Förbättringar av filarkivet på gång

Redaktör
Förbättringar av filarkivet på gång

Under en period har vissa användare haft problem med att ladda ner filer från FZ. Orsaken är att filerna (demoversioner, patchar och filmer) blir allt större samtidigt som besökarantalet ökar. Filarkivskoden och hårdvaran som driver det hela är inte anpassade för den ökade belastningen.

Under hösten kommer flera steg tas för att åtgärda problemet. Inom kort (nästa vecka) förbättrar vi hårdvaran i filservern, varpå gränsen för antalet samtidiga nedladdningar kommer öka. Framöver kommer vi också öka lagringsutrymmet och införa ett helt nyskrivet nedladdningssystem. I dagsläget kan vi inte ange när detta blir klart.


signatur
Medlem

en bit torrent lösning vore den bästa.

Antikvitet

Vi har funderat på det, men det är inte precis lätt att utveckla en integrerad bittorrent-lösning. Vi kommer att inleda med att förbättra hårdvaruplattformen, därefter kommer vi att lägga grunden med en ny mjukvara och utifrån kan vi sedan överväga expansioner som torrentstöd.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Man tackar :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

MFC
Medlem

jobba jobba jobba!

vet att det kanske sker ideelt och annat men ni ska veta att det är EFTERLÄNGTAT med en lösning...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kanske självklart svar på min fråga men hur visar sig såna problem ni beskriver? Är det tex "The page cannot be displayed"? som visar sig nästan varje gång för mig?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Medlem

har haft detta problemet länge nu . Men de verkar mest hända när jag använder FireFox.

Tex när jag trycker på "FZ FTP" länken händer inget utan jag måste högerklicka och ta "spara som" men då står datorn och tänker en bra stund innan nått händer, om nått händer

Men i IE funkar de oftast bra, konstigt.

Medlem

Hur får man bort "the page cannot be displayed" när man tar ner en fil? Jag kan aldrig ta ner filer från er ftp? Jag har IE. Går det att ta ner filer?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det betyder att FTPn är full.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KeyserSoeze:

har haft detta problemet länge nu . Men de verkar mest hända när jag använder FireFox.

Tex när jag trycker på "FZ FTP" länken händer inget utan jag måste högerklicka och ta "spara som" men då står datorn och tänker en bra stund innan nått händer, om nått händer

Men i IE funkar de oftast bra, konstigt.

Konstigt, jag gör likadant men då frågar Firefox om jag vill ladda ner filen "download.php" eller något sådan dumt.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

nj
Medlem
Skrivet av Burglar:
Skrivet av KeyserSoeze:

har haft detta problemet länge nu . Men de verkar mest hända när jag använder FireFox.

Tex när jag trycker på "FZ FTP" länken händer inget utan jag måste högerklicka och ta "spara som" men då står datorn och tänker en bra stund innan nått händer, om nått händer

Men i IE funkar de oftast bra, konstigt.

Konstigt, jag gör likadant men då frågar Firefox om jag vill ladda ner filen "download.php" eller något sådan dumt.

Det är rätt fil som blir nedladdad, dock så blir den feldöpt. Laddar du ner filen och sedan döper om den (och ändrar till rätt filändelse) så ska den fungera finfint.

Medlem

Kommer det bli bättre nerladdningshastigheter som det var förr? Nu ligger jag runt 500kb/s, förr när man testade 100mbit-linan för första gången så fick jag över 5mb/s från FZ. Dock var det nog extremt lite användare online den dagen, men jag skulle uppskatta 1-2mb/s+

Redaktör

Ja, farten kommer bli bättre. För närvarande har vi lite bandbreddsbegränsningar, men framöver väntar riktigt feta linor. Kan dock inte säga något datum.


signatur
Medlem

Jag kan inte tanka alls från filarkivets nedladdningslänk!!!

Det står bara Connecting...

Väljer jag "Spara mål som", får jag bara felmeddelande "The login request was denied".

83 av totalt 500 användare inloggade så plats finnes.

Något med login-inställningar på FTP-servern???

Använder Internet Explorer 7:an.:$


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

Antikvitet

Har du prövat med fler webbläsare?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Max antal anslutningar per IP-adress var tidigare begränsat till 1, men jag har höjt det nu. Prova igen!

Jee
Medlem

Måste bara säga att det funkar perfekt för mej nu. Har inte haft några problem alls. Låg på 1990-2200kb/sek vilket är riktigt fint. :heart:


signatur

Eller inte?

Medlem

Har inte provat hur min hastighet är i Internet Explorer men i FF ligger jag runt 1,0-1,3Mb/s vilket inte är så dåligt men max för mig är 2,5Mb/s. (förut kunde jag maxa totalt men inte längre? skumt)

Medlem

Ohh, ska ni uppgradera det igen??:up:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

W2k
Medlem

Tar bort sticky på den här tråden, lite old news.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

En solklar förbättring, helt klart! Men som någon sa, en torrent-tracker hade varit en fin lösning (backad av en FTP såklart).


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Gillar inte nya nerladdningsättet. Får ju upp varning i info listen uppe i IE. Sedan väljer man ladda ner och sidan laddas typ om, sedan kommer bara en vit sida upp...detta händer när jag skal ladda ner en film från er. Jag gillar inte att man inte kan göra "Spara mål som.." på länkarna. Detta händer även om ftpn inte är full så det har inget med det att göra.
Tycker filarkivet var bättre förrut....


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

W2k
Medlem
Skrivet av Peete:

Gillar inte nya nerladdningsättet. Får ju upp varning i info listen uppe i IE. Sedan väljer man ladda ner och sidan laddas typ om, sedan kommer bara en vit sida upp...detta händer när jag skal ladda ner en film från er.

Detta strul är du den förste som sagt något om och det är inget jag ser när jag testar själv. Någon annan som det inte funkar för? Kan du beskriva vad du får för varning? Varför kör du inte Firefox?

Skrivet av Peete:

Jag gillar inte att man inte kan göra "Spara mål som.." på länkarna. Detta händer även om ftpn inte är full så det har inget med det att göra.

Vi tog bort möjligheten att direktlänka för att kunna erbjuda våra medlemmar bättre kapacitet och för att hindra andra sajter från att leecha. Nu har vi dessutom ett rättvist kösystem, innan var det mest blind tur vem som fick ladda hem...

Skrivet av Peete:

Tycker filarkivet var bättre förrut....

Synd, för chansen att vi går tillbaka är lika med noll. Du vänjer dig säkert.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Ni bör sortera allt HD ( high definition ) matrial på ett ställe.

Medlem

Jag har nu ändrat i IE så att den inte ger varningen så nu funkar det. detta är dock inget en vanlig svenson klarar av så lätt plus att jag ändrat default säkerhetsreglerna i browsern lite.
Funkar nu iaf så jag e väl nöjd.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

1
Skriv svar