Just Destiny things #1

Medlem
Just Destiny things #1

Är fortfarande nere i Destiny-träsket, ibland är det bara skönt att slappa i soffan och spränga bort lite Cabals från deras miserabla existens. Förra veckan lärde jag mig dessutom något nytt - raketer är också fysiska objekt!

Video

#blogg

Just Destiny things #1

Spelar typ en gång i månaden nuförtiden. FInns inte så mycket att göra där, fast, jag har ju inte ens spelat den senaste raiden, har aldrig fått ihop tillräcklig med folk. Matchmaking skulle ju varit ett måste.

Använde du "Hard Light" i klippet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spelar typ en gång i månaden nuförtiden. FInns inte så mycket att göra där, fast, jag har ju inte ens spelat den senaste raiden, har aldrig fått ihop tillräcklig med folk. Matchmaking skulle ju varit ett måste.

Använde du "Hard Light" i klippet?

Kör mest på helgerna när Xûr är på plats. Nu när man har alla exotics man suktade efter, så är det mest att klara Crucible-quests och lite annat. Har raiden kvar att göra, men då behöver man folk som du säger.

Yes! Gillar den i PvE, speciellt när det kommer mycket "trashmobs" i rad som man kan skjuta genom tack vare överpenetreringen, sen ser den lite ball ut med sina ljusskott. Många verkar föredra scout-rifles nu efter Taken King, men hetlevrad som man är, så är det auto-rifle och shotgun som gäller - Suicide Striker!

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Spelar typ en gång i månaden nuförtiden. FInns inte så mycket att göra där, fast, jag har ju inte ens spelat den senaste raiden, har aldrig fått ihop tillräcklig med folk. Matchmaking skulle ju varit ett måste.

Använde du "Hard Light" i klippet?

Kör mest på helgerna när Xür är på plats. Nu när man har alla exotics man suktade efter, så är det mest att klara Crucible-quests och lite annat. Har raiden kvar att göra, men då behöver man folk som du säger.

Yes! Gillar den i PvE, speciellt när det kommer mycket "trashmobs" i rad som man kan skjuta genom tack vare överpenetreringen, sen ser den lite ball ut med sina ljusskott. Många verkar föredra scout-rifles nu efter Taken King, men hetlevrad som man är, så är det auto-rifle och shotgun som gäller - Suicide Striker!

For the Hive!

Vänta lite, hur var det nu


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Har inte spelat Destiny sedan årsskiftet 2014-2015 men innan dess spelade jag det som tok. Dock ville de jag spela med då inte lira PvP och jag ledsnade att spela om samma saker hela tiden. Har varit lite sugen på att börja lira igen men har sedan tagit mitt förnuft till fånga eftersom jag vet att det skulle innebära att jag inte skulle ha tid för andra spel. För mig är Destiny ett sånt där spel som antingen är helt av eller helt på. Spelar jag det så spelar jag det mycket för det är då det är kul. När man sitter med samma gäng och utvecklas tillsammans. Smådutta lite här och lite där räcker liksom inte.

Kan ju tillägga att de jag började spela det med fortfarande håller igång och fortsätter nöta det i stort sett varje kväll. Ironiskt nog är det mest PvP det spelar nu eftersom PvE (äntligen) är för lätt och därigenom trist.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

For the Hive!

Vänta lite, hur var det nu

All makt åt Crota Oryx, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Har inte spelat Destiny sedan årsskiftet 2014-2015 men innan dess spelade jag det som tok. Dock ville de jag spela med då inte lira PvP och jag ledsnade att spela om samma saker hela tiden. Har varit lite sugen på att börja lira igen men har sedan tagit mitt förnuft till fånga eftersom jag vet att det skulle innebära att jag inte skulle ha tid för andra spel. För mig är Destiny ett sånt där spel som antingen är helt av eller helt på. Spelar jag det så spelar jag det mycket för det är då det är kul. När man sitter med samma gäng och utvecklas tillsammans. Smådutta lite här och lite där räcker liksom inte.

Kan ju tillägga att de jag började spela det med fortfarande håller igång och fortsätter nöta det i stort sett varje kväll. Ironiskt nog är det mest PvP det spelar nu eftersom PvE (äntligen) är för lätt och därigenom trist.

Det är starkt jobbat! Jag har spelat sen i Oktober/November ungefär, och undrar vart all utvecklingstid hos Bungie gick åt egentligen. Spelet sägs vara bättre nu efter Taken King, som strömlinjeformad story exempelvis, men jag hade förväntat mig att skaparna av Halo var kapabla till mer än detta. Spelet har enorm potential med sin story och robusta kontroller, men det lämnar mycket att önska. PvP tycker jag nog är spelets starka del i dagsläget, Strikes är skoj, men det finns så få att köra att de snabbt blir lätta och tråkiga. Raiden kan jag inte uttala mig om, men kör man den många gånger lär den bli tråkig också. Ett PvE-läge jag hade uppskattat är det som Gears of War hade med "Horde"-läget, att man som 3/6-personer ska försvara ett fort eller liknande mot vågor av mobs. Hade funkat bra i Cosmodrome, eller i Towers perimiter defence för den delen, mot Fallen eller på Mars mot Cabal.

Medlem

jag har en fråga, jag har bara orginal spelet destiny till ps4:an.
spelade till lev 20 med min hunter. men sen tog spelet slut och ville att jag skulle köpa the taken king. stämmer detta att det är så kort?
fanns liksom inget att göra pve då. allt var expansions material.
har beställt taken king men det känns lite B.

Medlem
Skrivet av Zero303:

jag har en fråga, jag har bara orginal spelet destiny till ps4:an.
spelade till lev 20 med min hunter. men sen tog spelet slut och ville att jag skulle köpa the taken king. stämmer detta att det är så kort?
fanns liksom inget att göra pve då. allt var expansions material.
har beställt taken king men det känns lite B.

Level 34 tror jag är max nu utan Taken King? Håller med, Story och PvE i allmänhet tar slut väldigt snabbt.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Zero303:

jag har en fråga, jag har bara orginal spelet destiny till ps4:an.
spelade till lev 20 med min hunter. men sen tog spelet slut och ville att jag skulle köpa the taken king. stämmer detta att det är så kort?
fanns liksom inget att göra pve då. allt var expansions material.
har beställt taken king men det känns lite B.

Level 34 tror jag är max nu utan Taken King? Håller med, Story och PvE i allmänhet tar slut väldigt snabbt.

ok synd. någon som har ett svenskt gille på ps4 föressten? eller har man det ?

Medlem
Skrivet av Zero303:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Zero303:

jag har en fråga, jag har bara orginal spelet destiny till ps4:an.
spelade till lev 20 med min hunter. men sen tog spelet slut och ville att jag skulle köpa the taken king. stämmer detta att det är så kort?
fanns liksom inget att göra pve då. allt var expansions material.
har beställt taken king men det känns lite B.

Level 34 tror jag är max nu utan Taken King? Håller med, Story och PvE i allmänhet tar slut väldigt snabbt.

ok synd. någon som har ett svenskt gille på ps4 föressten? eller har man det ?

Sorry, kör på Xbox One. Finns Clans, men jag vet faktiskt inte vad man vinner på det, förutom att lätt hitta fler spelare och så.

Medlem

okidoki. tack för svaren iallafall

1
Skriv svar