Pc-tjänsten Origin Access nu i Sverige – prenumeranter får frispel

Robot
Medlem
Pc-tjänsten Origin Access nu i Sverige – prenumeranter får frispel

trevligt synd då att man knappt lägger ner tid på origin, men månadskostnad eller per år är annars inte så farligt dyrt

Medlem

Har köpt alla spelen i listan utan tre så kännes inte så givande för min del. Att jag har köpt så mycket från EA gör mig lite rädd att jag fallar för hype tåget alldes för lätt varje gång...

Medlem
Citat:

Play First-testversioner

Riktiga spel; inga demoversioner.

Citat:

Prova de två första banorna i upp till tio timmar med Spela först-testversionen.

Hur ses det inte som ett demo när man är begränsad till två banor?

Medlem

Åh, den rubriken! Jag skrattade nog omotiverat mycket åt den


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Geeks Gaming

Alltså jag kan se detta som en sak faktiskt. Men just nu är det mycket få spel som erbjuds och man äger redan hälften.

Medlem

Dvs, fritt spel för 40kr per månad? Låter ju onödigt att köpa spel man bara spelar en gång då

Medlem

EA's katalog innehåller väldigt lite som intresserar mig. Så jag fortsätter att köpa de enstaka titlar jag vill ha.
Men i övrigt är det ju en trevlig tjänst.

Medlem

En prenumerantsbaserad tjänst för spel är nog något som kan passa mig som spelar ett nytt spel varje månad. Just nu äger jag dock redan de flesta av de tillgängliga spelen, så jag tänker avvakta tills det tillkommer fler/nya titlar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Bra med nya tjänster, skall bli intressant att se vad det kan resultera i. Både i vidareutveckling och om konkurrenter hakar på.

Skrivet av Propy:

Åh, den rubriken! Jag skrattade nog omotiverat mycket åt den

Hehe, precis. "får frispel" lät som om dom flippade


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nej, inget mer EA spel på min dator

Medlem

EA goes -"Check this thing out".
Prenumeranter får frispel.
https://www.youtube.com/watch?v=SQ2ObGZ6IU0

Medlem

Fattar inte kommentarerna, bara för ni köpt 10 av spelen är det såklart inte värt just nu för er del, men för oss som inte köper spel stup i kvarten och kan få ex DAI för 40 kr så kan jag köra klart det på 1 månad? Worth it!

FM-guru
F.d. Sisyr

Det är ju en mycket bra grej för somliga konsumenter (som Vercadi påpekat), och påverkar inte ointresserade på något sätt. Men eftersom det är EA som ligger bakom känner sig folk förstås tvungna att påpeka att man själv minsann inte har nån nytta av tjänsten.

Medlem

i tex Battlefield 3 och 4, får man bara grundspelet eller alla DLCer?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är ju en mycket bra grej för somliga konsumenter (som Vercadi påpekat), och påverkar inte ointresserade på något sätt. Men eftersom det är EA som ligger bakom känner sig folk förstås tvungna att påpeka att man själv minsann inte har nån nytta av tjänsten.

Det är klart vad annarsh det är ju coolt att hata EA

Medlem

Om man då avbryter prenumerationen försvinner spelen då eller hut fungerar det?

Medlem
Skrivet av hugwap:

Om man då avbryter prenumerationen försvinner spelen då eller hut fungerar det?

Givetvis får du inte spela spelen om du avslutar prenumerationen, eller du får spela dom tills din "tid" är slut. Sen får du köpa dom istället.

Medlem

c som för 40 kr/månaden (eller gissningsvis 240 kr/år) eller ger dig ett par dagars tidigare access vid vissa spels prem

12*40=480?

Ambassadör
Xbox

+1 på den rubriksättningen!


signatur

Jump in.

Medlem

Så spel som tappar i sale får man tillgång till och spel som är nya kommer inte in förrän de tappar i sale tillräckligt?

Lite det som är hela grejen antar jag. Tjänsten verkar rikta sig till de som inte spelar så mycket för de flesta som spelar mycket har väl redan köpt de spel som hypas...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Nånting är skumt... först skriver dom:

Play First-testversioner
*Riktiga spel; inga demoversioner.

https://www.origin.com/sv-se/store/origin-access

men när man kollar på https://www.origin.com/sv-se/store/origin-access/trials står det:

"Prova de två första banorna i upp till tio timmar med Spela först-testversionen."

På vilket sätt är det "Riktiga spel; inga demoversioner" ?!

Medlem
Skrivet av Propy:

Åh, den rubriken! Jag skrattade nog omotiverat mycket åt den

Ja jag tänkte på "Gäster med gester" om ni minns den gamla TV-klassikern.

Medlem

Förblir spel som hamnat i Vault där eller finns där risk att något man lirar försvinner tro? Hittade inget i FAQ'n.

Medlem
Skrivet av SweDuck:

Förblir spel som hamnat i Vault där eller finns där risk att något man lirar försvinner tro? Hittade inget i FAQ'n.

Eftersom att det står "Medlemmar får tillgång till The Vault" så antar jag att när man inte längre är medlem, så har man inte längre tillgång till The Vault.

Eller menar du att dom tar bort ett spel från The Vault samtidigt som du är medlem och spelar det? Längst ned på sidan står det:

"EA kan återkalla Origin Access och/eller onlinetjänster för digitalt innehåll 30 dagar efter att detta har annonserats på www.ea.com/1/service-updates , via e-post eller på Origin.com. "

Jag antar att det gäller även spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av SweDuck:

Förblir spel som hamnat i Vault där eller finns där risk att något man lirar försvinner tro? Hittade inget i FAQ'n.

Eftersom att det står "Medlemmar får tillgång till The Vault" så antar jag att när man inte längre är medlem, så har man inte längre tillgång till The Vault.

Eller menar du att dom tar bort ett spel från The Vault samtidigt som du är medlem och spelar det? Längst ned på sidan står det:

"EA kan återkalla Origin Access och/eller onlinetjänster för digitalt innehåll 30 dagar efter att detta har annonserats på www.ea.com/1/service-updates , via e-post eller på Origin.com. "

Jag antar att det gäller även spel.

Den sistnämnde där var det ja. Missade det, tack så mycket. Lite luddigt skrivet av de, kanske får invänta något officiellt svar huruvida spel enbart läggs till eller även kan tas bort från Vault.

Redaktör
Skrivet av Sille:

c som för 40 kr/månaden (eller gissningsvis 240 kr/år) eller ger dig ett par dagars tidigare access vid vissa spels prem

12*40=480?

40 kr/mån gäller just om man kör månadsvis, det lägre priset gäller årsprenumeration. Så var det i alla fall för EA Access och för Origin Access utrikes, så det borde gälla även här nu.

Skrivet av Ztreek:

i tex Battlefield 3 och 4, får man bara grundspelet eller alla DLCer?

BF3 är grundspelet, BF4 är Digital Deluxe. Jag var slapp och skrev inte ut exakta spelbeteckningarna, här är de om du vill kolla.

Skrivet av Mortaigne:

+1 på den rubriksättningen!

Konsten att luras utan att luras.


signatur
Medlem

Älskar när en betalar för ett abonnemang och helt plötsligt "får" saker helt "gratis"!

Medlem
Skrivet av Zewy:

Har köpt alla spelen i listan utan tre så kännes inte så givande för min del. Att jag har köpt så mycket från EA gör mig lite rädd att jag fallar för hype tåget alldes för lätt varje gång...

Det skulle jag nog säga att jag tror du gör, själv har jag inte ett enda av spelen. Tror jag äger 3 spel på Origin och 2 av dom fick man gratis och 1 var med i en humble bundle. Har inte ens origin installerat längre. Steam och Uplay är det enda jag har kvar.

1
Skriv svar