Blade & Soul lockar över en miljon spelar i väst – en vecka efter släppet

Robot
Blade & Soul lockar över en miljon spelar i väst – en vecka efter släppet
Medlem
Blade & Soul lockar över en miljon spelar i väst – en vecka efter släppet

Min arbetskamrat har spelat sedan släppet. Och det enda han pratar om är tuttar.

Medlem

När det gäller mmo känns det mer intressant att se hur många spelare det finns kvar efter 1-2 månader.

Medlem

som vanligt, alltid imponerade siffror när ett mmo (eller alla typer av spel) släpps, kom tillbaka efter några månader och visa mig siffror igen, då kan vi snacka

Medlem

Det är några kollegor på jobbet som satt sig och börjat spela detta. Själv klarade jag 10 min av den här asiatiska RPG stilen, tyvärr aldrig fallit mig i smaken.


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem
Skrivet av Gurant:

Min arbetskamrat har spelat sedan släppet. Och det enda han pratar om är tuttar.

blir lätt så när man inte spelar bästa rasen, Lyn plattaste av de platta!

Medlem
Skrivet av Gurant:

Min arbetskamrat har spelat sedan släppet. Och det enda han pratar om är tuttar.

Tyvärr var det allt som var intressant med spelet. Stridssystemet är ju helt klart bättre än äldre mmorpg, men det räcker inte när slutresultats är att man fortfarande slår ihjäl massa korkade ai monster om och om igen.

Medlem

Älskar det, inte varit så här fast i ett mmo sen 10 år tillbaks när wow fortfarande var kul
Behöver fortfarande vänja mig vid 6 manna dungeons där alla är dps dock, men det funkar helt ok än så länge

Medlem

Spelade i 30 min, skittråkigt


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Jag klarar inte riktigt av designen i spelet. Inte så att jag ogillar temat, tvärt om... skulle älska ett jade empire-MMO eller dylikt. Tyckte striderna var ok, men det var liksom inget som fångade annars.

Medlem
Skrivet av Gurant:

Min arbetskamrat har spelat sedan släppet. Och det enda han pratar om är tuttar.

Boob & Soul

Inaktiv

Tits physics,,,, Tits Physics everywhere....*sigh*

Måste säga det samma. Spelade detta i 1h ca o va *snark* timman igenom.
För mig så är det Tera any day before this elr nu när L2 är ute igen så L2 Classic.

Designen i detta va inget för mig o efter att UE4 nu är ute så ser (imo) UE3 bläää ut.
Har aldrig gillat UE3 grafiken o det här spelet känns som det skär mig i ögonen

Medlem
Skrivet av kattovisch:

Det är några kollegor på jobbet som satt sig och börjat spela detta. Själv klarade jag 10 min av den här asiatiska RPG stilen, tyvärr aldrig fallit mig i smaken.

Jag kände samma sak, men i brist på annat körde jag vidare. Även om jag inte riktigt gillar denna typ av MMO-spel måste jag medge att själva stridssystemet är det bästa jag har upplevt i något MMO någonsin. Man har ~6 abilities på sin Action Bar, men dessa abilities ger olika förmågor och resultat beroende på hur du använder dem; det vill säga om du anfaller bakifrån, eller använder en ability efter en annan, eller om fienden är stunned, och så vidare. Dessutom finns det dolda abilities som bara går att använda under särskilda förhållanden.

Detta ger en känsla av kontroll vilket gör PvP-delen av spelet (vilket är en väldigt stor del) väldigt underhållande och givande.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har gjort en Blade Master för det appealade mest för mig. Men har inte haft tid än att tagit mig in i spelet ännu.

Känner en del som kör spelet som verkar gilla det, men som sagt ett MMO har en livslängd oftast, och det är frågan om hur lång tid det tar tills att spelet har löpt sitt lopp dvs du når end-game och vad det finns att göra nu i spelet.

Jag personligen måste ha ett MMO med bra PvE och bra PvP så när jag har blivit mättad på att farma PvE så kan jag gå PvP och leka tills jag är sugen på PvE igen. Om ett MMO inte har detta så blir det så att jag blir mätt på PvE och lämnar spelet..

Men det ska bli intressant att kolla på hur det här spelet ser ut närmare sommaren, det är f2p. Låt alla som vill ta en bit av tårtan, och så visar det sig hur många som vill stanna för hela tårtan eller dem som går från bordet efter första tuggan.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

gillar man pvp så är detta nog något ni borde testa.

Gen
Medlem

Känns som att de försökte göra det snyggt men misslyckades rätt ordentligt samtidigt som de blandar in lite konstiga element och NPC designs.

Medlem

Lite småbuggigt men helt ok tidsfördriv. Även fast jag föredrar lite mer klassiska mmorpgs med fler roller och p2p modell så har jag lyckats fastna lite.

Medlem

Personligen tycker jag att Black Desert känns klart intressantare, bara spelat ett par timmar (ryska versionen) men slutade eftersom jag hellre vill ha allt på engelska. Men spelet i sig verkar riktigt lovande, imho.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Spelade i 30 min, skittråkigt

OK. 30 minuter i ett MMO och du gör den slutsatsen?

I övrigt så...

Gillar man PvP och en balanserad och skillbaserad sådan är nog BNS spelet för dig. Utöver det så börjar spelet (lite klishigt kanske?) vid endgame (level 45). Men i låglevel mått mätt så börjar det bli kul runt 20 kanske.

Medlem

Spelat till lvl 11 hittils och ser verkligen potential. Combatsystemt kan nog vara riktigt skoj, men jag stör mig på att jag inte kan binda musknappar så min MMOmus blir helt värdelös.

1
Skriv svar