Blade & Soul har lanserats – mmo med asiatisk kampsport!

Robot
Blade & Soul har lanserats – mmo med asiatisk kampsport!
Medlem
Blade & Soul har lanserats – mmo med asiatisk kampsport!

Försökte lira det för ett bra tag sedan via proxy till kina servern, det var mindre lyckat, kul att kunna få pröva det ordentligt!

Medlem

Jag är väldigt skeptisk till såna däringa asiatiska ljuseffekts MMOn men det är ju F2P så prova kan man ju alltid.

phi
Medlem

Åh titta, ännu ett MMO-spel som kommer att vara så gott som dött inom 3-6 månader.

Medlem
Skrivet av phi:

Åh titta, ännu ett MMO-spel som kommer att vara så gott som dött inom 3-6 månader.

Nytt? Snarare nästan 4 år gammalt, bara just nu som spelet för första gången släpps i EU/US.

En av de största Koreanska MMO'na också, samt en av de 2 med e-sport status där den andra är WOW. Dock spelet är som störst i Kina där bara där har de fler servrar än WOW totalt.

Gen
Medlem

Testade betan. Även om spelet har några roliga idéer så är det fult, klumpigt och rätt fånigt. Rekommenderar det inte.

Medlem

sjukt bra spel, bästa combaten i ett mmo by far. men det är klart är man inte beredd att kämpa lite för att nå sina mål eller om man är rädd för sexiga karaktärer så kanske man ska undvika det.

Medlem

Jag älskar det, jag har spelat det varenda minut av min lediga tid sedan i lördags!

phi
Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av phi:

Åh titta, ännu ett MMO-spel som kommer att vara så gott som dött inom 3-6 månader.

Nytt? Snarare nästan 4 år gammalt, bara just nu som spelet för första gången släpps i EU/US.

En av de största Koreanska MMO'na också, samt en av de 2 med e-sport status där den andra är WOW. Dock spelet är som störst i Kina där bara där har de fler servrar än WOW totalt.

Kan inte se någonstans att jag påstod att det är ett nytt MMO. Gör du?

Medlem

Var jäkligt skeptiskt men i brist på sunt förnuft så betalade jag mig in i headstart'en i helgen och har haft riktigt kul. PvE'n är inte i närheten av tex. Wildstar men PvP'n är kul som fan.

Medlem
Medlem

Älskar det här spelet. Finns så mycket att göra och combat systemet är riktigt skönt!

Medlem
Skrivet av phi:

Åh titta, ännu ett MMO-spel som kommer att vara så gott som dött inom 3-6 månader.

Åh titta, ännu en utan en aning. Jag tror du har väldigt fel faktiskt! BNS är ett riktigt bra spel och som ett PvP spel kommer det vara kvar länge.

phi
Medlem
Skrivet av Ajee:
Skrivet av phi:

Åh titta, ännu ett MMO-spel som kommer att vara så gott som dött inom 3-6 månader.

Åh titta, ännu en utan en aning. Jag tror du har väldigt fel faktiskt! BNS är ett riktigt bra spel och som ett PvP spel kommer det vara kvar länge.

Ja, jag kan ju givetvis ha fel men hur många "WoW-dödare" har det inte släppts de senaste tio åren? Vi har haft många spel som har fått bra respons initialt med nästan explosionsartad populationsökning först veckorna/månaderna för att sedan trappas av och till sist dö ut helt. Finns det inget endgame så kommer spelet vara dödfött redan det släpps. Så jag skulle säga att oddsen är på min sida.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Ajee:
Skrivet av phi:

Åh titta, ännu ett MMO-spel som kommer att vara så gott som dött inom 3-6 månader.

Åh titta, ännu en utan en aning. Jag tror du har väldigt fel faktiskt! BNS är ett riktigt bra spel och som ett PvP spel kommer det vara kvar länge.

Ja, jag kan ju givetvis ha fel men hur många "WoW-dödare" har det inte släppts de senaste tio åren? Oddsen är på min sida.

för att låna från din egen kommentar så har ingen sagt att bns ska döda wow, hur du kom fram till det är märkligt med tanke på att bns är inte för casuals såsom wow är, inte ens samma marknad.

phi
Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ajee:
Skrivet av phi:

Åh titta, ännu ett MMO-spel som kommer att vara så gott som dött inom 3-6 månader.

Åh titta, ännu en utan en aning. Jag tror du har väldigt fel faktiskt! BNS är ett riktigt bra spel och som ett PvP spel kommer det vara kvar länge.

Ja, jag kan ju givetvis ha fel men hur många "WoW-dödare" har det inte släppts de senaste tio åren? Oddsen är på min sida.

för att låna från din egen kommentar så har ingen sagt att bns ska döda wow, hur du kom fram till det är märkligt med tanke på att bns är inte för casuals såsom wow är, inte ens samma marknad.

För att alla MMO-spel jämförs med WoW vare sig du eller jag vill det. Vi har ju även sett hur dessa liknande "hardcore elite pro gamer gosu ninja skilled e-sport pvp-mmorpg's" har lyckats tidigare. Hur många av dem finns det kvar idag som spelas av den extremt lilla minoriteten av spelare och vilka av dessa spel blir upplockade av diverse e-sport-ligor runtom i övriga världen (bortsett från den asiatiska marknaden)? Va? Finns det inget? Nej, just det.

Vad jag syftar på med att spelet kommer vara "dött" är givetvis att det endast kommer att spelas av en väldigt liten målgrupp av spelare som fortfarande gillar det efter ett halvår. Kommer du att vara en av dem? Grattis i så fall, du har hittat "ditt" MMO.

1
Skriv svar