APB: All Points Bulletin

Robot
APB: All Points Bulletin

FZ har lekt tjuv och polis i Realtime Worlds hypade onlinepangare. Lyckas Crackdown-gängets senaste ansträngning övertyga vår recensent? Scrolla och se efter.

#realtime-worlds, #apb-all-points-bulletin


Medlem
APB: All Points Bulletin

Budget GTA, usch.

Medlem

Verkar inte vidare =/

Medlem

- Fordonshantering
- Vapenhantering

Bägge av dessa är poäng som utvecklaren ämnar tackla i framtida patchar.

http://eu.apb.com/en/news/announcements/2010/07/12/apb-the-ro...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

- Fordonshantering
- Vapenhantering

Bägge av dessa är poäng som utvecklaren ämnar tackla i framtida patchar.

http://eu.apb.com/en/news/announcements/2010/07/12/apb-the-ro...

Betyder det att fordonshantering eller vapenhanteringen är bättre nu?

Medlem

Fattar inte vad folk klagar på med fordonshantering har själv spelat det och visst det tar lite övning men den är LÅNGT ifrån dålig i min mening.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

- Fordonshantering
- Vapenhantering

Bägge av dessa är poäng som utvecklaren ämnar tackla i framtida patchar.

http://eu.apb.com/en/news/announcements/2010/07/12/apb-the-ro...

Tyvärr kan man väll inte recensera ett spel på hur det skall se ut i framtiden?

Körde själv betan ett tag och jag fastnade inte alls, även om tex gta är en favorit serie.

Medlem

Testade själv betan och gillade inte riktigt det jag spelade. Fanns ju en hel del brister, vet inte om de flesta är åtgärdade. Jag hoppade förvisso då över customization-delen ganska grovt med tanke på att betan var väldigt begränsad vad gällde speltid. Missade även på den sociala biten då jag inte kände någon som också spelade just betan.

Kan tänka mig att i rätt sken är det ett bra spel. Men för den stora massan är det inget att, så att säga, hänga i granen.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

tkr det förtjänar bättre betyg, det är nytänkande, och riktigt roligt att spela med kompisar,men sen äre en hel del som måste fixas, men det är ju nysläppt så:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skönt spel överlag, spelade i 4 timmar igår kväll...

Medlem

konstigt

just fordonshanteringen och vapenhanteringen hade jag inga problem med under betan.
spelupplägget tröttnade jag dock rätt snabbt på


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Tyvärr kan man väll inte recensera ett spel på hur det skall se ut i framtiden?

Körde själv betan ett tag och jag fastnade inte alls, även om tex gta är en favorit serie.

Nä, men så måste man inte recensera alla spel direkt efter release heller. MMOs i synnerhet, brukar krävas några månader innan dom blir "bra". Bara för att ett spel blir version 1.0, betyder inte per automatik att det är färdigt eller felfritt.

Ta ett exempel som WoW (finns många här som hatar spelet, förstår jag), men WoW var inte i närheten lika bra spel- eller funktionsmässigt med 1.0 versionen. Krävdes ändå nästan hela original-spelet innan det blev "någorlunda", vissa klasser i spelet var inlåsta till en viss talangträd trots att varje klass har 3 träd osv. Holy Paladiner var hyfsat vanligt både i vanliga WoW, och TBC (Burning Crusade). Var inte förrän Lich King, förrän Pallys blev någorlunda bra i ALLA specs, och ändå så har dom en bit kvar.

Min poäng är:
Recensioner av MMOs bör man avvakta med i några månader efter release. Det brukar ge en större indikation på hur spelet är, och hur den verkar kunna bli. Om FZ recenserar APB version 1.0, så betyder inte det att det är just som spelet kommer bli för ev. köpare av spelet, om det plötsligt är version 1.3 eller nån annan siffra. MMOs är i konstant förändring med nya patchar/buggfixar minst en gång per månad.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Kerrai:

Tyvärr kan man väll inte recensera ett spel på hur det skall se ut i framtiden?

Körde själv betan ett tag och jag fastnade inte alls, även om tex gta är en favorit serie.

Nä, men så måste man inte recensera alla spel direkt efter release heller. MMOs i synnerhet, brukar krävas några månader innan dom blir "bra". Bara för att ett spel blir version 1.0, betyder inte per automatik att det är färdigt eller felfritt.

Ta ett exempel som WoW (finns många här som hatar spelet, förstår jag), men WoW var inte i närheten lika bra spel- eller funktionsmässigt med 1.0 versionen. Krävdes ändå nästan hela original-spelet innan det blev "någorlunda", vissa klasser i spelet var inlåsta till en viss talangträd trots att varje klass har 3 träd osv. Holy Paladiner var hyfsat vanligt både i vanliga WoW, och TBC (Burning Crusade). Var inte förrän Lich King, förrän Pallys blev någorlunda bra i ALLA specs, och ändå så har dom en bit kvar.

Min poäng är:
Recensioner av MMOs bör man avvakta med i några månader efter release. Det brukar ge en större indikation på hur spelet är, och hur den verkar kunna bli. Om FZ recenserar APB version 1.0, så betyder inte det att det är just som spelet kommer bli för ev. köpare av spelet, om det plötsligt är version 1.3 eller nån annan siffra. MMOs är i konstant förändring med nya patchar/buggfixar minst en gång per månad.

Spel är spel, folk är intresserade vid release, varför ska man recensera MMO senare men inte det andra? Ska alla Singleplayer spel recenseras 4 månader efter också? Nej, ingen särbehandling imo, släpper det ett dåligt balanserat spel så får det låga betyg.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Kerrai:

Tyvärr kan man väll inte recensera ett spel på hur det skall se ut i framtiden?

Körde själv betan ett tag och jag fastnade inte alls, även om tex gta är en favorit serie.

Nä, men så måste man inte recensera alla spel direkt efter release heller. MMOs i synnerhet, brukar krävas några månader innan dom blir "bra". Bara för att ett spel blir version 1.0, betyder inte per automatik att det är färdigt eller felfritt.

Ta ett exempel som WoW (finns många här som hatar spelet, förstår jag), men WoW var inte i närheten lika bra spel- eller funktionsmässigt med 1.0 versionen. Krävdes ändå nästan hela original-spelet innan det blev "någorlunda", vissa klasser i spelet var inlåsta till en viss talangträd trots att varje klass har 3 träd osv. Holy Paladiner var hyfsat vanligt både i vanliga WoW, och TBC (Burning Crusade). Var inte förrän Lich King, förrän Pallys blev någorlunda bra i ALLA specs, och ändå så har dom en bit kvar.

Min poäng är:
Recensioner av MMOs bör man avvakta med i några månader efter release. Det brukar ge en större indikation på hur spelet är, och hur den verkar kunna bli. Om FZ recenserar APB version 1.0, så betyder inte det att det är just som spelet kommer bli för ev. köpare av spelet, om det plötsligt är version 1.3 eller nån annan siffra. MMOs är i konstant förändring med nya patchar/buggfixar minst en gång per månad.

Spel är spel, folk är intresserade vid release, varför ska man recensera MMO senare men inte det andra? Ska alla Singleplayer spel recenseras 4 månader efter också? Nej, ingen särbehandling imo, släpper det ett dåligt balanserat spel så får det låga betyg.

Håller med, domen ska fan i mig falla på "version 1.0" och inte vänta ett par månader.
Alla spela patchas ju konstant, lyckas man inte göra ett vettigt spel innan man börja sälja det, då ska man ha dåligt betyg.

Medlem

Väntat betyg. Spelet har potential men dom faller på mållinjen.

Medlem

Spelet hade onekligen potential, men de behöll allt som var dåligt i Crackdown, tog bort allt bra och släppte det som MMO. Bilfysiken och kontrollen är ett skämt, vapnen suger, uppdragen är sjukt repetitiva, spelet är allmänt obalanserat och tråkigt. Väldigt dåligt/lite socialt spelande, mycket löpa runt själv såvida du inte letar någon aktivt att spela med m.m.

Bra idé, dåligt utförande. Blir förvånad om spelet överlever mer än 6 månader då de både har månadskostnad, mikrotransaktioner och värdelöst gameplay.
De skulle ha haft mer GTA, eller till och med Crackdown i spelet, just nu är det bara ett tomt skal. Crackdown mmo hade varit kul

Medlem

Förväntade mig inga snälla svar efter min förra post direkt.

Men i vilket fall som, så är inte MMO spel "som alla andra" spel. Andra spel ges väl kanske 1-2 patchar och sen inget mer (om man har tur). Vissa spel kanske är speciella, som Warcraft III och Diablo 2, men rent allmänt brukar det inte patchas särskilt mycket till "vanliga" spel.

Men men, jag spelar inte APB i vilket fall som, och jag håller med om vissa av klagomålen då jag spelade betan av spelet. Just därför jag avvaktar i några månader eller ev. upp till ett år innan ett ev. köp av spelet. Har kört andra MMOs i beta och tom förbeställt vissa spel, som senare visat sig vara "grisen i säcken". Så man kan väl säga att jag blivit lite bränd på tidigare MMO spel som utlovat "guld och gröna skogar", men sen inte infriat samma.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

fordonshanteringen som sagt 100 gånger om man läser runt så blir det en vanesak, när du väll har fått kläm på det så kommer du skratta.

Medlem

Kör crimecraft istället


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

bra recension, spot on..

Medlem

Testat det och kan bara hålla med. Ett skitspel.

Medlem

Skräpspel som förtjänar skräpbetyg.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

- Fordonshantering
- Vapenhantering

Bägge av dessa är poäng som utvecklaren ämnar tackla i framtida patchar.

http://eu.apb.com/en/news/announcements/2010/07/12/apb-the-ro...

Så vad folk gnällde om, om och om igen under betan fixas inte för än långt efter släppet, dåligt tycker jag efter som man kör så mycket och skjuter nog mer.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Wanna be Gangster: Online. Detta spel är ingenting för mig.

Medlem

Luktar som att någon borde haft en längre beta testning... eller tog pengarna slut? ^^

Medlem

testat betan, inget jag skulle lägga ner mer tid på än vad jag skulle spela super mario bros 1 nu för tiden.

Priset verkar OK, men redan när titeln avslöjades började vildvittrorna skräna...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

mm oi, jag gillar spelet iaf, finns lite dryga grejor som skulle behöva fixas men överlag OK, förhoppningsvis så fixas det och blir bättre gillar spelet skarpt

Medlem

wow då skipper man detta då.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Kerrai:

Tyvärr kan man väll inte recensera ett spel på hur det skall se ut i framtiden?

Körde själv betan ett tag och jag fastnade inte alls, även om tex gta är en favorit serie.

Nä, men så måste man inte recensera alla spel direkt efter release heller. MMOs i synnerhet, brukar krävas några månader innan dom blir "bra". Bara för att ett spel blir version 1.0, betyder inte per automatik att det är färdigt eller felfritt.

Ta ett exempel som WoW (finns många här som hatar spelet, förstår jag), men WoW var inte i närheten lika bra spel- eller funktionsmässigt med 1.0 versionen. Krävdes ändå nästan hela original-spelet innan det blev "någorlunda", vissa klasser i spelet var inlåsta till en viss talangträd trots att varje klass har 3 träd osv. Holy Paladiner var hyfsat vanligt både i vanliga WoW, och TBC (Burning Crusade). Var inte förrän Lich King, förrän Pallys blev någorlunda bra i ALLA specs, och ändå så har dom en bit kvar.

Min poäng är:
Recensioner av MMOs bör man avvakta med i några månader efter release. Det brukar ge en större indikation på hur spelet är, och hur den verkar kunna bli. Om FZ recenserar APB version 1.0, så betyder inte det att det är just som spelet kommer bli för ev. köpare av spelet, om det plötsligt är version 1.3 eller nån annan siffra. MMOs är i konstant förändring med nya patchar/buggfixar minst en gång per månad.

Med den filosofin skall man då inte heller köpa och lägga ner pengar på spel förens dom "lagat" och fixat spelet så det blir kul och spelbart.

Och gör man inte det får företaget inga pengar, får dom inga pengar kan dom inte laga spelet och det läggs ner.

Klart man skall döma spelet efter release, det är ju just DET spelet dom vill sälja.

12
Skriv svar