EA hoppar över E3 i år – satsar på evenemang för allmänheten

Robot
EA hoppar över E3 i år – satsar på evenemang för allmänheten
Medlem
EA hoppar över E3 i år – satsar på evenemang för allmänheten

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

Medlem

Mindre kul för pressen antar jag, eller kanske blir skönare med ett mer utspritt event så man kan ta sig mer tid till dom olika utvecklarna/utgivarna.

Känner inte att det påverkar mig som konsument i vilket fall, har dom något intressant och visa så är det ju kul oavsett evenemang. Inte för att jag har så mycket hopp för just EA men det är en annan femma.

Gnällkuk
Skrivet av Jozo:

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

...va?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bra! Mindre skit att sålla bort från E3-rapporteringen. Hoppas Ubishit följer efter.

EA: 'Vi vill inte att ni drunknar i alla andras spel och grejjer på E3, så vi utnyttjar E3 genom att ställa oss före alla andra. Alla kollar på oss, okej? Bra!'


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Såklart de gör.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Jozo:

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

...va?

"EA Sports: It's in the game."

Yuck.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Ska bli kul att see vad dom bjuder på

Medlem

Aldrig sett så många sura miner och så mycket gråt och blod som i dessa kommentarer. EA är bra jävla äckliga med så dom gör, men dom släpper riktigt bra spel som jag kan tänka mig att 90% av alla som hatar på det faktiskt spelar.

Medlem

Hehe, EA-hatet är ju nästan en religion för arga tonåringar på Internet.

Skrivet av UncleDoIan:

Aldrig sett så många sura miner och så mycket gråt och blod som i dessa kommentarer. EA är bra jävla äckliga med så dom gör, men dom släpper riktigt bra spel som jag kan tänka mig att 90% av alla som hatar på det faktiskt spelar.

Hehe, EA-hatet är ju nästan en religion för arga tonåringar på Internet.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Jozo:

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

...va?

"EA Sports: It's in the game."

Yuck.

Ja, det är ju klart att EA Sports fokuserar på sportspel, fast det finns ju fler divisioner inom EA än bara EA Sports.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av phocuz:

Hehe, EA-hatet är ju nästan en religion för arga tonåringar på Internet.

Skrivet av UncleDoIan:

Aldrig sett så många sura miner och så mycket gråt och blod som i dessa kommentarer. EA är bra jävla äckliga med så dom gör, men dom släpper riktigt bra spel som jag kan tänka mig att 90% av alla som hatar på det faktiskt spelar.

Hehe, EA-hatet är ju nästan en religion för arga tonåringar på Internet.

Verkligen, börjar fan bli patetiskt.

Medlem

Hmm. Man får väl kolla på deras stream då innan E3 drar igång och se vad dem har att erbjuda en.

E3 får man dock inte missa! Speciellt när chatten på Twitch exploderar.

Eller om Gaben kommer upp på scen, det får man inte missa heller...


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av phocuz:

Hehe, EA-hatet är ju nästan en religion för arga tonåringar på Internet.

Skrivet av UncleDoIan:

Aldrig sett så många sura miner och så mycket gråt och blod som i dessa kommentarer. EA är bra jävla äckliga med så dom gör, men dom släpper riktigt bra spel som jag kan tänka mig att 90% av alla som hatar på det faktiskt spelar.

Hehe, EA-hatet är ju nästan en religion för arga tonåringar på Internet.

Som på den gamla goda Felia-tiden


signatur

IDKFA

Avstängd

Vad händer då med Battlefield (5) ?

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Vad händer då med Battlefield (5) ?

Varför skulle det påverka Battlefield 5, menar du?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

Varför sluta göra sport titlar?

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Jozo:

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

Varför sluta göra sport titlar?

Det här jag inte sagt. Men att fylla majoriteten av en konferens med saker som vi redan har sett åtskilliga gånger är inte så spännande. Bra för aktieägarna kanske, men inte för den vanlige gamern ...

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Jozo:

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

Varför sluta göra sport titlar?

Det här jag inte sagt. Men att fylla majoriteten av en konferens med saker som vi redan har sett åtskilliga gånger är inte så spännande. Bra för aktieägarna kanske, men inte för den vanlige gamern ...

Det sant, jag förstår det men det finns så många sports "nissar" som spelar spelen så någon måste tror att det är vart att visa det på E3 eller ja nu EA play antar jag.

Gnällkuk
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Jozo:

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

...va?

"EA Sports: It's in the game."

Yuck.

Jo tack, jag har ägt de flesta spelen sedan EA började släppa fotbolls- och hockeyspel innan de ens hade licsenser. Men att säga att EA består till typ 90% av sportspel är ju årets lögn. EA släpper jävligt mycket och påstår man att det mer eller mindre bara är sport kan man ju dels aldrig sett någon presskonferens från EA på E3 eller ha den blekaste aning om vad de publicerar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ett nytt Command and Conquer vore nice

Skrivet av phocuz:

Hehe, EA-hatet är ju nästan en religion för arga tonåringar på Internet.

Skrivet av UncleDoIan:

Aldrig sett så många sura miner och så mycket gråt och blod som i dessa kommentarer. EA är bra jävla äckliga med så dom gör, men dom släpper riktigt bra spel som jag kan tänka mig att 90% av alla som hatar på det faktiskt spelar.

Hehe, EA-hatet är ju nästan en religion för arga tonåringar på Internet.

Inget nytt Command and Conquer. Förstörde Battlefront med ingen kampnaj och relativt usel MP, och ska man köpa alla Dlc så blir det 600kr extra.

Kan inte säga att jag hatar EA men det finns en väldigt bra grund på varför dem är allmänt dåliga.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Jozo:

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

...va?

"EA Sports: It's in the game."

Yuck.

Jo tack, jag har ägt de flesta spelen sedan EA började släppa fotbolls- och hockeyspel innan de ens hade licsenser. Men att säga att EA består till typ 90% av sportspel är ju årets lögn. EA släpper jävligt mycket och påstår man att det mer eller mindre bara är sport kan man ju dels aldrig sett någon presskonferens från EA på E3 eller ha den blekaste aning om vad de publicerar.

Kan ha att göra med att sv ca9-10 spel de visade upp 2015 så tog Fifa, Nhl, nba och mfl upp ca 80% av hela konferensen.
Alltid samma snack också.. "Ny fysik alldrig sett förut"

Gnällkuk
Skrivet av Winzi:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Jozo:

Ingen förlust, deras konferenser består ju ändå av 90% sporttitlar...

...va?

"EA Sports: It's in the game."

Yuck.

Jo tack, jag har ägt de flesta spelen sedan EA började släppa fotbolls- och hockeyspel innan de ens hade licsenser. Men att säga att EA består till typ 90% av sportspel är ju årets lögn. EA släpper jävligt mycket och påstår man att det mer eller mindre bara är sport kan man ju dels aldrig sett någon presskonferens från EA på E3 eller ha den blekaste aning om vad de publicerar.

Kan ha att göra med att sv ca9-10 spel de visade upp 2015 så tog Fifa, Nhl, nba och mfl upp ca 80% av hela konferensen.
Alltid samma snack också.. "Ny fysik alldrig sett förut"

Bestämde mig för att dubbelkolla detta, nog för att jag mindes att FIFA-presentationen var rätt segdragen. Av 1h30m ägnades 10 min till NHL och NBA i början, sen la man 15min till FIFA och sen 5min på Madden/NFL. Allt annat tillägnades andra speltitlar. Så 30 minuter totalt åt sporttitlar på en presskonferens på 1h30m, vet inte hur det är med din matematik men 80% är det inte utan 33%.

FIFA är dessutom alltid i topp som årets bäst säljande spel, varje år så det är inte så konstigt att man ägnar mer tid åt en sådan titel än t ex ett trött mobilspel med minions. Bara för att man hatar sportspel behöver man börja hitta på saker.

Själv tycker jag det är tråkigt att EA inte är med på E3, visst det finns en hel del som är ointressant med tanke på att de har så bred produktportfölj men EA har alltid stortitlar som intresserar alla varje år. Håret stod rakt upp när Dragon Age: Inquisition presenterades med live-musik, det var helt magiskt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar