Istället för Tauntauns - Dödstjärnan på väg till Star Wars Battlefront

Robot
Istället för Tauntauns - Dödstjärnan på väg till Star Wars Battlefront

Årets dlc-planer blir tydliga och vi får återse flera välkända platser som inte fanns med vid release!

#star-wars-battlefront


Medlem
Istället för Tauntauns - Dödstjärnan på väg till Star Wars Battlefront

Pew pew pew
Pew pew
Pew
Mjölk
Mjölka
Mjölkstoppning

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Pew pew pew
Pew pew
Pew
Mjölk
Mjölka
Mjölkstoppning

Det är väl endå inte mjölka när de släpper DLC vilket de nämnt att de skulle redan innan release?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:

Pew pew pew
Pew pew
Pew
Mjölk
Mjölka
Mjölkstoppning

Det är väl endå inte mjölka när de släpper DLC vilket de nämnt att de skulle redan innan release?

Jo enligt min ödmjuka åsikt. Spelet var så otroligt innehållsfattigt vid release. Nu försöker de få folk att köpa ikapp så det blir ett komplett spel.

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:

Pew pew pew
Pew pew
Pew
Mjölk
Mjölka
Mjölkstoppning

Det är väl endå inte mjölka när de släpper DLC vilket de nämnt att de skulle redan innan release?

Jo enligt min ödmjuka åsikt. Spelet var så otroligt innehållsfattigt vid release. Nu försöker de få folk att köpa ikapp så det blir ett komplett spel.

Ifall dom vill att folk ska fortsätta att köpa spelet så borde de släppa dessa betal-DLC, utan kostnad. Inte nog med att extremt många redan slutat spela spelet, när väl betal-DLC kommer så splittrar man spelarbasen nå extremt då alla självklart inte kommer köpa nya expansionerna. Sedan splittras man ännu mer med tanke på hur många modes spelet har.

Spelet har hur många modes, 7-8st? Som det ser ut just nu så kommer endast Walker Assault och kanske Heroes vs Villians att spelas, då man effektivt splittrar spelar basen helt enkelt - sjukt tråkigt/dumt.

EDIT: Jag undrar vem det egentligen som bestämmer över hur Star Wars Battlefront produceras, jag vet att EA har licens, men de får väl inte göra vad de vill utan Disney's tillåtelse? Asså, EA är kända för att mjölka, men att släppa ett så innehållsfattigt spel som Star Wars Battlefront, är ju utan tvekan ett historiskt rekord även för dom.

Jag jämför ju såklart med alla Battlefield spel som släppts, där har du ju tonvis med innehåll med eller utan Premium (i jämförelse iaf).

Medlem

Misstolka inte mig nu - jag håller med om att spelet är väldigt fattigt (just därför jag inte köpte det själv) men är det verkligen någon som inte var beredd på att det skulle se ut som det gör med tanke på BF serien ser liknande ut?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:

Pew pew pew
Pew pew
Pew
Mjölk
Mjölka
Mjölkstoppning

Det är väl endå inte mjölka när de släpper DLC vilket de nämnt att de skulle redan innan release?

Jo enligt min ödmjuka åsikt. Spelet var så otroligt innehållsfattigt vid release. Nu försöker de få folk att köpa ikapp så det blir ett komplett spel.

Ifall dom vill att folk ska fortsätta att köpa spelet så borde de släppa dessa betal-DLC, utan kostnad. Inte nog med att extremt många redan slutat spela spelet, när väl betal-DLC kommer så splittrar man spelarbasen nå extremt då alla självklart inte kommer köpa nya expansionerna. Sedan splittras man ännu mer med tanke på hur många modes spelet har.

Spelet har hur många modes, 7-8st? Som det ser ut just nu så kommer endast Walker Assault och kanske Heroes vs Villians att spelas, då man effektivt splittrar spelar basen helt enkelt - sjukt tråkigt/dumt.

Det var väl i princip det som hände med BF Hardline och även Titanfall. Spelen spelas fortfarande men det är extremt lite spelare på just dlc banorna. Det är det som blir mjölkstoppningen. Det är för få spelare för att hålla liv i de nya banorna.

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Det var väl i princip det som hände med BF Hardline och även Titanfall. Spelen spelas fortfarande men det är extremt lite spelare på just dlc banorna. Det är det som blir mjölkstoppningen. Det är för få spelare för att hålla liv i de nya banorna.

Titanfall - det är ett spel jag verkligen inte förstår hur det kan ha fått så bra kritik som det fick. Tyckte det kändes mediokert. Underhållande den första timmen sen föll det platt.
Men smaken är som...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Misstolka inte mig nu - jag håller med om att spelet är väldigt fattigt (just därför jag inte köpte det själv) men är det verkligen någon som inte var beredd på att det skulle se ut som det gör med tanke på BF serien ser liknande ut?

Ja och nej. Hade spelet varit roligare hade jag nog köpt på mig dlc för då hade det adderat mer spelvärde. Jag lirar fortfarande BF4 och samtliga dlc för det finns en spelarbas som täcker upp. Jag är tveksam till om det kommer att finnas det i Battlefront.

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:

Misstolka inte mig nu - jag håller med om att spelet är väldigt fattigt (just därför jag inte köpte det själv) men är det verkligen någon som inte var beredd på att det skulle se ut som det gör med tanke på BF serien ser liknande ut?

Ja och nej. Hade spelet varit roligare hade jag nog köpt på mig dlc för då hade det adderat mer spelvärde. Jag lirar fortfarande BF4 och samtliga dlc för det finns en spelarbas som täcker upp. Jag är tveksam till om det kommer att finnas det i Battlefront.

Jag lirar också BF4 - påtal om det, jag hade gärna betalat en hel del om de valt att släppa en DLC till BF4 som inkluderade samtliga BF kartorna de någonsin gett ut.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nu lackar PC Spelarna ur igen.
Har man råd att köpa ett spec. designat keyboard för 1k+ då borde man inte gnälla över DLC.

Nej Extramaterial och extra kartor ska inte vara gratis, nej de ska inte ingå i grundspelet.
Så nu är era argument slut.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:

Misstolka inte mig nu - jag håller med om att spelet är väldigt fattigt (just därför jag inte köpte det själv) men är det verkligen någon som inte var beredd på att det skulle se ut som det gör med tanke på BF serien ser liknande ut?

Ja och nej. Hade spelet varit roligare hade jag nog köpt på mig dlc för då hade det adderat mer spelvärde. Jag lirar fortfarande BF4 och samtliga dlc för det finns en spelarbas som täcker upp. Jag är tveksam till om det kommer att finnas det i Battlefront.

Jag lirar också BF4 - påtal om det, jag hade gärna betalat en hel del om de valt att släppa en DLC till BF4 som inkluderade samtliga BF kartorna de någonsin gett ut.

Hear, hear!

Medlem
Skrivet av B0urne:

Nu lackar PC Spelarna ur igen.
Har man råd att köpa ett spec. designat keyboard för 1k+ då borde man inte gnälla över DLC.

Nej Extramaterial och extra kartor ska inte vara gratis, nej de ska inte ingå i grundspelet.
Så nu är era argument slut.

Tycker de är dumt att dela upp spelarbasen, bättre med annat DLC matrial.

Medlem
Skrivet av B0urne:

Nu lackar PC Spelarna ur igen.
Har man råd att köpa ett spec. designat keyboard för 1k+ då borde man inte gnälla över DLC.

Nej Extramaterial och extra kartor ska inte vara gratis, nej de ska inte ingå i grundspelet.
Så nu är era argument slut.

Det är väl endast en som vill ha det gratis i den här tråden. Jag ser istället risken för spridd spelarbas och att just det tämligen fattiga grundspelet nog inte räcker till att locka vidare köpare.

Du har för övrigt inga argument utan tre påstående som, om vi ska förstå saken rätt, ger uttryck för din subjektiva åsikt i frågan.

Medlem

Kul! Jag och några kompisar kör Battlefront rätt regelbundet och har riktigt roligt. Ska bli intressant och se vad det nya DLCet har att erbjuda.

Medlem

Låter som att jag är en av få som verkligen älskar Battlefront. Tycker också att det är för få planeter. Jag vill ha Naboo! Dock planerade jag redan innan release att också köpa Season pass.

För övrigt är jag lvl 50 och klockar in på ca 70 timmars speltid. Höj levels-taket för bövelen!

Medlem
Skrivet av musse1:

Låter som att jag är en av få som verkligen älskar Battlefront. Tycker också att det är för få planeter. Jag vill ha Naboo! Dock planerade jag redan innan release att också köpa Season pass.

För övrigt är jag lvl 50 och klockar in på ca 70 timmars speltid. Höj levels-taket för bövelen!

Önskar verkligen att jag hade fastnat för det. Jag åkte nog för länge på hype-tåget. Är avundsjuk på dig, för konceptet med korta matcher och star wars tilltalar mig oerhört.

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av musse1:

Låter som att jag är en av få som verkligen älskar Battlefront. Tycker också att det är för få planeter. Jag vill ha Naboo! Dock planerade jag redan innan release att också köpa Season pass.

För övrigt är jag lvl 50 och klockar in på ca 70 timmars speltid. Höj levels-taket för bövelen!

Önskar verkligen att jag hade fastnat för det. Jag åkte nog för länge på hype-tåget. Är avundsjuk på dig, för konceptet med korta matcher och star wars tilltalar mig oerhört.

Det kanske är just det som är grejen. Jag såg bara några trailers innan release och utan att ta reda på mer än så så köpte jag spelet. Hypar man så blir man bara besviken

Medlem

Knappt någon som spelar detta på PC längre. I nuläget är det bara 1500 som spelar och där maxet har varit på 9000 de senare 24 timmarna (http://swbstats.com/)

Medlem

Grymt fina DLCs!!!
Och Februari och Mars kommer bli två fina månader för battlefront!

Medlem
Skrivet av fredrikbra2:

Knappt någon som spelar detta på PC längre. I nuläget är det bara 1500 som spelar och där maxet har varit på 9000 de senare 24 timmarna (http://swbstats.com/)

Fast det har precis varit server downtime så när du skrev ditt inlägg var det snarare 0 som spelade. Man kan ju fråga sig hur exakt swbstats är.

Medlem
Skrivet av musse1:

Låter som att jag är en av få som verkligen älskar Battlefront. Tycker också att det är för få planeter. Jag vill ha Naboo! Dock planerade jag redan innan release att också köpa Season pass.

För övrigt är jag lvl 50 och klockar in på ca 70 timmars speltid. Höj levels-taket för bövelen!

Du är inte ensam, vi är många som rå diggar detta lir. Det är dock bara dom som gnäller som hörs och syns som för många andra spel.

Sant att de är lite för få banor för nån som mig som nästan endast kör 40-manna modes, men kommer ju nu att lösas i Februari och Mars.
Har klockat in på 95 timmars speltid och det bara ökar stadigt.

Gen
Medlem
Skrivet av Syrfid:

Pew pew pew
Pew pew
Pew
Mjölk
Mjölka
Mjölkstoppning

Snart blir vi alla laktosintoleranta, vänta bara.

Medlem

Min uppfattning är att många av de som gnäller inte ens provat spelet utan läst på forum och sett diverse youtube-klipp.
Visst, det finns få banor om man spelar Supremacy eller Walker Assault. Men det är förbannat kul så det gör inte så mycket.

Medlem

"Som borde ha funnits med vid release" menar ni väl?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av B0urne:

Nu lackar PC Spelarna ur igen.
Har man råd att köpa ett spec. designat keyboard för 1k+ då borde man inte gnälla över DLC.

Nej Extramaterial och extra kartor ska inte vara gratis, nej de ska inte ingå i grundspelet.
Så nu är era argument slut.

Alla köper inte så dyra tangentbord.

Att dela upp ett färdigt spel i mindre delar och släppa dem under en längre tid för att tjäna mer pengar kommer aldrig vara okej för mig.

Nu var dina argument slut : )

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:

Det var väl i princip det som hände med BF Hardline och även Titanfall. Spelen spelas fortfarande men det är extremt lite spelare på just dlc banorna. Det är det som blir mjölkstoppningen. Det är för få spelare för att hålla liv i de nya banorna.

Titanfall - det är ett spel jag verkligen inte förstår hur det kan ha fått så bra kritik som det fick. Tyckte det kändes mediokert. Underhållande den första timmen sen föll det platt.
Men smaken är som...

Äh! Titanfall var grymt! Det kom med något nytt och var fullt ös hela tiden. Sen kom Call of duty och körde dom i r*ven tyvärr..

Medlem

Förlåt, har jag förstått detta rätt:

Det är EN karta per DLC bara?

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Förlåt, har jag förstått detta rätt:

Det är EN karta per DLC bara?

Inte hundra, men jag fattar det så också.

Medlem

Kartor ska alltid vara gratis. Det handlar inte så mycket om pengar, utan om att det delar upp spelarbasen och att spelet dör snabbare. Det är såklart detta spelutvecklare vill så alla köper nästa version av spelet.

12
Skriv svar