Massmord på skolflickor är inte okej enligt Twitch

Robot
Medlem
Massmord på skolflickor är inte okej enligt Twitch

Dåligt av Twitch.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Såg så allvarligt och seriöst ut i trailern och så kom delen där man fick välja trosor. Satte nästan bullan i halsen när jag började skratta.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Att tortera en man i GTA5 gick bra.

Skjuta sönder lemmar och kroppar i Soldier of Fortune är helt okej.

Splatta sönder allt möjligt drägg i Doom, Painkiller och så vidare är prima.

Men fan för Yandere Simulator, ett spel som inte ens är seriöst.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Att tortera en man i GTA5 gick bra.

Skjuta sönder lemmar och kroppar i Soldier of Fortune är helt okej.

Splatta sönder allt möjligt drägg i Doom, Painkiller och så vidare är prima.

Men fan för Yandere Simulator, ett spel som inte ens är seriöst.

Fast detta utspelar sig i en skola, vilket är ett känsligt ämne. Samt så är det minderåriga. Det är bara med moddar det går att döda barn i nykommande spel.


signatur

iObject!

Medlem

Bara weeaboos som gråter.


signatur

Xd

Medlem

Antingen ska alla våldsamma spel bannlysas eller inget.
Själv föredrar jag det sistnämnda.

Gissar på att twitch kommer göra en pudel inom en snar framtid.

Medlem

Kan nog ändå förstå beslutet med tanke på hur stort utav ett problem det är i USA. Inget som påverkar mig överhuvudtaget dock.

Medlem
Skrivet av Weepings:
Skrivet av Jonlissla:

Att tortera en man i GTA5 gick bra.

Skjuta sönder lemmar och kroppar i Soldier of Fortune är helt okej.

Splatta sönder allt möjligt drägg i Doom, Painkiller och så vidare är prima.

Men fan för Yandere Simulator, ett spel som inte ens är seriöst.

Fast detta utspelar sig i en skola, vilket är ett känsligt ämne. Samt så är det minderåriga. Det är bara med moddar det går att döda barn i nykommande spel.

fast borde inte saker som sker i gta m.m vara känsligt med? Det går inte riktigt ihop det du försöker försvara, det är ett spel. Sure det händer skit så som skolskjutningar m.m men om man ska illa vid sig så fort en spel görs och utspelar sig på ett visst ställe så ja... då är det bäst att dessa personer inte ens kollar på tv, använder sig av en dator eller något.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Weepings:
Skrivet av Jonlissla:

Att tortera en man i GTA5 gick bra.

Skjuta sönder lemmar och kroppar i Soldier of Fortune är helt okej.

Splatta sönder allt möjligt drägg i Doom, Painkiller och så vidare är prima.

Men fan för Yandere Simulator, ett spel som inte ens är seriöst.

Fast detta utspelar sig i en skola, vilket är ett känsligt ämne. Samt så är det minderåriga. Det är bara med moddar det går att döda barn i nykommande spel.

fast borde inte saker som sker i gta m.m vara känsligt med? Det går inte riktigt ihop det du försöker försvara, det är ett spel. Sure det händer skit så som skolskjutningar m.m men om man ska illa vid sig så fort en spel görs och utspelar sig på ett visst ställe så ja... då är det bäst att dessa personer inte ens kollar på tv, använder sig av en dator eller något.

Jag tror att om Twitch fick bestämma så hade man gärna censurerat GTA också men det är nog inte värt förlusten. Mordbesatta tonåringar på en skola är nog inte lika populärt som Grand Theft Auto, därför kommer de undan med det? Jag bara spekulerar.

Flakmonkey

Kanske väljer Twitch att förbjuda det eftersom det är för dåligt? En "Seal of quality" som Nintendo brukade ha förut

Nej skämt å sido så är det svårt att se vad som gör att just det här förbjuds medan andra spel tillåts. En motivering skulle ju kanske vara att det här är barn som utför de "hemska" sakerna jämfört med i Doom, GTAV, eller vad det nu må vara antingen är en uppenbar fantasivärld eller en vuxenvärld. Skulle kunna vara något sånt.

Sen har jag en fråga som inte kan något alls om twitch. Finns det någon form av åldersgränsystem där? Att om du streamer tex GTAV så får andra som vill titta på det upp en varning eller att man som förälder kan konfigurera ett twitch-konto till att blockera sånt innehåll? Kan man göra det så ser jag inte vad problemet skulle vara med det här spelet.

Fast å andra sidan så får väl Twitch förbjuda vilka spel de vill i sin tjänst. Skulle de mot förmodan tappa några kunder pga detta så är det ju deras problem.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Weepings:
Skrivet av Jonlissla:

Att tortera en man i GTA5 gick bra.

Skjuta sönder lemmar och kroppar i Soldier of Fortune är helt okej.

Splatta sönder allt möjligt drägg i Doom, Painkiller och så vidare är prima.

Men fan för Yandere Simulator, ett spel som inte ens är seriöst.

Fast detta utspelar sig i en skola, vilket är ett känsligt ämne. Samt så är det minderåriga. Det är bara med moddar det går att döda barn i nykommande spel.

fast borde inte saker som sker i gta m.m vara känsligt med? Det går inte riktigt ihop det du försöker försvara, det är ett spel. Sure det händer skit så som skolskjutningar m.m men om man ska illa vid sig så fort en spel görs och utspelar sig på ett visst ställe så ja... då är det bäst att dessa personer inte ens kollar på tv, använder sig av en dator eller något.

Jag tror att om Twitch fick bestämma så hade man gärna censurerat GTA också men det är nog inte värt förlusten. Mordbesatta tonåringar på en skola är nog inte lika populärt som Grand Theft Auto, därför kommer de undan med det? Jag bara spekulerar.

Själv tycker jag det bara känns onödigt att censurera bort saker för att det kan tas som stötande, saknas bara att dom bannlyser krigsspel bör det kan tas som stötande bara för krig sker runt om oss 24/7

Medlem

Som tur är finns det fler plattformar att streama på än twitch

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Kanske väljer Twitch att förbjuda det eftersom det är för dåligt? En "Seal of quality" som Nintendo brukade ha förut

Nej skämt å sido så är det svårt att se vad som gör att just det här förbjuds medan andra spel tillåts. En motivering skulle ju kanske vara att det här är barn som utför de "hemska" sakerna jämfört med i Doom, GTAV, eller vad det nu må vara antingen är en uppenbar fantasivärld eller en vuxenvärld. Skulle kunna vara något sånt.

Sen har jag en fråga som inte kan något alls om twitch. Finns det någon form av åldersgränsystem där? Att om du streamer tex GTAV så får andra som vill titta på det upp en varning eller att man som förälder kan konfigurera ett twitch-konto till att blockera sånt innehåll? Kan man göra det så ser jag inte vad problemet skulle vara med det här spelet.

Fast å andra sidan så får väl Twitch förbjuda vilka spel de vill i sin tjänst. Skulle de mot förmodan tappa några kunder pga detta så är det ju deras problem.

Det finns 18 års gräns som man kan sätta på. Men det struntar Twitch i.

Medlem

Tycker det är helt rimligt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Känns som det är nakenheten de har problem med i detta fall, tittar man igenom listan över bannade japanska spel så har de flesta om inte alla en gemensam nämnare, just tveksamt sexuellt innehåll med nakna tonåringar.

Medlem

Var kan jag köpa det?

Medlem

Tror snarare det handlar om att twitch hellre vill förekomma än förekommas.

Som när dom började muta ljudet i VOD´s som har olicensierad musik . Handlar nog väldigt lite om vad Twtich egentligen vill men när det kommer 100 arga advokater så vill dom nog gärna slippa få en stämning uppkörd. Det är en rätt naturlig utveckling som drabbar företag som uppnår en vis storlek.

Vill ni skylla på någon så skyll på befolkningen i USA och folket dom har satt till makten.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Weepings:
Skrivet av Jonlissla:

Att tortera en man i GTA5 gick bra.

Skjuta sönder lemmar och kroppar i Soldier of Fortune är helt okej.

Splatta sönder allt möjligt drägg i Doom, Painkiller och så vidare är prima.

Men fan för Yandere Simulator, ett spel som inte ens är seriöst.

Fast detta utspelar sig i en skola, vilket är ett känsligt ämne. Samt så är det minderåriga. Det är bara med moddar det går att döda barn i nykommande spel.

fast borde inte saker som sker i gta m.m vara känsligt med? Det går inte riktigt ihop det du försöker försvara, det är ett spel. Sure det händer skit så som skolskjutningar m.m men om man ska illa vid sig så fort en spel görs och utspelar sig på ett visst ställe så ja... då är det bäst att dessa personer inte ens kollar på tv, använder sig av en dator eller något.

Jag tror att om Twitch fick bestämma så hade man gärna censurerat GTA också men det är nog inte värt förlusten. Mordbesatta tonåringar på en skola är nog inte lika populärt som Grand Theft Auto, därför kommer de undan med det? Jag bara spekulerar.

Själv tycker jag det bara känns onödigt att censurera bort saker för att det kan tas som stötande, saknas bara att dom bannlyser krigsspel bör det kan tas som stötande bara för krig sker runt om oss 24/7

Frågan är om det är anledningen till att det censurerats eller om det handlar om något större i USA. Schoolshootings har ju varit oerhört mycket på sistone och stort i media, det kan ju handla om att det helt enkelt är dålig business för Twitch. Det är bara att kontakta och pressa med frågan.

Medlem

Folk borde vara glada? Det ser ju inte ut som ett bra spel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Folk borde vara glada? Det ser ju inte ut som ett bra spel...

Om spelet är bra eller dåligt spelar väl knappast någon roll?

Om det måste vara bra så finns det många spel som borde tas bort från twitch enligt mig.
Tur att det inte är så.

Medlem

Tror det kan ha något med att byta mellan olika trosor och ta panty-shots att göra också.

Medlem
Skrivet av Fururi:

Tror det kan ha något med att byta mellan olika trosor och ta panty-shots att göra också.

Det har nog bara med det att göra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Tänk på att en skola är det barn på och till dom som jämför mot GTA och andra spel så är det ju vuxet i sig så det är en stor skillnad.

Medlem

Tycker faktiskt att det är bra att det bannas lite spel från twitch.
Jag är ganska aktiv i debatten om hur dataspel "skapar våld", en
debatt som säkert de flesta på detta forumet hånskrattar åt men det är
viktigt att på ett seriöst sett bemöta dessa dumheter om att våldsamma
spel skapar våld i samhället.

Att ha twitch som ytterligare ett argument om gaming i denna
discussion som normalt sett sker på en ganska låg nivå känns bra.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Tycker faktiskt att det är bra att det bannas lite spel från twitch.
Jag är ganska aktiv i debatten om hur dataspel "skapar våld", en
debatt som säkert de flesta på detta forumet hånskrattar åt men det är
viktigt att på ett seriöst sett bemöta dessa dumheter om att våldsamma
spel skapar våld i samhället.

Att ha twitch som ytterligare ett argument om gaming i denna
discussion som normalt sett sker på en ganska låg nivå känns bra.

Det är andra faktorer som skapar våld i samhället, spel borde inte ens finnas med i debatten.
Om man nu vill minska problemen det vill säga, vill man det inte kan man bara köra vidare på samma spår.

Medlem

Dom bannade Yandere Simulator..Men inte namnet Lovesick!

Rätt onödigt av dom att banna det för en sån anledning. Folk är bara butthurt. Jag gå in på tunnelbanan i GTA V och skjuta random people och sen snuten när jag hade tråkigt. Tydligen är det ingen big deal.

Använd andra streaming system istället eller så fortsätter dom flesta videos visas i Youtube.

Medlem

Must have been the panties...

Medlem

Amatör! Det där är inte en Yandere, det är Tsundere. Learn the lore!

Skrivet av Hipshot:

Folk borde vara glada? Det ser ju inte ut som ett bra spel...

Det är ganska imponerande faktiskt. Det är en snubbe som ensam jobbat på projektet ett tag nu och gör update videos.

Här har du en video vad han vill uppnå. Han vet att det är mycket fåniga saker i spelet just nu, men han vill till slut ha en seriösare ton med fokus på ett antal olika hemska inslag:

https://www.youtube.com/watch?v=ICYzs55h6IQ

Skrivet av Ricomaniac:

Var kan jag köpa det?

Det går inte köpa i dagsläget. Men du kan testa den senaste builden på snubbens blog!

https://yanderedev.wordpress.com/

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av MattiAce:

Tycker faktiskt att det är bra att det bannas lite spel från twitch.
Jag är ganska aktiv i debatten om hur dataspel "skapar våld", en
debatt som säkert de flesta på detta forumet hånskrattar åt men det är
viktigt att på ett seriöst sett bemöta dessa dumheter om att våldsamma
spel skapar våld i samhället.

Att ha twitch som ytterligare ett argument om gaming i denna
discussion som normalt sett sker på en ganska låg nivå känns bra.

Det är andra faktorer som skapar våld i samhället, spel borde inte ens finnas med i debatten.
Om man nu vill minska problemen det vill säga, vill man det inte kan man bara köra vidare på samma spår.

Ta gärna en titt på den här videon och berätta va du tycker,
en relativt kort sammanfattning av det vi pratar om
https://www.youtube.com/watch?v=25ZfQs0KIfo


signatur

MattiAceGaming

12
Skriv svar