Så känns Rise of the Tomb Raider på pc

Robot
Så känns Rise of the Tomb Raider på pc

Lara Crofts hyllade äventyr är äntligen släppt på pc. Vi har testat, och kan konstatera att du behöver absolut senaste hårdvaran för att spela med maxad grafik och anständigt bildflyt.

#rise-of-the-tomb-raider-20-year-celebration, #sweclockers


Medlem
Så känns Rise of the Tomb Raider på pc

men utseendet är ju inte allt har vi ju alla lärt oss av våra mammor.

Medlem

Jisses vad snyggt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

borde la räcka med ett 980 i 1080p med de mesta på max


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Sitter på en liknande setup (Det vill säga samma processor och samma mängd minne, dock DDR3), med den stora skillnaden att jag istället sitter på en GTX970 istället för två 980. Ska bli intressant och se hur högt jag kan pressa imorgon för köra på 60 FPS.

Förövrigt har Nvidia släppt betadrivers för Rise of the Tomb Raider nu:

http://www.geforce.com/whats-new/articles/rise-of-the-tomb-ra...

Medlem
Skrivet av Zero303:

men utseendet är ju inte allt har vi ju alla lärt oss av våra mammor.

Max Reede: My teacher tells me beauty is on the inside.
Fletcher: That's just something ugly people say.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir mysigt att fläska på maxinställningar i 1440p med ett 980 Ti håller på att ladda ner spelet via Steam i skrivande stund.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Låter nice med Åkta hår

Skämt åsido, varit taggad för detta spel ett bra tag.

Medlem

jag hoppas värkligen de inte blir så shaky som de förra >_<

Medlem

Lara är ju snygg som alltid

Inaktiv

Släppte de det en dag för tidigt? Personligen plockar jag upp det på Windows Store imorgon.

Medlem

I'm sure I can climb back up.
Are you sure?!
Ramlar ner

What a treat, FZ!

Medlem
Skrivet av Törstig:

Släppte de det en dag för tidigt? Personligen plockar jag upp det på Windows Store imorgon.

e la 29:e på steam?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

k3m
Medlem

ska bli kul att se hur mitt nya R9 presterar

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Törstig:

Släppte de det en dag för tidigt? Personligen plockar jag upp det på Windows Store imorgon.

e la 29:e på steam?

Imorgon 28:e ska det släppas.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Törstig:

Släppte de det en dag för tidigt? Personligen plockar jag upp det på Windows Store imorgon.

e la 29:e på steam?

Imorgon 28:e ska det släppas.

oki


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ses om några år eller så. Då kanske jag har hårdvara nog, och någon har raderat Denouvo från spelet.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Någon som spelade föregångaren och kan svara på om det är värt att spela det före detta?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Någon som spelade föregångaren och kan svara på om det är värt att spela det före detta?

Jag har spelat föregångaren och gillade den starkt. Detta utspelar ju sig efter det första, så jag antar att det hjälper att spela det först. Jag rekommenderar ettan starkt, speciellt om du gillar Indiana Jones filmer fast med lite mörkare atmosfär.

Medlem

Ser fram emot detta spel.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Riktigt fint det där.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lysande med tydlig video över inställningarna! Men ingen stereoskopisk 3d? Stor besvikelse, förra TR hade ju den bästa stereoskopiska 3d:n jag sett.

Däremot hallå, PureHair är AMDs teknik för hårsimulering. Visst är det så att fz är en aning Nvidia-centriska, men viss faktakoll måste ju ändå smygas in. Ta av de gröna glasögonen. Eller byt ut ena linsen mot en röd.

Citat:

kör du grafikkort från Nvidia kan Lara få fladdrigare hår, vilket demonstreras i klippet nedan.

Laras hårfrisör heter alltså AMD, äras den som äras bör. PureHair går däremot bra att optimera för alla, även Nvidia, vilket inte Nvidias motsvarande HairWorks gör. Men det scenariot har vi också varit över tidigare, inte minst har det ju fått effekt i AMDs öppna project GPUOpen, som ska ge spelutvecklare verktyg för öppna effekter (som TressFX där just PureHair ingår), inte inlåsta som i Nvidia GameWorks. Vilket t ex Sweclockers rapporterat om:
http://www.sweclockers.com/nyhet/21458-amd-kontrar-nvidia-gam...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hestah:

I&#039;m sure I can climb back up.
Are you sure?!
Ramlar ner

What a treat, FZ!


signatur
Medlem

Älskade första och det var ett grymt spel. Klarade det på nästan 100% eller nja 88% hehe. Spelet är grymt snyggt alltså föregångaren. Detta var ju helt sjukt snyggt. Har det till xbox one och det är inte i närheten så snyggt. Hoppas bara den klarar 21:9 format som föregångaren. Har en Acer X34 och vill utnyttja den till max. Någon som vet om den klarar 21:9 då menar jag 3440*1440. Vore kul om den gjorde det.

Medlem

Bara jag som tycker dom har för mycket quicktime events?

I dom gamla TB kunde man hoppa som en gasell.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Bara jag som tycker dom har för mycket quicktime events?

I dom gamla TB kunde man hoppa som en gasell.

Du är nog lite för "quick" på ditt tangentbord, TR är förkortningen

Medlem

"Åkta hår"
Stavas det inte äkta istället för åkta? ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Bara för mig som inte spelet är släppt på steam,har förbokat det men det står bara att det inte är släppt än?

Medlem

Äkta hår?
Niiiiiiice!!

Skrivet av Ankh:
Skrivet av Zero303:

men utseendet är ju inte allt har vi ju alla lärt oss av våra mammor.

Max Reede: My teacher tells me beauty is on the inside.
Fletcher: That&#039;s just something ugly people say.

På samma sätt fattiga människor säger att pengar inte är allt.

12
Skriv svar