Mortal Kombat X får nyutgåva – men inte till pc

Robot
Medlem
Mortal Kombat X får nyutgåva – men inte till pc

Så jävla glad man inte la ner pengar på det här skitspelet till PC. Fy fan.

Hade kanske köpt om nätkoden var bra eller skulle fixats. Nepp. Det skiter Netherrealm i.

Vilket fiasko. Synd om er som köpte detta till PC.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag fattar inte... De fixar nätkoden nu men släpper inte till pc. Jag har ju väntat på detta i ett helt jävla år..... så besviken. Först Batman och nu Mortal Kombat

Medlem

vilka rövhål....

Medlem

Förbokade spelets premium edition för ca 70 euro..... Jag frågade nyss om en refund då jag ej har kunnat spela spelet mycket då det har laggat för mycket online, jag blev as hyped när jag såg att de skulle uppdatera netcoden men detta är en stor besvikelse. Jag kommer antagligen inte få en refund men fy, detta är sista gången jag köper något från Netherrealm Studios / WB.

Medlem

Vem spelar fightingspel på PC anyways? Ifs.. I och med steam controller etc kanske det kan bli rimligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Vem spelar fightingspel på PC anyways? Ifs.. I och med steam controller etc kanske det kan bli rimligt.

Jag hade en PS2-usb-adapter som jag kopplade in min HRAP med. Var aldrig några problem och man beshövde inte ens någon separat programvara.

Medlem
Skrivet av Preed:

Vem spelar fightingspel på PC anyways? Ifs.. I och med steam controller etc kanske det kan bli rimligt.

ehm vem spelar fighting spel med steam controller.....

Medlem
Skrivet av Preed:

Vem spelar fightingspel på PC anyways? Ifs.. I och med steam controller etc kanske det kan bli rimligt.

Ja, för det är ju fullkomligt omöjligt att använda sig av en xbox 360/one eller ps3/4 gamepad på PC

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Preed:

Vem spelar fightingspel på PC anyways? Ifs.. I och med steam controller etc kanske det kan bli rimligt.

Ja, för det är ju fullkomligt omöjligt att använda sig av en xbox 360/one eller ps3/4 gamepad på PC

Isf om man spelar med kontroll på pc får man räkna med lite "input lag"

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Isf om man spelar med kontroll på pc får man räkna med lite "input lag"

Jag har spelat med handkontroller på min dator i över tio år och aldrig märkt av något input lag (och då är jag jävligt nitisk med såna saker och inte av typen "jag bryr mig inte"). Kan du utveckla vad detta lagg borde bero på i och med att du säger att man "får räkna med" det? Vad gör en PC fel som t.ex. en konsol (vars kontroller dessutom är trådlösa nu för tiden) lyckas undvika?

Medlem
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Preed:

Vem spelar fightingspel på PC anyways? Ifs.. I och med steam controller etc kanske det kan bli rimligt.

Ja, för det är ju fullkomligt omöjligt att använda sig av en xbox 360/one eller ps3/4 gamepad på PC

Isf om man spelar med kontroll på pc får man räkna med lite "input lag"

Det är mindre input lag på en PC, i spel som Dead or Alive 5 är PC versionen att föredra av just den anledningen.

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av chrille_1994:

Isf om man spelar med kontroll på pc får man räkna med lite "input lag"

Jag har spelat med handkontroller på min dator i över tio år och aldrig märkt av något input lag (och då är jag jävligt nitisk med såna saker och inte av typen "jag bryr mig inte"). Kan du utveckla vad detta lagg borde bero på i och med att du säger att man "får räkna med" det? Vad gör en PC fel som t.ex. en konsol (vars kontroller dessutom är trådlösa nu för tiden) lyckas undvika?

Kolla bara runt på yt innan o vissa upplever input lag,
Edit: Kan nog bero på deras spec xp.

Medlem
Skrivet av gollumfiskis:

Förbokade spelets premium edition för ca 70 euro..... Jag frågade nyss om en refund då jag ej har kunnat spela spelet mycket då det har laggat för mycket online, jag blev as hyped när jag såg att de skulle uppdatera netcoden men detta är en stor besvikelse. Jag kommer antagligen inte få en refund men fy, detta är sista gången jag köper något från Netherrealm Studios / WB.

Vad har vi lärt oss? Never förboka.

Medlem
Skrivet av Preed:

Vem spelar fightingspel på PC anyways? Ifs.. I och med steam controller etc kanske det kan bli rimligt.

Turneringar hålls ofta på pc versionen av Street Fighter IV. Så folk kan använda sina fightsticks.

1
Skriv svar