Totalbiscuit drar sig tillbaka från social media

Robot
Totalbiscuit drar sig tillbaka från social media

Har fått nog av all kritik och skitsnack - tar farväl i känslosam blogg.


Medlem
Totalbiscuit drar sig tillbaka från social media

Tråkigt, kul att se hans diskussioner och utfall på Twitter titt som tätt.

Medlem

Förstår honom.... verkar dock som att han fortsätter med podcasten och sitt arbete, så man kommer ju fortfarande få hans recensioner osv.

Medlem

Nä om man tar tillrättalagda "gnällgamers" skrik på allvar skulle man nog aldrig må bra hur det än ser ut rent fysiskt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas han mår bättre nu iaf

Medlem
Citat:

För snart två år sedan fick John "Totalbiscuit" Bain ett tufft besked. Han hade drabbats av en ovanlig cancerform i tjocktarmen och statistiken sa att han hade 2-3 år kvar att leva. Två år har gått och för bara några veckor sedan prognosen ganska så bra ut. Eftersom många som drabbats av denna cancertyp ofta är gamla och svaga finns det hopp om att han ska klara sig längre.

För 2 år sedan fick han veta att han hade tjocktarmscancer, men det vara bara några månader sedan han fick beskedet om att cancern spridit sig till levern och att han bara hade 2-3 år kvar att leva.

Medlem

Trodde först att han skulle försvinna helt, skönt att så inte var fallet.

Kommer dock sakna hans utspel på twitter bland annat, som någon annan redan skrivit.

Medlem

Har inte så bra koll alls på total biscuit, eftersom jag knappt sett hans videos, men jag vet ju vem det är och att han är sjuk.

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag förstår honom och tycker det är synd att han känner att det gått så långt att han måste avbryta all social media.

Är inget superstort fan av Totalbiscuit, men hoppas han fortsätter med sina videos om spelmarknaden. Jag följer knappt något annat han gör!

Live long and Totally prosper, Biscuit!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?

TB har svårt att ta kritik i allmänhet. Han tar det väldigt personligt oavsett om kritiken är konstruktiv, hatisk, eller välmenande. Det brukar leda till att han överreagerar och säger något dumt om de som kritiserar honom vilket gör folk ännu argare, speciellt om det handlar om legitim kritik.

I det här fallet så var det bara någon i TBs subreddit som gnällde lite på hans senaste warframe video, TB kommenterar gnället, folk gnäller på TBs kommentar om gnället, TB säger att han "hatar vissa" i sin subreddit, bla bla osv osv ... drama ingen borde bry sig om...

Medlem

Inte lätt att ha social media-OCD som internetkändis.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av disinfect:
Citat:

För snart två år sedan fick John "Totalbiscuit" Bain ett tufft besked. Han hade drabbats av en ovanlig cancerform i tjocktarmen och statistiken sa att han hade 2-3 år kvar att leva. Två år har gått och för bara några veckor sedan prognosen ganska så bra ut. Eftersom många som drabbats av denna cancertyp ofta är gamla och svaga finns det hopp om att han ska klara sig längre.

För 2 år sedan fick han veta att han hade tjocktarmscancer, men det vara bara några månader sedan han fick beskedet om att cancern spridit sig till levern och att han bara hade 2-3 år kvar att leva.

Fixat!


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Hipshot:

Har inte så bra koll alls på total biscuit, eftersom jag knappt sett hans videos, men jag vet ju vem det är och att han är sjuk.

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?

Är du tillräckligt stor får du alltid kritik och även om en klar majoritet är positiva så är det ju "lättare" att lyssna på de negativa. Särskilt om du är i en jobbig situation i övrigt som ju TB minst sagt är.

Internet är en fantastisk plats för positiv energi men samtidigt en enoooorm spridare av negativ energi. Det får ju alla typer av kändisar känna på, men om internet är ditt levebröd vilket man väl ändå får säga att det är för TB så måste det vara enormt jobbigt.

Inaktiv

Hoppas det går bra för honom, hur han än väljer att göra. Följer inte hans arbete men ändå...

Medlem

Trist, gillar Totalbisquit.

Medlem

Han är av de få som har precis samma spelsmak som jag.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Trist besked men inte oväntat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Hipshot:

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?

TB har svårt att ta kritik i allmänhet. Han tar det väldigt personligt oavsett om kritiken är konstruktiv, hatisk, eller välmenande. Det brukar leda till att han överreagerar och säger något dumt om de som kritiserar honom vilket gör folk ännu argare, speciellt om det handlar om legitim kritik.

I det här fallet så var det bara någon i TBs subreddit som gnällde lite på hans senaste warframe video, TB kommenterar gnället, folk gnäller på TBs kommentar om gnället, TB säger att han "hatar vissa" i sin subreddit, bla bla osv osv ... drama ingen borde bry sig om...

Tycker han förklarar det bra i den länkade soundcloudpodden; "I accept it, I can't take critizism. I'm dying of terminal cancer. I don't think I need to read your internet critizism of me. I think I'll live longer if I don't. And you know what, that should be the priority."

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Hipshot:

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?

TB har svårt att ta kritik i allmänhet. Han tar det väldigt personligt oavsett om kritiken är konstruktiv, hatisk, eller välmenande. Det brukar leda till att han överreagerar och säger något dumt om de som kritiserar honom vilket gör folk ännu argare, speciellt om det handlar om legitim kritik.

I det här fallet så var det bara någon i TBs subreddit som gnällde lite på hans senaste warframe video, TB kommenterar gnället, folk gnäller på TBs kommentar om gnället, TB säger att han "hatar vissa" i sin subreddit, bla bla osv osv ... drama ingen borde bry sig om...

Vilket bland annat ledde till att han skrev saker som detta.. Ironin är slående.

Releasehästryttare

Don't get me wrong, jag gillar TB och håller med om det mesta han säger men han kan vara ett as ibland.

När jag läste denna nyhet och kommentarerna så hade jag detta YT klipp spelades i bakgrunden där TJ snackar om "safe spaces" bara för att TB blundar och stänger sig inne i sitt hus, så länge han fortsätter snacka om spel på internet så kommer det vara folk som "hatar" han online.

(Varning: Mans bröst)

Han kommer inte vara "safe" trotts detta då Genna och andra han känner läser kommentarerna.
Dock har jag ingen lösning på problemet då folk alltid kommer vara dicks online.

Jag kanske minns fel men försökte han inte samma sak för typ ett år sen med att sluta läsa Twitter ett tag och han inte kunde hålla sig borta utan gick tillbaks till det illa kvickt igen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har inte så bra koll alls på total biscuit, eftersom jag knappt sett hans videos, men jag vet ju vem det är och att han är sjuk.

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?

Antagligen de vanliga näthatarna.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Devan:

Jag kanske minns fel men försökte han inte samma sak för typ ett år sen med att sluta läsa Twitter ett tag och han inte kunde hålla sig borta utan gick tillbaks till det illa kvickt igen.

Jo, han nämner även det i soundcloudpodden artikeln handlar om. Skillnaden denna gång är att han lämnat över twittern till en annan som han sagt åt att inte posta något även om TB själv ber om det i framtiden. Anledningen till att han inte bara stänger ner sin Twitter är för att han är under kontrakt med sponsorer etc och då skulle bryta mot nämnda kontrakt.

Medlem

Han är en jävel när det kommer till att göra videor men jag kommer inte sakna hans personlighet. Klarar verkligen inte av hans stora ego...
(När jag säger att jag inte kommer sakna honom så menar jag inte om han då dör.)

Medlem
Skrivet av Tomten:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Hipshot:

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?

TB har svårt att ta kritik i allmänhet. Han tar det väldigt personligt oavsett om kritiken är konstruktiv, hatisk, eller välmenande. Det brukar leda till att han överreagerar och säger något dumt om de som kritiserar honom vilket gör folk ännu argare, speciellt om det handlar om legitim kritik.

I det här fallet så var det bara någon i TBs subreddit som gnällde lite på hans senaste warframe video, TB kommenterar gnället, folk gnäller på TBs kommentar om gnället, TB säger att han "hatar vissa" i sin subreddit, bla bla osv osv ... drama ingen borde bry sig om...

Vilket bland annat ledde till att han skrev saker som detta.. Ironin är slående.

http://i.imgur.com/QPhxQ1R.jpg

Ugh... Den tweeten är för fan över 5 år gammal nu. Jag är så jävla trött på att se den här tweeten delas så fort TotalBiscuits cancer kommer upp någonstans. Jag är övertygad om att han ångrar den där tweeten starkt. Varför kan inte internet bara inse att man kanske ångrar saker man sagt en gång i tiden?

Går du och beskyller en kompis eller släkting till dig resten av den personens liv för att den någon gång hävt ur sig något korkat? Jag tvivlar starkt på det.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Hipshot:

Har inte så bra koll alls på total biscuit, eftersom jag knappt sett hans videos, men jag vet ju vem det är och att han är sjuk.

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?

Antagligen de vanliga näthatarna.

Ja, med skillnaden att TB är en kritiker till yrket vilket gör att han troligtvis känner att han har ett ansvar att motivera och försvara sina ståndpunkter mer är de flesta andra. Det är han säkert väldigt bra på men jag kan tänka mig det blir extremt krävande i längden, särskilt när han sjuk.
Man hör numera på hans röst att han inte alls har lika mycket energi som förr.

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Hipshot:

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?

TB har svårt att ta kritik i allmänhet. Han tar det väldigt personligt oavsett om kritiken är konstruktiv, hatisk, eller välmenande. Det brukar leda till att han överreagerar och säger något dumt om de som kritiserar honom vilket gör folk ännu argare, speciellt om det handlar om legitim kritik.

I det här fallet så var det bara någon i TBs subreddit som gnällde lite på hans senaste warframe video, TB kommenterar gnället, folk gnäller på TBs kommentar om gnället, TB säger att han "hatar vissa" i sin subreddit, bla bla osv osv ... drama ingen borde bry sig om...

Det är många youtubers som säger samma som TB, det är råkar vara enklare att se det hat som är riktad mot sig än dom positiva, nät hat råkar tydligen väga lite mer som gör folk med detta yrke deprimerad.
Det är enkelt att säga sluta bry dig, men så enkelt är det inte. Jacksepticeye gör dock ett rätt bra jobb genom att vara 0% brydd över om folk tycker illa om det han gör i sina videos.

Men faktum kvarstår att näthatet har lätt för sig att riktigt tränga sin in i ens psyke så man mår dåligt

MEG
Medlem

Jag förstår honom och han är eller var en av de bästa recensenter på YouTube.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har inte så bra koll alls på total biscuit, eftersom jag knappt sett hans videos, men jag vet ju vem det är och att han är sjuk.

Men vad är det för kritik han pratar om? Har inte hört att han varit i blåsvädret eller utsatt för något direkt?

När han kritiserade Anita Sarkeesian och andra rabiata 3e vågsfeminister har han fått ta mycket skit.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Låter väldigt bra tycker jag. Det är tillräckligt med lidande att veta att livet troligen är på väg att ta slut kommande åren.

Verkligen uppskattat TotalBiscuit som den bästa källan till vilka PC-spel jag ska investera i. Har undvikt många dåliga portar, överdriven marknadsföring osv. tack vare detta.

Att vara ett internetfenomen kommer även göra att man blir måltavla. Tror man har energi att lättare stå emot kritiken ibörjan men jag tror de flesta som skriver på t.ex. detta forum vet hur svårt det är att bara ignorera en kommentar som är "fel" eller kritiserar ens åsikt. Tänk då att det istället är flera tusen och man har cancer samtidigt.

Medlem
12
Skriv svar