Blizzard backar om nya forumregler

Robot
Blizzard backar om nya forumregler

Det är lugnt, din identitet är säker hos Blizzard. I alla fall ett tag till.

#nyhetstips, #blizzard, #world-of-warcraft, #starcraft-ii-2


Medlem
Blizzard backar om nya forumregler

Då kanske man skaffar forum konto hos dem ändå...
Kan iofs inte se något skäl till det då det mest kommer att handla om twitch freaksen och deras önskningar. Ska nog ha kul med sc2 ändå..

Medlem

Grymt, ibland kan det vara bra att lyssna på sin community.

Medlem

Dock så kan ni visa namnet på facebook ect, dubbel moral så det skriker om det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dåligt blizzard.

Folk nerdragar enormt mycket om allt ni gör, men just nu backar ni? fegt.

Medlem

Meh. Det enda de säger är att de inte kommer göra det just nu. Hela posten är så slingrig och full av krystade formuleringar att det fullkomligt skriker att de kommer göra det i alla fall, eller åtminstone på största allvar överväger att göra det i alla fall. De kommer nog bara vänta tills folk köpt Starcraft 2 och Cataclysm.

Medlem

BRA Blizzard! Det bästa man fått höra idag.

Skrivet av Inkompetent:

Meh. Det enda de säger är att de inte kommer göra det just nu. Hela posten är så slingrig och full av krystade formuleringar att det fullkomligt skriker att de kommer göra det i alla fall, eller åtminstone på största allvar överväger att göra det i alla fall. De kommer nog bara vänta tills folk köpt Starcraft 2 och Cataclysm.

Den tanken slog mig med. :\ skulle inte vara alls förvånad om de startade skiten igen efter några månaders release.


signatur

// FeeAC

Medlem

Om inte annat kommer de göra någonting som bara nästan är lika illa och säga "Se så snälla vi var som bara gjorde så här istället för det där dumma RealID!" på gammalt hederligt PR-manér, precis som alla upphandlingar med fackföreningar i Sverige fungerar, osv (företagen säger att "Oj, vi måste varsla 300 anställda!" sen efter så kallade förhandlingar varslar de bara 100, och det slutar med att bara 50 får gå. Då ser det ut som om facket varit duktigt, och företag får exakt som de planerade från första början).

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Dock så kan ni visa namnet på facebook ect, dubbel moral så det skriker om det.

This


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

De kunde åtminstone tvinga folk att posta på sina "mains" så det inte går att posta på alts och trolla.

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Dock så kan ni visa namnet på facebook ect, dubbel moral så det skriker om det.

Det är ju helt upp till var person om dom vill använda Facebook integrationen, du måste ju för det första ange dit facebook konto och sedan även tillåta Facebook att ansluta med StarCraft 2.

Samma sak när det gäller Real ID in-game, det är helt upp till dig om du vill använda det eller inte.

EDIT: Tror inte jag läste ditt orginal inlägg korrekt.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Dock så kan ni visa namnet på facebook ect, dubbel moral så det skriker om det.

Finns dock en väldig skillnad:

På Facebook så har man möjligheten att VÄLJA vem man vill ska kunna se vad du eller jag eller någon annan skriver. Jag kan till exempel välja, att bara mina närmaste bekanta och familj ska få se vad som skrivs.

Enligt Blizzard-modellen, så skulle ALLA kunna se vad du skriver, och vem som skrev det. När nu Blizzard-forumet används i stor utsträckning för att få tips och förslag från communityn, samt för att posta förslag och problem, så känns det ganska idiotiskt att man ska vara tvungen att avslöja vem man själv är, om det enda man tänkt sig göra är att posta att man hade ett problem med något i spelet.

Blizzard har redan allas riktiga namn i deras databas. Finns absolut NOLL anledning att visa upp dom namnen för hela omvärlden. Bättre isåfall att begränsa forum-användningen till endast dom som är AKTUELLA BETALANDE kunder, eller som har även föreslagits ett unikt användarnamn som används i alla Blizzard-forum. I nuläget kan man posta som valfri KARAKTÄR från deras spel.

I vilket fall som så var Blizzards första idé med att alla som postar i forumet, postar med deras riktiga identitet, en total MISS och orsakade rätteligen en hel del uppståndelse och arga kunder. Dessa kunder som dessutom till stor del är varför Blizzard anställda ens har en lön.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Ett 2500 sidor lång thread på amerikanska officiella wow-forumet och 45 000 inlägg(!) diskuterade det här. Jag har faktiskt aldrig sett på maken till resning av en community, verkligen imponerande. Att inte backa efter så stark och kraftfull kritik vore minst sagt Cataclysmic

Medlem

Låter bra att dom ändra sig, sen så reserverar sig alltid företag för ev ändring etc,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

vad folk klagar, ge en falsk namn då... big deal

Medlem

Valmöjligheten måste finnas där. Man kan få reda på alldeles för mycket från ett namn. Jag tycker personligen att facebook är ren idioti om man värnar om sin integritet, sak samma med realId eller vad som helst annat på internet.

Rasade

Medlem
Skrivet av dmon:

vad folk klagar, ge en falsk namn då... big deal

Och om man redan HAR ett konto, och inte KAN ändra sitt namn?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

Till och med Blizzard kan göra fel. . .

Tycket det är roligt att Mike (CEO & Cofounder) annonserar detta.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Facebook är det sista jag skaffa, att läsa en massa skit som vad folk gör om dagarna, att dom handla mat eller skiter på toan, deras jävla ungar fått en visdomstand etc det skiter jag fullständigt i...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Pfff....såg faktisk fram emot detta.

Medlem

Fortfarande Bobby Kotick som bestämmer, så skulle inte tro att Blizzard kommer undan hans stora planer att samla det enda som betyder något i hans liv: pengar. Varför bry sig om att göra en bra produkt när man kan tjäna pengar istället?

Det är en person som jag inte skulle bli förvånad över om en mob arga gamers letar upp och slår ihjäl. Han ligger nog faktiskt i riskzonen.

Medlem

Bra Blizzard. Tycker det är skönt att de fortfarande lyssnar på sin spelarskara. Blizzard är fortfarande det bästa spelutvecklarföretaget i mina ögon.

Medlem

Återbokat DIII, SC2 samt Cataclysm.


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Dock så kan ni visa namnet på facebook ect, dubbel moral så det skriker om det.

Touché...

Medlem

Bra att dom lyssnar på sina fans. Men jag förstår inte varför alla gråter om att bryta internets anonymitet. Det är ju just anonymiteten som skapar troll och allmänt sämre stämning.

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Dock så kan ni visa namnet på facebook ect, dubbel moral så det skriker om det.

Långt ifrån alla använder Facebook.

Inaktiv

Jag har fortfarande samma åsikt om det här.

Folk är alldeles för paranoida när det gäller att visa sitt namn.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Neatherblade:

Dock så kan ni visa namnet på facebook ect, dubbel moral så det skriker om det.

Finns dock en väldig skillnad:

På Facebook så har man möjligheten att VÄLJA vem man vill ska kunna se vad du eller jag eller någon annan skriver. Jag kan till exempel välja, att bara mina närmaste bekanta och familj ska få se vad som skrivs.

Enligt Blizzard-modellen, så skulle ALLA kunna se vad du skriver, och vem som skrev det. När nu Blizzard-forumet används i stor utsträckning för att få tips och förslag från communityn, samt för att posta förslag och problem, så känns det ganska idiotiskt att man ska vara tvungen att avslöja vem man själv är, om det enda man tänkt sig göra är att posta att man hade ett problem med något i spelet.

Blizzard har redan allas riktiga namn i deras databas. Finns absolut NOLL anledning att visa upp dom namnen för hela omvärlden. Bättre isåfall att begränsa forum-användningen till endast dom som är AKTUELLA BETALANDE kunder, eller som har även föreslagits ett unikt användarnamn som används i alla Blizzard-forum. I nuläget kan man posta som valfri KARAKTÄR från deras spel.

I vilket fall som så var Blizzards första idé med att alla som postar i forumet, postar med deras riktiga identitet, en total MISS och orsakade rätteligen en hel del uppståndelse och arga kunder. Dessa kunder som dessutom till stor del är varför Blizzard anställda ens har en lön.

Tack, du besparade mig från en lång utläggning.
Dubbelmoral kan snart bli nästa förvandlade ord som respekt, och integritet


signatur

A badly drawn wolf

Precis, be scared of "the little people"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Låt trollandet fortsätta

12
Skriv svar