Härlig(?) spelmix

Flakmonkey
Härlig(?) spelmix

Efter att ha betat av den senaste högen av nyinköpta spel i november så "fick" jag en ny leverans idag och det är en minst sagt salig blandning. Jag väljer att se det är ett bevis för att jag är en öppen gamer som gillar många olika genres för det är så jag vill vara. Att bara hålla sig till en genre låter hemskt tråkigt och det gäller även saker som musik och filmer. Det känns som att man missar så himla mycket härliga saker då. Eller vad tror ni?

Nu återstår bara frågan om vad man ska spela först. Någon som har en åsikt?

#blogg

Testpilot
Härlig(?) spelmix

Ooooh , Giana sisters!

Jag skulle testat det först

Inaktiv

Mycket trevliga spelmixer du införskaffar dig! Vad tyckte du om Dishonored? Har spelat orginalspelet på pc utan expansionerna men funderar på att skaffa DE till XB1.

Far Cry 4 tyckte jag var riktigt bra så om du lirat 3an och gillade det så lär det inte vara några problem.

Flakmonkey
Skrivet av Harakiri:

Ooooh , Giana sisters!

Jag skulle testat det först

Det lutar åt det faktiskt. Nu tror jag ju inte att det ska vara likt C64-klassikern men nostalgikraften är ändå stark där

Skrivet av anon_119148:

Mycket trevliga spelmixer du införskaffar dig! Vad tyckte du om Dishonored? Har spelat orginalspelet på pc utan expansionerna men funderar på att skaffa DE till XB1.

Far Cry 4 tyckte jag var riktigt bra så om du lirat 3an och gillade det så lär det inte vara några problem.

Dishonored gillade jag. Dock har jag inte tagit mig an extramaterialet ännu. Får se när det blir av.

Inte lirat FC3, men har hört gott om FC4 och jag kände att jag ville ha något FPS att slappna av med, var ett tag sedan jag lirade ett sådant känns det som. Dishonored räknar jag ju inte in i den kategorin även om det är förstaperson och visst skjutande

Testpilot
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Harakiri:

Ooooh , Giana sisters!

Jag skulle testat det först

Det lutar åt det faktiskt. Nu tror jag ju inte att det ska vara likt C64-klassikern men nostalgikraften är ändå stark där

Skrivet av grollo_92:

Mycket trevliga spelmixer du införskaffar dig! Vad tyckte du om Dishonored? Har spelat orginalspelet på pc utan expansionerna men funderar på att skaffa DE till XB1.

Far Cry 4 tyckte jag var riktigt bra så om du lirat 3an och gillade det så lär det inte vara några problem.

Dishonored gillade jag. Dock har jag inte tagit mig an extramaterialet ännu. Får se när det blir av.

Inte lirat FC3, men har hört gott om FC4 och jag kände att jag ville ha något FPS att slappna av med, var ett tag sedan jag lirade ett sådant känns det som. Dishonored räknar jag ju inte in i den kategorin även om det är förstaperson och visst skjutande

I FC4 måste du göra följande.

1: Dö av en örn som attackerar dig (kommer att ske - jag är 100% säker)
2: Locka med dig en noshörning in i fiendebas och sen gömma dig.
3: Rida in i bas med elefant och härja
4: Kasta in köttbitar i bas och låta tiger/björn/honungsgrävling mörda alla i basen.
5: Smyga in i en bas och kniva alla utan att nån upptäcker dig.
6: Bli överkörd av dina egna rebellkompisar
7: Sitta på en kulle och titta på kaoset då NPC's blir mördade av örn el andra djur.

Ha så kul! , jag hade det iallafall!

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

I FC4 måste du göra följande.

1: Dö av en örn som attackerar dig (kommer att ske - jag är 100% säker)
2: Locka med dig en noshörning in i fiendebas och sen gömma dig.
3: Rida in i bas med elefant och härja
4: Kasta in köttbitar i bas och låta tiger/björn/honungsgrävling mörda alla i basen.
5: Smyga in i en bas och kniva alla utan att nån upptäcker dig.
6: Bli överkörd av dina egna rebellkompisar
7: Sitta på en kulle och titta på kaoset då NPC's blir mördade av örn el andra djur.

Det här kan jag absolut skriva under på. Personligen tycker jag att ta över läger är ett av FCs starkaste kort och jag kunde uppskatta hur lägrerna blev gradvis svårare. Sen får man möjligheten att försöka ta över ett läger igen efter att man besegrat det så man kan prova olika taktiker.

1
Skriv svar