Rainbow Six: Siege – nya karaktärer har läckt ut i förtid

Robot
Rainbow Six: Siege – nya karaktärer har läckt ut i förtid
Medlem
Rainbow Six: Siege – nya karaktärer har läckt ut i förtid

Buck, damn verkar vara min typ

KoP
Medlem

Jaja visst. "Läckt". Medvetet drag för att skapa hype kallas det.

Medlem

Är det värt ett köp?

Skägg.
10 Chambers

I see what you did there Mr Frost!


signatur
Medlem
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

Medlem
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

För mig var det. De tar fram det goda från Ravenshield o lägger till det taktistka med gadgets o förstörbara väggar, vilket öppnar upp så mycket valmöjligheter o taktik.
Pangandet känns osså mer reklistiskt än COD etc, med hur vapnet stegrar o osv.
50+ timmar in i spelet o jag har fortfarande skoj.
(tänk på att "singelplayer" är begränsad till minimum o detta är gjort för mutliplayer)

Medlem
Skrivet av spawnstah:
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

lol siege är mer taktiskt än csgo

Medlem

Älskar detta spel, hatar spelets servrar. Fan årets spel enligt mig!

Medlem

Spelet är ruggigt bra, både i solo kö eller med en grupp.
Det lider fortfarande av relativt dålig nät-kod och vi får se om de löser skiten fortare än BF4 gjorde..

Ser fram emot att se hur lätt det är att ta bort Frost's matta, eller om det krävs granater eller liknande

Medlem
Skrivet av spawnstah:
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

Håller med dig delvis. Men skulle ändå vilja säga att taktik övervinner skill/aim.
Skicka in en kamera i ett rum och se en defender campa i ett hörn - dra ett headshot genom väggen på honom. Eller dra in en flashbang under en dörr samtidigt som någon spränger taket och slänger in EMP granat för att sedan rensa rummet. Sånt gör man inte i CS

Medlem

Frost har man ju vetat ett tag nu att den karaktären kommer dock så visste jag inte om buck som verkar vara min typ av karaktär!

Medlem

Spelet är helt klart värt ett köp. Riktigt roligt!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Klart kul spel och framförallt en hyfsad community som inte rackar ner alltför mycket på en noob som mig

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av spawnstah:
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

Håller med dig delvis. Men skulle ändå vilja säga att taktik övervinner skill/aim.
Skicka in en kamera i ett rum och se en defender campa i ett hörn - dra ett headshot genom väggen på honom. Eller dra in en flashbang under en dörr samtidigt som någon spränger taket och slänger in EMP granat för att sedan rensa rummet. Sånt gör man inte i CS

Nej nej, absolut. Håller med dig till 100% på alltihop. ch kör man Multiplayer så är ju den biten nice, när man har andra bra spelare att köra med. Men ur singelplayer-perspektivet så är ju den biten i stort sett helt borta.
Det är nog mest det jag lider av, att singleplayer delen är så kass.

Medlem

Bra spel, gott med nya gubbar. Nätkoden behöver en omgång dock.

Att jämföra R6 Siege med CSGO är som att jämföra Schack med Fia med knuff...

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Bra spel, gott med nya gubbar. Nätkoden behöver en omgång dock.

Att jämföra R6 Siege med CSGO är som att jämföra Schack med Fia med knuff...

Snacka inte skit om Fia med knuff. Fia med knuff har 4 player men schack har endast 2 så där vinner Fia med hästlängder!

Skrivet av Vercadi:
Skrivet av spawnstah:
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

lol siege är mer taktiskt än csgo

Kan vara det absolut dummaste jag hört på länge...
Jag älskar R6 Siege för vad det är, har inte haft så kul på länge, men att ens jämföra dess taktiska kvaliteter med CS är på snudd till kriminellt.

Finns inget spel som ens kommer i närheten av det taktiska djup som CS besitter.
Du skulle behöva vara med på en träningserver nån dag när topplagen går igenom flashar, smokes osv.

R6 Siege i all ära, men var ärlig och erkänn att det i grund och botten är en lite mer avancerad CoD-shooter. Hur mycket variation ser du i matcherna? 99,99% av matcherna slutar ju i rena rama deathmatchen, har lirat uppemot 100 timmar nu, och kan bara minnas en enda gång då jag har sett någon lyckats ta gisslan/deffat bomben/tagit över lådan.

Medlem

Ammunitionr ingenting utan hjärna i rainbow six, mer än vad man kan säga om CS:GO.
Nu har jag inget emot CS men de går verkligen inte ett jämnföra de spelen på ett schysst sätt.

När du spelar CS:GO så möts lagen ofta på mitten av banan och man har i regel 2 eller 3 vägar att väljs emellan och en eldstrid utbryter där intensivt och decimerar lagen kraftigt. De överlevande parterna drar sig undan och katt å råtta lek inleds, pang! Matchen över. Mycket baseras också på bra du hanterar rekyl och får in ett skott i huvudet.

Spelar man rainbow six är det så väldigt mycket mer att ha i åtanke, du ska försöka inhämta information om vart målet befinner sig, vilken typ av motståndare kan man förvänta sig och ultimat, vart befinner motstyrkan sig.
Man bör se vart man sätter fötterna så man inte kliver på trasigt porslin eller kanske taggtråd, vilket skapar ett oväsen och motståndaren kan fingerpeka din position.
Även om en korridor är tom i det här spelet betyder inte att någon inte ser dig, med hjälp drönare, övervakningskameror, god hörsel eller gluggar i barrikaderingar och i värsta fall har någon skapat en liten skottglugg i en vägg.
Nämnde att CS kanske har 2-3 vägar att välja på, i R6 kan du skapa dina egna vägar och du har massor av verktyg för att slå ut motståndaren, då menar jag saker som mineringar, försåtsminerigar, elektrifiera saker, granatkastare mm.

R6 är så mycket mer dynamiskt och man bör ha koll på så mycket mer vinklar, utrustning, övriga laget och taktiker, kort sagt det är inte bara kasta en flash och träffa bra som räknas.

Bägge två är bra spel men dra de i liknelse för att dess HUD eller att du har tid på dig, ska rädda kanske en gisslan eller ta itu med en bomb, nej de är inget jag köper som liknelse i de här fallet.

Medlem
Skrivet av spawnstah:
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

Låter som någon försöker trolla.

Skrivet av pelson:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av spawnstah:
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

lol siege är mer taktiskt än csgo

Kan vara det absolut dummaste jag hört på länge...
Jag älskar R6 Siege för vad det är, har inte haft så kul på länge, men att ens jämföra dess taktiska kvaliteter med CS är på snudd till kriminellt.

Finns inget spel som ens kommer i närheten av det taktiska djup som CS besitter.
Du skulle behöva vara med på en träningserver nån dag när topplagen går igenom flashar, smokes osv.

R6 Siege i all ära, men var ärlig och erkänn att det i grund och botten är en lite mer avancerad CoD-shooter. Hur mycket variation ser du i matcherna? 99,99% av matcherna slutar ju i rena rama deathmatchen, har lirat uppemot 100 timmar nu, och kan bara minnas en enda gång då jag har sett någon lyckats ta gisslan/deffat bomben/tagit över lådan.

Mer trolls? Eller vet legit ingen vad taktik betyder eller innebär?
Tror några människor behöver gå om grundskolan. Tror ni missade några saker där.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Så jävla bra spel. Rekommenderar det till ALLA som gillar action med taktik också.

Nätkoden har blivit mycket bättre men fortfarande lite att jobba på.

Med gratis innehåll så finns det ingenting att klaga på. Förutom gärna 6 vs 6 då jag skulle vilja se man går i 3 grupper om 2 från 3 olika håll. Men det är bara en petitess.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av spawnstah:
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

Låter som någon försöker trolla.

Skrivet av pelson:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av spawnstah:
Skrivet av unoR:

Är det värt ett köp?

Jag älskade de tidigare Rainbox Six spelen, men gillade inte alls detta. Jag kommer nog få en hel del mothugg nu, men det känns typ som Counter Strike med klasser.
Allt det taktiska med de tidigare spelen är borta och nu är det bara FPS.
Känns som spelet är fokuserat på att försöka bli något inom E-Sport.

lol siege är mer taktiskt än csgo

Kan vara det absolut dummaste jag hört på länge...
Jag älskar R6 Siege för vad det är, har inte haft så kul på länge, men att ens jämföra dess taktiska kvaliteter med CS är på snudd till kriminellt.

Finns inget spel som ens kommer i närheten av det taktiska djup som CS besitter.
Du skulle behöva vara med på en träningserver nån dag när topplagen går igenom flashar, smokes osv.

R6 Siege i all ära, men var ärlig och erkänn att det i grund och botten är en lite mer avancerad CoD-shooter. Hur mycket variation ser du i matcherna? 99,99% av matcherna slutar ju i rena rama deathmatchen, har lirat uppemot 100 timmar nu, och kan bara minnas en enda gång då jag har sett någon lyckats ta gisslan/deffat bomben/tagit över lådan.

Mer trolls? Eller vet legit ingen vad taktik betyder eller innebär?
Tror några människor behöver gå om grundskolan. Tror ni missade några saker där.

Full? Fattade inte ett skit av vad du försökte få fram med dessa meningar. Försök igen.

1
Skriv svar