Se prisvinnande dokumentär om e-sporten i Starcraft 2

Robot
Se prisvinnande dokumentär om e-sporten i Starcraft 2

The Foreigner följer den kaxiga och kontroversiella spelaren Gregory "Idra" Fields.

#starcraft-ii


Medlem
Se prisvinnande dokumentär om e-sporten i Starcraft 2

Han och några till från väst, var det som skapade mitt intresse för Esport SC2. Det fanns kvar några år efter dom slutade i Korea. Men dog ut fort tyvärr.

Synd, var riktigt intressant när dom väl spelade.

Medlem

GSL är alltid värt att kolla på, även om jag inte spelat spelet på
ett par år


signatur

MattiAceGaming

Medlem

grymt! vore kul med en liknande om nani

Medlem

Idra, sjukt lätt att vinna mot honom. 6 pool, och attackera. Så fort han ser det så rage-quitar han


signatur

IDKFA

Medlem

Fick man någonsin veta varför han stack från spelet när han höll på att vinna?

Medlem

Han fick väl sparken?

Medlem

vafan, man fick ju inte veta någonting ju !

Medlem
Skrivet av enborn:

Fick man någonsin veta varför han stack från spelet när han höll på att vinna?

Utan att ha någon inblick alls då spelet aldrig intresserat mig, så verkade det som att han bara ville göra ett avtryck i spelhistorien innan han lade ner, då alla hans tidigare försök verkar ha ignorerats.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Synd att blizzard försökte få spelet(1v1 ladder) vara roligt för alla istället för att satsa på högre nivåer, tror annars att sc2 hade varit stort även idag.

Medlem
Skrivet av utemoewbel:

grymt! vore kul med en liknande om nani

Brrr, skäms över den mannen, tycker han har (hade) så dålig attityd när han lira aktivt.

Medlem
Skrivet av enborn:

Fick man någonsin veta varför han stack från spelet när han höll på att vinna?

Mot MMA menar du? Ja, det analyserades till tusen. Han trodde att han
hade förlorat alla droner vid en expansion och jag tror han missade att MMA
förstörde sin egna "gold base". Det var en riktigt bra match hela serien


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av enborn:

Fick man någonsin veta varför han stack från spelet när han höll på att vinna?

Utan att ha någon inblick alls då spelet aldrig intresserat mig, så verkade det som att han bara ville göra ett avtryck i spelhistorien innan han lade ner, då alla hans tidigare försök verkar ha ignorerats.

Trams, detta var en bäst av tre eller rent av 5 och Idra spelade igen nästa match efter bara någon minuts pause


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Han fick väl sparken?

Ja han fick kicken för något år sedan, han är dock med i EG igen på Heroes of the storm teamet nu

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av enborn:

Fick man någonsin veta varför han stack från spelet när han höll på att vinna?

Utan att ha någon inblick alls då spelet aldrig intresserat mig, så verkade det som att han bara ville göra ett avtryck i spelhistorien innan han lade ner, då alla hans tidigare försök verkar ha ignorerats.

Trams, detta var en bäst av tre eller rent av 5 och Idra spelade igen nästa match efter bara någon minuts pause

Trams?
Det var så dokumentären framställde det. Det du skriver gömdes helt.
Don't blame the messenger.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag kommer ihåg den matchen, när MMA förstörde sin egen CC och att sedan Idra lämnar utan logisk förklaring. En minnesvärd e-sporthändelse.

Medlem

Hur fan fick ni till "bästa zerg-spelaren någonsin" i facebook-flödet? Skäms FZ, nog för att clickbait och allmänt betande har blivit mer av en grej hos er än innan men det är fan ny lågvattennivå.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av pewwww:

Synd att blizzard försökte få spelet(1v1 ladder) vara roligt för alla istället för att satsa på högre nivåer, tror annars att sc2 hade varit stort även idag.

och du menar att det inte är det största rts spelet på jorden?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av enborn:

Fick man någonsin veta varför han stack från spelet när han höll på att vinna?

Utan att ha någon inblick alls då spelet aldrig intresserat mig, så verkade det som att han bara ville göra ett avtryck i spelhistorien innan han lade ner, då alla hans tidigare försök verkar ha ignorerats.

Trams, detta var en bäst av tre eller rent av 5 och Idra spelade igen nästa match efter bara någon minuts pause

Trams?
Det var så dokumentären framställde det. Det du skriver gömdes helt.
Don't blame the messenger.

FIlmen är missvisande på ett par punkter, han snackar om och bygger upp
inför matchen Idra vs MMA och sen visar en ZvP men om du inte sett detta
så är det värt att kolla även om den är lite gammal

https://www.youtube.com/watch?v=HmOjuKs0zBQ
https://www.youtube.com/watch?v=e2vDEk9RpvA

Mycket bra kommentatorer också


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av pewwww:

Synd att blizzard försökte få spelet(1v1 ladder) vara roligt för alla istället för att satsa på högre nivåer, tror annars att sc2 hade varit stort även idag.

och du menar att det inte är det största rts spelet på jorden?

Tänkte mer på spelet som en esport, spelet borde varit mycket större idag än vad det är.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zelaxe:

Hur fan fick ni till "bästa zerg-spelaren någonsin" i facebook-flödet? Skäms FZ, nog för att clickbait och allmänt betande har blivit mer av en grej hos er än innan men det är fan ny lågvattennivå.

Hur kan en frågeställning vara clickbait, eller du kanske missa frågetecknet? Rent generellt är frågor på Facebook inte särskilt bra på att dra in läsare, utan sporrar snarare till diskussion i Facebook-tråden. Om den rubriken är något så är det lätt trollande, men clickbait är det inte.

Då hade vi kunnat skriva "Du kan aldrig tro vem är den bästa zerg-spelaren" eller "Idra vann sin match men du kan aldrig tro vad som hände sen".


signatur
Medlem
Skrivet av pewwww:

Synd att blizzard försökte få spelet(1v1 ladder) vara roligt för alla istället för att satsa på högre nivåer, tror annars att sc2 hade varit stort även idag.

Sc2 var dödsdömt oavsett hur dom hade gjort spelet, 5v5 spelen blev helt enkelt för populära och gjorde 1v1 spel mindre underhållande.

Inaktiv

Synd att Idra får så mycket fokus och även kanske en stor anledning till att dokumentären blivit så stor. Må hända att man bör visa alla sidor och inte bara de goda, men Idras beteende är INTE ok på denna nivå tycker jag.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Zelaxe:

Hur fan fick ni till "bästa zerg-spelaren någonsin" i facebook-flödet? Skäms FZ, nog för att clickbait och allmänt betande har blivit mer av en grej hos er än innan men det är fan ny lågvattennivå.

Hur kan en frågeställning vara blickbait, eller du kanske missa frågetecknet? Rent generellt är frågor på Facebook inte särskilt bra på att dra in läsare, utan sporrar snarare till diskussion i Facebook-tråden. Om den rubriken är något så är det lätt trollande, men clickbait är det inte.

Då hade vi kunnat skriva "Du kan aldrig tro vem är den bästa zerg-spelaren" eller "Idra vann sin match men du kan aldrig tro vad som hände sen".

Sant, bra svar!


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Oj vad killen utstrålar osäkerhet..
Hur gammal är han egentligen?

Medlem

Pinsamt att inte ta i hand.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av pewwww:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av pewwww:

Synd att blizzard försökte få spelet(1v1 ladder) vara roligt för alla istället för att satsa på högre nivåer, tror annars att sc2 hade varit stort även idag.

och du menar att det inte är det största rts spelet på jorden?

Tänkte mer på spelet som en esport, spelet borde varit mycket större idag än vad det är.

Och om du har missat så har blizzard kört WCS i några år . sen finns det Koreanska GSL,SSL Proleague och Dreamhack samt att BasetradeTV på twitch sänder matcher live nästan varje dag det finns mer Starcraft 2 mer än bara ladder att se än vad man har tid med.

Spelet är ganska stort i jämförelse till spelarbasen, Och tror inte spelet hade blivit större än vad är om man satsade på 2v2 eller 3v3 det är för rörigt och då märker man inte de små detaljerna som starcraft 2 så bra.

Det finns ju nu en ny mode där 2 spelare har kontrol med en bas typ 2v2 fast 1v1 och blir sjuka matcher så om det blir en popular mode kanske spelet kan växa mer.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Zelaxe:

Hur fan fick ni till "bästa zerg-spelaren någonsin" i facebook-flödet? Skäms FZ, nog för att clickbait och allmänt betande har blivit mer av en grej hos er än innan men det är fan ny lågvattennivå.

Hur kan en frågeställning vara clickbait, eller du kanske missa frågetecknet? Rent generellt är frågor på Facebook inte särskilt bra på att dra in läsare, utan sporrar snarare till diskussion i Facebook-tråden. Om den rubriken är något så är det lätt trollande, men clickbait är det inte.

Då hade vi kunnat skriva "Du kan aldrig tro vem är den bästa zerg-spelaren" eller "Idra vann sin match men du kan aldrig tro vad som hände sen".

Sant, var väl trollande av er snarare än clickbait, så ber om ursäkt för det.

Men tycker fortfarande inte det är okej att kalla Idra för en av de bästa zerg-spelarna någonsin, det triggar mig, liksom.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av enborn:

Fick man någonsin veta varför han stack från spelet när han höll på att vinna?

Man får aldrig någon självklar förklaring av Idra själv men det var uppenbart att han trodde att han förlorade den matchen och inte insåg att han låg så bra till.

Jag kommer ihåg matchen när jag såg den live.

MMA råkade tabba sig och sköt ner sig egna expansion vilket Idra inte hade någon koll på. Samtidigt så förstod inte Idra hur långt efter MMA var honom. Idra hade matchen i sin ficka men utan att se hela kartan och utan att veta om MMA ekonomi så gav han upp. För troligtvis så antog han att MMA expansion vid guldet var MMA fjärde expansion som höll på att byggas och inte sin tredje eftersom den blev så försenad pga misstaget som MMA gjorde när han råkade skjuta sönder sin command center med sina tanks.

Hoppas det ger dig en klarare bild, försökte förklara så gott jag kunde.

Medlem

Var det bara jag som reagerade på "Följ med till tiden då spelet var den största e-sporten"?

Var inte det typ igår?

Och nej, jag har inget annat att skriva. Och ja, jag börjar tydligen bli riktigt gammal nu.

12
Skriv svar