Blizzard backar om nya forumregler

Inaktiv

PR-trick? Alla forum och alla bloggar, twitter, facebook.. alla skrev om detta?

Bra reklam Blizzard.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Facebook är det sista jag skaffa, att läsa en massa skit som vad folk gör om dagarna, att dom handla mat eller skiter på toan, deras jävla ungar fått en visdomstand etc det skiter jag fullständigt i...

Haha, klockren beskrivning av vissa lågliv på Facebook


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag förstår inte varför folk är så jävla rädda?? Vad ska dom göra med erat namn? Inte precis så att ni ger ut personnummer, bostadsadress med mera. Jag kan gladeligen ha mitt riktiga namn på forumen, men då vill jag också ha mitt nickname. Ett sätt vore att man hette sitt nickname på posts och gick man in på sin profil såg man ens namn.

Om ni är rädda för att folk ska ta bilder från er på fb så gör bara eran profil privat och att man måste vara vän med er för att få tillgång till bilder och annat. Och tänk efter vad för bilder ni egentligen lägger ut på fb.....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"I want to make sure it's clear that our plans for the forums are completely separate from our plans for the optional in-game Real ID system now live with World of Warcraft and launching soon with StarCraft II."

Så? vad tror ni, lär väll bli ett måste ingame kanske.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Dock så kan ni visa namnet på facebook ect, dubbel moral så det skriker om det.

Precis


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

dmn
Medlem
Skrivet av Phobo:

Återbokat DIII, SC2 samt Cataclysm.

ROFL, som att du inte skulle skaffat dom ändå.

Medlem

så jävla fånigt att folk är rädda för att visa vad dom heter!

Blizzard skulle genomfört sin plan om att visa namn!
Dom vettiga personerna på forumet kommer fortfarande skriva! det ända som händer är att alla omogna töntar som inte kan skriva normala trådar försvinner för dom är fega!

många sitter på forum föratt vara allmänt elak/otrevlig.. sånt skulle nog försvinna ganska mycket om de införde riktiga namn.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Facebook är det sista jag skaffa, att läsa en massa skit som vad folk gör om dagarna, att dom handla mat eller skiter på toan, deras jävla ungar fått en visdomstand etc det skiter jag fullständigt i...

du kan skaffa facebook utan att sitta där 24/7..
och man måste faktiskt inte läsa allt som står där

Medlem
Medlem

troll troll troll your boat, gently down the stream...

Seriöst dock, jävligt klokt beslut. Anonymitet är en viktig funktion som Internet har. Fatta det någon gång, smug people som tycker alla ska ha serienummer tatuerade för att bekämpa terror eller what_ev.

Medlem

Vad är det för scary med att visa sitt namn egentligen?
Om jag säger att jag heter magnus kommer ju ingen veta vilken av de 73547 st magnus i sverige jag är!
Är du dessutom på ett internationellt forum som hos blizzard finns det ju ännu fler med ditt namn i världen.
Heter du dessutom någonting som Robert Andersson eller ngt liknande har du ju inget att oroa dig för...

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Vad är det för scary med att visa sitt namn egentligen?
Om jag säger att jag heter magnus kommer ju ingen veta vilken av de 73547 st magnus i sverige jag är!
Är du dessutom på ett internationellt forum som hos blizzard finns det ju ännu fler med ditt namn i världen.
Heter du dessutom någonting som Robert Andersson eller ngt liknande har du ju inget att oroa dig för...

Men om man har ett namn som är helt unikt och är den enda i världen med det? T ex mitt namn.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Bra de ändrade sig helt klart.

Så klart vore detta inget problem för folk som heter Sven Svensson och försvinner in i mängden, men det finns ju andra folk med mera invecklade efternamn.

Det största problemet hade ju varit för folk som kanske inte ville dela med sig av information om sitt kön eller nationalitet eller liknande. Skulle säkert finnas mycket där för trolls att ta fasta på.

Sen är det ju så klart ett fantasy spel och ett mmo, att koppla ihopa det för mycket med "riktiga" världen förstör ju lite av nöjet.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Varför skulle inte online petitions fungera? det är ju i pricip vad det här har varit och i liknande former vad div slödder (politiker) tycker verkar vara det senaste i att nå sina offer.

Medlem

Tycker de skulle ha stått på sig. Alldeles för mycket skitsnack på de forumen. Människor ska väl kunna stå för vad de skriver.

Inaktiv

Det är activision som vill veta allt om dig.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Vad är poängen med att visa riktiga namn ? Varför behöver forumläsare 395 veta att den och den posten skrivits av Kalle Nilsson istället för Ultr4mASSterD00m ?
De enda som behöver veta något är ju Blizzard eller deras representanter. De vet att det namnet är kopplat till ett visst konto som kan stängas av vid behov.
Visst se'n en bra idé att faktiskt koppla forumet till spelet om man måste använda sig ett namn som man använder i spelet. Det ger lite mer ansvarstagande om personerna på din server vet att du är ett pucko på forum.

Medlem
Skrivet av henchman:
Skrivet av Cedliq:

Vad är det för scary med att visa sitt namn egentligen?
Om jag säger att jag heter magnus kommer ju ingen veta vilken av de 73547 st magnus i sverige jag är!
Är du dessutom på ett internationellt forum som hos blizzard finns det ju ännu fler med ditt namn i världen.
Heter du dessutom någonting som Robert Andersson eller ngt liknande har du ju inget att oroa dig för...

Men om man har ett namn som är helt unikt och är den enda i världen med det? T ex mitt namn.

Förstår dig.
Men jag tror inte att ditt namn är helt unikt;), nästan oavsett vad det är.

Medlem

Får man fråga varför man ska få ha falsk eller gömd identitet så man kan trolla reta upp folk?
Det ända jag får ut av det och varför folk vill hålla det gömt är så folk kan trolla hur dom än vill, Kom med ett vettig motargument så köper jag det.

Medlem

haha klockren!

Medlem
Skrivet av Cedliq:
Skrivet av henchman:
Skrivet av Cedliq:

Vad är det för scary med att visa sitt namn egentligen?
Om jag säger att jag heter magnus kommer ju ingen veta vilken av de 73547 st magnus i sverige jag är!
Är du dessutom på ett internationellt forum som hos blizzard finns det ju ännu fler med ditt namn i världen.
Heter du dessutom någonting som Robert Andersson eller ngt liknande har du ju inget att oroa dig för...

Men om man har ett namn som är helt unikt och är den enda i världen med det? T ex mitt namn.

Förstår dig.
Men jag tror inte att ditt namn är helt unikt;), nästan oavsett vad det är.

Nu menar jag så klart förnamn+efternamn vilket är det som skulle visas och det är bara jag med den namnkombination i Sverige enligt hitta.se och diverse sidor. Kollade även på andra länders motsvarigheter till hitta.se och där fanns det ingen.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Kan säga först att jag tycker att det är bra att Blizzard valde att backa om Real ID.

Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Neatherblade:

Dock så kan ni visa namnet på facebook ect, dubbel moral så det skriker om det.

Finns dock en väldig skillnad:

På Facebook så har man möjligheten att VÄLJA vem man vill ska kunna se vad du eller jag eller någon annan skriver. Jag kan till exempel välja, att bara mina närmaste bekanta och familj ska få se vad som skrivs.

Inte om du postar i grupper, vilket är motsvarigheten till Blizzards forum. Nackdelen med Facebook (för folk som inte är Svenskar, vi har redan all personlig information tillgänglig genom statliga förvaltningar och regler, tackar) är att du gör fel person irriterad så kan han infiltrera din vänskapskrets och verkligen sabotera ditt liv. Med RealID så måste du ha tabbat dig och gjort massor med information tillgänglig (som att ha ett Facebook-konto) för att någon ska få mer än ditt namn.

Skrivet av Neatherblade:

Enligt Blizzard-modellen, så skulle ALLA kunna se vad du skriver, och vem som skrev det. När nu Blizzard-forumet används i stor utsträckning för att få tips och förslag från communityn, samt för att posta förslag och problem, så känns det ganska idiotiskt att man ska vara tvungen att avslöja vem man själv är, om det enda man tänkt sig göra är att posta att man hade ett problem med något i spelet.

So, du postar på forumen och folk ser ditt riktiga namn, big deal? Du behövde inte knyta din karaktär till namnet så de kan inte göra mer än vara elak i samma tråd, vilket moderatorerna tar hand om, speciellt om det är feedback/support.

Skrivet av Neatherblade:

Blizzard har redan allas riktiga namn i deras databas. Finns absolut NOLL anledning att visa upp dom namnen för hela omvärlden. Bättre isåfall att begränsa forum-användningen till endast dom som är AKTUELLA BETALANDE kunder, eller som har även föreslagits ett unikt användarnamn som används i alla Blizzard-forum. I nuläget kan man posta som valfri KARAKTÄR från deras spel.

Du märker ingen skillnad i diskussioner på Facebook där folk har riktiga namn och valfritt internetforum där folk är anonyma, exempelvis 4chan?

Skrivet av Neatherblade:

I vilket fall som så var Blizzards första idé med att alla som postar i forumet, postar med deras riktiga identitet, en total MISS och orsakade rätteligen en hel del uppståndelse och arga kunder. Dessa kunder som dessutom till stor del är varför Blizzard anställda ens har en lön.

Inte större miss än vad Facebook är. Problemet är hur snabbt och brett de välde att implementera, och sättet de valde att tillkännage, RealID. Folk är vana att vara anonyma, att plötsligt inte vara det, även på en sådan liten sak som forumen, gör att de blir arga och rädda, en väldigt dålig kombination (speciellt om det är tjocka amerikaner vi snackar om).

Medlem

Jag får känslan av att det bara är folk som heter "Anders Andersson", "Daniel Karlsson" osv som tycker att det inte spelar någon större roll om man använder ens riktiga namn.

Jag har ett unikt namn, finns bara jag i Sverige som heter som jag, och troligtvis inte överdrivet många i världen. Det, i kombination med mitt yrke, gör att jag vill hålla en ganska låg profil på internet.

Det är tråkigt att människor inte kan respektera att andra inte vill gå ut med sina namn, ni som skriver om "big deal" och "va är det att hänga upp sig på" och dylikt borde kanske försöka respektera att det finns människor i världen som bryr sig om ifall deras namn far runt på internet, och i vilka sammanhang de dyker upp.

Mer respekt och kärlek!


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Hahaha, så j****a fegt Blizzard. Så j****a fegt.

Medlem

Finns en lösning, gör det ett val, så dom som tycker att det var positivt får visa sitt namn och dom som inte vill gör det inte.
på det sättet så kan en visa på genom att satt att dom vill visa sitt namn hur pass seriösa dom är. Det borde bli lättare att hitta hobby troll och dom som vågar stå för vad dom säger. I slutendan så borde fler och fler sätta detta för att alla vill väl egentligen bli tagna seriöst?

Medlem

De som orkar gnälla över Blizzards förslag angående anonymitet på forumet är säkert såna som aldrig vågar gå utanför dörren och visa sig ute.

Medlem
Skrivet av Zechnubis:

Det är tråkigt att människor inte kan respektera att andra inte vill gå ut med sina namn, ni som skriver om "big deal" och "va är det att hänga upp sig på" och dylikt borde kanske försöka respektera att det finns människor i världen som bryr sig om ifall deras namn far runt på internet, och i vilka sammanhang de dyker upp.

Man kan undra varför folk ska behöva gömma sig bakom alias för att kunna njuta av sin fritid. Lite jobbigt att behöva oroa sig för att det man gör privat ska påverka jobbet. Kanske vore något att skriva en uppsats om, jag får fundera på om jag orkar läsa lite kurser i historia/samhällskunskap.

Sverige verkar rätt lugnt ändå, värre med USA där de har en majoritet med "at will employment" och man kan få sparken för minsta lilla man gör, oavsett om det är på jobbet eller privat.

Medlem

Det är bra Blizzard, dem insett deras forum handlar om ett spel och inte om den lokala idrottsklubben eller dylikt.

12
Skriv svar