Planet Coaster – bygg dina drömmars bergochdalbana och tävla med omvärlden

Robot
Planet Coaster – bygg dina drömmars bergochdalbana och tävla med omvärlden
Medlem
Planet Coaster – bygg dina drömmars bergochdalbana och tävla med omvärlden

Det jag direkt ser att jag inte gillar från gameplay är... fyrkantigheten på saker och ting? Se tillexempel på en kurvad bana, det ser ut som att anti alaising är -2 typ

Inaktiv

*Throwing money @ the screen* Nothing happens*
Damit !!! Think my comp is broken : /

Medlem

OT möjligtvis men något som är verkligt imponerande är att Rollercoaster Tycoon skrevs av en ensam snubbe i Assembler.

Inaktiv

Lite off topic men "Build, Create, Share"? Känns som en väldigt typisk titel där man har tre slagord. Det jag hakat upp mig på är vad skillnaden mellan "Build" och "Create" är i sammanhanget.

OnT: Skummade igenom trailern men det ser rätt bra ut. Hoppas det är minst lika bra som gamla goda RCT. Spelade det för inte allt för länge sedan och måste säga att det är väldigt gemytligt.

Avstängd

Skapa så är det nog landskapet och parkens terränger.

Medan bygga är ju som det säger sig du bygger attraktioner och sådana saker.

(Till dom som tyckte min tidigare text var weird, så hade jag inte vaknat precis)

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Skapa då är det gällande hela allt i din egen park skulle jag tro och bygga då lägger du till saker på dig eget skapande kanske byggt är menat till alla attraktioner medan skapa är att förändra landskapet på parken sin.

Vad i helvete skrev du just?

Bara jag som inte fick ihop ett enda ord till en mening här?

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av SebastianV:

Skapa då är det gällande hela allt i din egen park skulle jag tro och bygga då lägger du till saker på dig eget skapande kanske byggt är menat till alla attraktioner medan skapa är att förändra landskapet på parken sin.

Vad i helvete skrev du just?

Bara jag som inte fick ihop ett enda ord till en mening här?

Väldigt osammanhängande text.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av SebastianV:

Skapa då är det gällande hela allt i din egen park skulle jag tro och bygga då lägger du till saker på dig eget skapande kanske byggt är menat till alla attraktioner medan skapa är att förändra landskapet på parken sin.

Vad i helvete skrev du just?

Bara jag som inte fick ihop ett enda ord till en mening här?

Väldigt osammanhängande text.

Han gav som förslag att "build" kanske åsyftar byggandet i form av attraktioner som berg- och dalbanor etc, medan "create" snarare kan härledas till helheten; att man skapar en nöjespark, förändrar landskapet etc.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av SebastianV:

Skapa då är det gällande hela allt i din egen park skulle jag tro och bygga då lägger du till saker på dig eget skapande kanske byggt är menat till alla attraktioner medan skapa är att förändra landskapet på parken sin.

Vad i helvete skrev du just?

Bara jag som inte fick ihop ett enda ord till en mening här?

Väldigt osammanhängande text.

Han gav som förslag att "build" kanske åsyftar byggandet i form av attraktioner som berg- och dalbanor etc, medan "create" snarare kan härledas till helheten; att man skapar en nöjespark, förändrar landskapet etc.

Ah, nu är hans text mer förståelig ^^

Medlem

Kan de inte ordna så att man kan åka sina alster med vr-headset?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

OT möjligtvis men något som är verkligt imponerande är att Rollercoaster Tycoon skrevs av en ensam snubbe i Assembler.

Ungefär som med Transport tycoon och Locomotion.

Medlem
Skrivet av redruM:

Kan de inte ordna så att man kan åka sina alster med vr-headset?

This!!!


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av RiddarKatig:

OT möjligtvis men något som är verkligt imponerande är att Rollercoaster Tycoon skrevs av en ensam snubbe i Assembler.

Ungefär som med Transport tycoon och Locomotion.

Chris Sawyer är kung! Alla som vart med ett tag och gillar strategispel håller denna herre minst lika högt som alla gamla Quake-fanboys dyrkar John Carmack och John Romero.

Väldigt OT men blir bara glad över att se att man inte är den enda som minns guldåldern under 90-talet.

Medlem
Skrivet av Abominable:
Skrivet av Komured:
Skrivet av RiddarKatig:

OT möjligtvis men något som är verkligt imponerande är att Rollercoaster Tycoon skrevs av en ensam snubbe i Assembler.

Ungefär som med Transport tycoon och Locomotion.

Chris Sawyer är kung! Alla som vart med ett tag och gillar strategispel håller denna herre minst lika högt som alla gamla Quake-fanboys dyrkar John Carmack och John Romero.

Väldigt OT men blir bara glad över att se att man inte är den enda som minns guldåldern under 90-talet.

Han har även vart inblandad i Elite serien. Å andra sidan så var Braben inblandad i RTC3

1
Skriv svar