vänta bara på att folk ska börja beskylla folk som TB, som belyser bristerna i spelet, att det är deras fel att det säljer dåligt.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Devan:

Spelet måste sålt extremt dåligt dock, kollade precis Steam stats och det är bara 7000 som spelar det nu en timme efter spelet släpptes, så MP lär vara "dead on arrival"

Vänta bara på att folk ska börja beskylla folk som TB, som belyser bristerna i spelet, att det är deras fel att det säljer dåligt.

Lyssnar man på kritiken, så är det ju inte värt fullpris än. Utan borde ha haft längre utvecklingstid.
Kort men trevlig sp kampanj, usel skirmish ai samt nästan inga mp banor.

Releasehästryttare
Skrivet av xermalk:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Devan:

Spelet måste sålt extremt dåligt dock, kollade precis Steam stats och det är bara 7000 som spelar det nu en timme efter spelet släpptes, så MP lär vara "dead on arrival"

Vänta bara på att folk ska börja beskylla folk som TB, som belyser bristerna i spelet, att det är deras fel att det säljer dåligt.

Lyssnar man på kritiken, så är det ju inte värt fullpris än. Utan borde ha haft längre utvecklingstid.
Kort men trevlig sp kampanj, usel skirmish ai samt nästan inga mp banor.

Det är ju vad alla resencenter håller med om priset skulle ligga närmare 20-30 euro än 46 som det är nu

Kollade steam stats igen och det är bara 4000 som spelar det atm och peaken sen det släpptes va 7339

Jämför tex med darksouls 2 som släpptes förra sommaren och det har 5000 som spelar atm ^^

1
Skriv svar