That Dragon, Cancer

Medlem
Skrivet av jbx:

Blev helt skakis när jag läste detta. Har själv en son på 4 år som drabbades av just exakt den tumörsorten. Han fick de när han var två år. En extremt ovanlig typ av tumör drabbar bara i snitt ett barn på två år i Sverige. Han mår bra nu men går på täta röntgenkontroller och jag är konstant orolig att det ska komma tillbaka.

Kommer inte palla att spela detta..

Har själv två barn och bara att läsa en sån här kommentar får mig att bli deprimerad, så nej jag kommer inte klara av att spela detta... All lycka till dig och din familj.

Medlem

Svårt att förstå dom som kritiserar att spelmediet utvecklas och används inom nya konstformer.

Men det är väl så. Fanns säkert folk som sa 'skriv en bok' när filmmediet användes för en ny genre för första gången.

Ska bli intressant att uppleva det här. Har förlorat en familjemedlem till cancer, inget barn dock, men känner på mig att det kommer att ge mycket ändå.

Medlem

Upprepar vad många skrivit ovan: har dotter på ett år. Aldrig i helvete att jag utsätter mig för det där.

Medlem

Speedrun när?

Medlem

Varför är flera av er så rädda för att vara i vissa känslor bara för att dom "känns" jobbiga. Man växer oerhört mkt av att utsätta sig och omfamna alla känslor vi har och att visa sig sårbar, bli ledsen, gråta. Det är modigt att utsätta sig för känslor man är rädd att vara i, känslor man till varje pris vill undvika.

och jag lovar er att när jag gått igenom nånting tungt (som att bara spela ett känslosamt spel i några timmar) så tycker jag om mig själv lite mer varje gång jag gått igenom det tunga och visat mig sårbar.

Så undvik för tusan inte att spela ett spel för att man är rädd för att det kommer bli jobbigt! Det är ju precis därför ni ska spela spelat för att få känna på dom känslorna med. För det är så man växer som människa, det är så man kan föra vidare till sina egna barn att det är helt ok att vara i alla känslor och det är ingenting man ska vara rädd för. Utan alla våra känslor har vi av en anledning och alla är precis lika viktiga för oss som välkomnande!

Så sluta fly och undvik känslor dom kommer ändå ikapp en till slut. Då är ett sånt här spel ett ypperligt tillfälle att träna på det innan det blir på riktigt.

Medlem
Skrivet av Bärkabus:

...

Tack! Precis så. Vi växer upp till vuxna individer genom att lära oss om våra och andras känslor. Om man sedan stänger av den andel av känslorna som inte är direkt glädjande så slutar en del av en att växa.

Medlem

Förlorat en fru i cancer och har en flicka som är 5.
Blir inget spel för mig men tycker att det är bra att det finns för dom som orkar.

12
Skriv svar