Tom Clancy's The Division

Robot
Tom Clancy's The Division

The Division är inte spelet du vill att det ska vara. Men det är okej.

#tom-clancys-the-division, #max-payne, #destiny, #dayz


Medlem
Tom Clancy's The Division

ingen video från er spelning???

Medlem

ok...suttit och väntat för att få jämförelser mellan konsol och PC, men det var det ju inte mkt info om här.
får leta annorstädes.

hmm, har bokat Gold-edition, men om alla mission är "gå dit, skjut fienderna, kom tillbaka", får jag nog tänka om.

Medlem

Alltså. Hur kan man tycka att det är vettigt att det ska ta 10 skott att fälla en motståndare utan något skydd? Det är ju det vidrigaste som finns i spel och gör mig totalt ointresserad av hela produkten. Framför allt i ett spel som detta. Självklart är det en intressantare väg att både du och motståndaren tar mer realistisk skada(Dark souls tex som är perfekt balanserat i det hänseendet) så att man hela tiden är på sin vakt.

Gnällkuk

Bilderna ser ju fantastiska ut, men de kan ju knappast vara era egna? Saknas ju HUD totalt och dessutom är bilderna i upplösningen 1362x766?!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WhiteWolf68:

ingen video från er spelning???

Vi spelade in massor men precis innan vi skulle gå fick vi reda på att vi inte fick använda det...

Skrivet av WhiteWolf68:

ok...suttit och väntat för att få jämförelser mellan konsol och PC, men det var det ju inte mkt info om här.
får leta annorstädes.

hmm, har bokat Gold-edition, men om alla mission är "gå dit, skjut fienderna, kom tillbaka", får jag nog tänka om.

Det är möjligt att uppdragstrukturerna blir bättre senare men i början vad det av normal shootertyp. Vi fick välja att spela antingen pc eller Xbox One, och valde det förstnämnda.

Skrivet av gardis84:

Alltså. Hur kan man tycka att det är vettigt att det ska ta 10 skott att fälla en motståndare utan något skydd? Det är ju det vidrigaste som finns i spel och gör mig totalt ointresserad av hela produkten. Framför allt i ett spel som detta. Självklart är det en intressantare väg att både du och motståndaren kräver mindre mer realistisk skada(Dark souls tex som är perfekt balanserat i det hänseendet).

Smaksak helt klart, och ingen universal sanning.


signatur
Medlem

Verkar mer och mer vara ett B spel

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

Bilderna ser ju fantastiska ut, men de kan ju knappast vara era egna? Saknas ju HUD totalt och dessutom är bilderna i upplösningen 1362x766?!

Nej, det är bilder från Ubisoft. Och spelet ser bra ut, ingen tvekan om saken. Ska man vara anal och gnälla över skillnader mellan demot 2013 och idag tycker jag personligen att man tappat lite av poängen.


signatur
Medlem

Carl, kunde ni stänga av delar av HUD:en på PC när ni spelade? välja fritt vad ni vill se?
jag tycker det ser ut och bli väldigt grötigt med alla färgglada ikoner och siffror som poppar upp överallt.

Medlem

bilderna ser bra ut! men jag anar uglor i mossen...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WhiteWolf68:

Carl, kunde ni stänga av delar av HUD:en på PC när ni spelade? välja fritt vad ni vill se?
jag tycker det ser ut och bli väldigt grötigt med alla färgglada ikoner och siffror som poppar upp överallt.

Oh, testade inte att stänga av dem helt men du kan skala dem så jag gissar att även det går.


signatur
Medlem

Tack för att ni testade på PC!

Medlem

https://youtu.be/BY7U1X6lP9E här har vi en video från JackFrags som pratar litegranna om HUDen strax halvvägs igenom.

Inaktiv

För de som vill ha lite mer info om PC-versionen.

• You can move UI as needed similar to RPGS like WoW.
• Multiscreen support
• Text chat as well as VOIP
• Supports fancy keyboards (low health will flash button for medkit; face target friendly)
• Supports Eye Tracking
• Has a ton of option fields including Field of View.
• Absolutely amazing looking and smooth on PC
• Button mapping options is really great
• Consoles still look good. PC version is smoothest and nicest experience.

fue
Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Carl, kunde ni stänga av delar av HUD:en på PC när ni spelade? välja fritt vad ni vill se?
jag tycker det ser ut och bli väldigt grötigt med alla färgglada ikoner och siffror som poppar upp överallt.

rån JackFrags video.

NO PC FOOTAGE, only Xbox One (wasnt allowed to record PC footage.)
Played 15 minutes
The graphics look a lot better than the Xbox.
Doesn't look as good as old trailers (trash, clutter, ext.)
Complete HUD customization similiar to popular MMOs. HUD is modular
PC version has text chat and prox VOIP
Options - Everything you could need. Most devs are hardcore PC guys. Uncapped frame rate. Multi display support. Shadows/Fog/lens flair and so many more things.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

hmm, har bokat Gold-edition, men om alla mission är "gå dit, skjut fienderna, kom tillbaka", får jag nog tänka om.

Skrivet av gardis84:

Alltså. Hur kan man tycka att det är vettigt att det ska ta 10 skott att fälla en motståndare utan något skydd? Det är ju det vidrigaste som finns i spel och gör mig totalt ointresserad av hela produkten.

Skrivet av totte1015:

Verkar mer och mer vara ett B spel

Ni som är besvikna verkar ju ha missuppfattat från första början vad spelet försöker vara. För mig har Division alltid sett ut som Destiny/Borderlands fast i mer relaterbar miljö. Det handlar om att döda mobs och att hitta "epic loot" tillsammans med goda vänner. Som Diablo 3- och Destiny-fan är det precis vad jag vill ha mer av.

Medlem

Har spelat Destiny mer än hälsosamt så misstänker att jag även kommer gilla detta!

Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av WhiteWolf68:

hmm, har bokat Gold-edition, men om alla mission är "gå dit, skjut fienderna, kom tillbaka", får jag nog tänka om.

Skrivet av gardis84:

Alltså. Hur kan man tycka att det är vettigt att det ska ta 10 skott att fälla en motståndare utan något skydd? Det är ju det vidrigaste som finns i spel och gör mig totalt ointresserad av hela produkten.

Skrivet av totte1015:

Verkar mer och mer vara ett B spel

Ni som är besvikna verkar ju ha missuppfattat från första början vad spelet försöker vara. För mig har Division alltid sett ut som Destiny/Borderlands fast i mer relaterbar miljö. Det handlar om att döda mobs och att hitta "epic loot" tillsammans med goda vänner. Som Diablo 3- och Destiny-fan är det precis vad jag vill ha mer av.

Här har inte missuppfattats någonting. följt spelet dagligen i 3 år. MEN, om alla missions enbart går ut på att skjuta X antal badguys, kommer i alla fall jag tröttna innan första betal-DLC kommer.
(har för övrig spelat x 100 timmar Diablo 3, 2 och 1, och JAG har inte sett/tänkt likheter med TD)

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av tricky:

Bilderna ser ju fantastiska ut, men de kan ju knappast vara era egna? Saknas ju HUD totalt och dessutom är bilderna i upplösningen 1362x766?!

Nej, det är bilder från Ubisoft. Och spelet ser bra ut, ingen tvekan om saken. Ska man vara anal och gnälla över skillnader mellan demot 2013 och idag tycker jag personligen att man tappat lite av poängen.

Tyckte det såg bra ut redan i xb1-versionen, visst, flera av effekterna är borta men spelet är ändå väldigt snyggt i mitt tycke. Jävligt tråkigt att ni inte fick visa videos ni spelat in själva eller skärmdumpar...

Frågan är bara VARFÖR? :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser ut att vara ett bra spel trots allt blir nog ett köp.

Ambassadör
Xbox

Känns "meh". Men jag hoppas att det blir bra.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Blir betan som får avgöra om det blir ett köp, helt enkelt. Om inte annat plockas det antagligen upp i en reakorg någon gång i framtiden.

Medlem

Hade verkligen hoppats att detta spel krävde just timing, försiktigthet och eftertanke med skott och dyligt. Att man väljer att peppra sig ur en situation ska kunna kosta en längre fram. Nu låter det mer som att man startar spelet, sen hållet man avtryckarknappen intryckt tills man stänger av spelet, man behöver inte äns släppa knappen! Bra va?!

Medlem

Alla fiender är typ bullet sponges? I'm out.

Medlem

Sämsta titeln på artikeln!! Nu gick jag in med infallsvinkeln att detta spel skulle suga.. "snyggt" vinklat fz.

Medlem
Skrivet av 0skar:

Hade verkligen hoppats att detta spel krävde just timing, försiktigthet och eftertanke med skott och dyligt. Att man väljer att peppra sig ur en situation ska kunna kosta en längre fram. Nu låter det mer som att man startar spelet, sen hållet man avtryckarknappen intryckt tills man stänger av spelet, man behöver inte äns släppa knappen! Bra va?!

Märks att du inte har spelat det...

Skrivet av Rafner:

Ni som är besvikna verkar ju ha missuppfattat från första början vad spelet försöker vara. För mig har Division alltid sett ut som Destiny/Borderlands fast i mer relaterbar miljö. Det handlar om att döda mobs och att hitta "epic loot" tillsammans med goda vänner. Som Diablo 3- och Destiny-fan är det precis vad jag vill ha mer av.

What that guy said.

Inaktiv

grinda skills, jaga loot, bulletsponges... Hmm, kan inte påstå att The Division stod speciellt högst i min lista, men nu fick den bestämt ta ett steg bort från listan tills jag hör lovord efter release.

Medlem

Köper det när det kommer till ZX Spectrum

Jag hoppas inte att dom failar lika mycket med storyn som Destiny gjorde iaf.

Men annars är det något som jag har velat ha, destiny-liknande men med modern teknologi.

Inaktiv

Inget köp för mig. För mycket bullet spungieness för min smak. I e3 trailern 2013 såg det acceptabelt ut. Sen blev det värre för var trailer. Hoppades på att det bara var en early build i 2014 trailern. Men nu är det helt ridiculous vad en baggypants hobo tål. Föredrar tiden då tom clancy var lika med realism.
Och jag älskar destructive environment, men det har de ju plockat bort oxå.
Ännu en ubisoft flopp för mig.
Synd, då jag sett fram emot spelet i tre år.

12
Skriv svar