Ytterligare en tråd om fz's FTP

Medlem
Ytterligare en tråd om fz's FTP

Ni måste se över eran ftp, den är fruktansvärt slö på respons, farten däremot är inget att anmärka på men en Ftp request på en fil kan ta över 1-2 timmar om de är många besökare, och den långa väntan resulterar ofta i en timeout ändå. så ta och lyssna på era medlemmar när dom säger att ftpn är döende! Fixa torrents! eller få till FTPn

Medlem

Som jag skrev i en annan tråd - det kommer att bli _mycket_ bättre, men jag kan inte svara på när. Innan detta sker ska jag göra några mindre ändringar som förhoppningsvis kommer märkas.

Redaktör
Skrivet av b0bl00i:

Ni måste se över eran ftp, den är fruktansvärt slö på respons, farten däremot är inget att anmärka på men en Ftp request på en fil kan ta över 1-2 timmar om de är många besökare, och den långa väntan resulterar ofta i en timeout ändå. så ta och lyssna på era medlemmar när dom säger att ftpn är döende! Fixa torrents! eller få till FTPn

Som vi sagt åtskilliga gånger: ett nytt nedladdningssystem kommer. Men eftersom vi varken har obegränsade resurser eller mankraft måste vi prioritera; vi är ingen IGN-ägd jättesajt som svänger ihop dylikt i en handvändning. Jag lovar, det är inte av illvilja det nya systemet dröjer.


signatur
Medlem

Joho det tror jag bestämt att det är det Xtrmntr! Hehe..

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Som vi sagt åtskilliga gånger: ett nytt nedladdningssystem kommer. Men eftersom vi varken har obegränsade resurser eller mankraft måste vi prioritera; vi är ingen IGN-ägd jättesajt som svänger ihop dylikt i en handvändning. Jag lovar, det är inte av illvilja det nya systemet dröjer.

Kan ni inte lista vad ni håller på med och framtida tillägg/ändringar, skulle vara roligt att få veta lite vad ni har planerat. Ni är lika tysta som Blizzard... :\

Medlem

kom ihåg att de sliter med sidan utan lön, och att vi inte betalar nått för att få bara här, sluta ställa krav


signatur

R.I.P The_maxx

Flakmonkey
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av Xtrmntr:

Som vi sagt åtskilliga gånger: ett nytt nedladdningssystem kommer. Men eftersom vi varken har obegränsade resurser eller mankraft måste vi prioritera; vi är ingen IGN-ägd jättesajt som svänger ihop dylikt i en handvändning. Jag lovar, det är inte av illvilja det nya systemet dröjer.

Kan ni inte lista vad ni håller på med och framtida tillägg/ändringar, skulle vara roligt att få veta lite vad ni har planerat. Ni är lika tysta som Blizzard... :\

Då blir det ju inget roligt överraskningsmoment ^^

Medlem
Skrivet av IceMan:

kom ihåg att de sliter med sidan utan lön, och att vi inte betalar nått för att få bara här, sluta ställa krav

Klart att du måste komma in och försvara FZ.
Slår vad att du redan vet vad som händer bakom kulisserna.

Fast det är klart, du skulle säkert skvallra när du är på fyllan.

Skrivet av Nosnos:

Då blir det ju inget roligt överraskningsmoment ^^

Det är klart. Å andra sidan är ju eran FTP lite som en överraskning i sej, det är ju så sällan som det funkar menar jag.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av IceMan:

kom ihåg att de sliter med sidan utan lön, och att vi inte betalar nått för att få bara här, sluta ställa krav

Klart att du måste komma in och försvara FZ.
Slår vad att du redan vet vad som händer bakom kulisserna.

Ja, nu när de är uppköpta så blir det annorlunda.

Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av Nosnos:

Då blir det ju inget roligt överraskningsmoment ^^

Det är klart. Å andra sidan är ju eran FTP lite som en överraskning i sej, det är ju så sällan som det funkar menar jag.

Haha, ja det kommer nog att dra till sig en del gamblers. "Kommer det gå att ladda ned eller inte? Hmm, jag sätter tre hundra på att det gör det."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om jag skulle vilja försöka ansluta till ftp:n direkt istället för genom webbläsaren, hur skulle jag då gå tillväga? Anledningen till att jag frågar är för att jag har problem att ladda ner filer från _ALLA_ hemsidor (ja iaf 90% av dem) så jag tänkte testa med min fireFTP istället.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Antikvitet

Burglar: Det gör du inte, den möjligheten är spärrad. Du kan ansluta till ftpn, men du kan inte lista innehåll i kataloger så du kan inte navigera.

Vi har lagt till information i filarkivet nu om hur många som är inne och tankar, vi har dessutom höjt antalet slots från 100 till 200. När det redan är 200 inne, då är det så klart att det inte går att komma in så lätt, eller hur?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag tror man kan skapa två anslutningar per IP-adress till servern, eller hur? Räknas då två anslutningar som två användare?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tror man kan skapa två anslutningar per IP-adress till servern, eller hur? Räknas då två anslutningar som två användare?

Det är inte längre möjligt med mer än en anslutning per IP-adress, men det kommer kanske ändras när vi får ännu mer kapacitet.

Medlem
Skrivet av Shock:

När det redan är 200 inne, då är det så klart att det inte går att komma in så lätt, eller hur?

Jovisst är det så, men grejen är att det stod 76 av 200. Det är inte bara på FZ som det är så heller som jag skrev, så ifall någon har en idé om vad som är på tok så hojta gärna till


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

När jag tankade BF2142-demot, så stod det 210 användare av max 200 - ändå så kom jag in och kunde tanka i ca 700 kb/s. Magi?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar