The Division-betan är igång – steam-användare rapporterar problem

Robot
The Division-betan är igång – steam-användare rapporterar problem

Hur funkar betan för dig?


Medlem
The Division-betan är igång – steam-användare rapporterar problem

"this game is not yet released" När jag försöker göra färdigt min pre-load i Steam...

MEG
Medlem

Skit jag får inte igång spelet, &%¤#"! men vänta jag är inte ens med i Betan......det var inget


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kan inte skjuta med mina vapen och kan inte byta vapen utan att vaulta eller ta skydd, då byts vapen. Kan dock tillägga att jag bara varit inne i spelet en mycket kort stund.


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Medlem

Efter att jag ändrat grafikinställningarna och klickat på "apply" kraschade spelet.
När jag sedan gjorde om samma sak från huvudmenyn fungerade det dock.

Geeks Gaming

Har kört nu i 2 timmar. Nej det är ingen beta utan ett demo. Mer än vanliga spel som säger att dom kör "beta". Dom påminner en att det är en beta med nästan allt man gör.
Dock är jag lite intresserad av spelet. De funkar.
Men... det är en mega downgrade i grafiken. Visst spelet körs bra på allt på högsta. Men det är inte i närheten av vad det var i alla trailers.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har kört nu i 2 timmar. Nej det är ingen beta utan ett demo. Mer än vanliga spel som säger att dom kör "beta". Dom påminner en att det är en beta med nästan allt man gör.
Dock är jag lite intresserad av spelet. De funkar.
Men... det är en mega downgrade i grafiken. Visst spelet körs bra på allt på högsta. Men det är inte i närheten av vad det var i alla trailers.

Steam?

Geeks Gaming
Skrivet av PapaBear:
Skrivet av Jinxswe:

Har kört nu i 2 timmar. Nej det är ingen beta utan ett demo. Mer än vanliga spel som säger att dom kör "beta". Dom påminner en att det är en beta med nästan allt man gör.
Dock är jag lite intresserad av spelet. De funkar.
Men... det är en mega downgrade i grafiken. Visst spelet körs bra på allt på högsta. Men det är inte i närheten av vad det var i alla trailers.

Steam?

Uplay

Herr rygg

Kör via Uplay. Fick nyckel av en polare som utvecklar spelet. Inga problem faktiskt. Riktigt överraskad att det skulle vara så roligt. Tyckte Destiny var riktigt tråkigt och trodde att detta skulle vara ungefär samma stuk, men ack så mkt roligare det var. Blir ett köp!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Har svårt att förstå all hype över Division, framförallt betan. Division ser inte ut som nånting speciellt. Jag spelar hellre om Last of Us på ps4:an


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Jag har aktiverat min betanyckel men får aldrig något mail med koden. Finns inte på kontot heller. Något lurt är det.

Medlem

Hahah, jag vet inte varför men var otroligt uttråkad redan när jag sprang utefter alla butiker... Alt+F4 hela spelet, orkar inte.

Antaligen för det är ubisoft som har gjort skiten

Medlem

Helt ok spel. Blir kanske köp, känns dock som det hade kunnat bli ett strålande single player spel

Hade kunnat bli nya stora ip efter assassins creed, men vem vet, kanske blir en hit även i denna form.

Medlem

Haha driver dom eller? Har kikat folk spela nu på högsta inställningarna, och bilderna som ubisoft skickat ut ser ju ut som om man satt på bio och kolla på en bluerayfilm, medans i spelet ser det ut som en dassig toalettsits. Herrejävlar vad dom pysslar med falsk marknadsföring.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av musse1:

Jag har aktiverat min betanyckel men får aldrig något mail med koden. Finns inte på kontot heller. Något lurt är det.

Samma här börjar bli lite sur asså

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har kört nu i 2 timmar. Nej det är ingen beta utan ett demo. Mer än vanliga spel som säger att dom kör "beta". Dom påminner en att det är en beta med nästan allt man gör.
Dock är jag lite intresserad av spelet. De funkar.
Men... det är en mega downgrade i grafiken. Visst spelet körs bra på allt på högsta. Men det är inte i närheten av vad det var i alla trailers.

Kanske dax för folk att inse att trailers för 3 år sen var speciellt renderade för just den trailer. Och inte förvänta sig just denna grafik.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Haha driver dom eller? Har kikat folk spela nu på högsta inställningarna, och bilderna som ubisoft skickat ut ser ju ut som om man satt på bio och kolla på en bluerayfilm, medans i spelet ser det ut som en dassig toalettsits. Herrejävlar vad dom pysslar med falsk marknadsföring.

kom du på det nu? det har nämnts ett flertal gånger här på fz

Medlem

Bah! No BETA-key for me!

Medlem

Har kört en timme på pc ,bitvis korkad ai ,fem fiender med basebollträn springer emot mig på rad,plockar en efter en och de andra har inte en tanke på att söka skydd.
Flankade en som sökt skydd bakom en bil,efter att satt fem skott i honom så vänder han sig om trots att jag sprang förbi så han såg mig.
Ibland söker de skydd med ryggen mot mig och ibland så söker de skydd ordentligt.
Ain i R6 Siege är betydligt smartare än här och där var de inte alltid så smarta.
Tjatiga repliker från fienden ,i belive we got company var det enda dom sa fem ggr på raken mitt under en eldstrid.
Betan är ju begränsad,men hade väntat mig mer innehåll fler kampanjuppdrag,låsa upp perks.
Synd för om de skulla fixa ai så skulle det kunna vara givet på ett LAN,nu blir det ett köp när det gått ned i pris för att ha nåt att köra i co-op med polarna och spelet är småkul.
En svag trea av fem än så länge,får se om det växer efter mer speltid.

Medlem

Kameran roterar runt utan att jag rör något: omöjligt att spela.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Bah! No BETA-key for me!

Jag fick som sagt en massa nycklar från Webhallen som inte fungerade igår. Men du kan prova en nyckel om du vill ha? Skicka mig ett PM på FZ så kan jag skicka en nyckel och se.

Medlem

Har också kört nån timme eller så.

Intryck: inte imponerad.

- Ui:et var väldans meckigt o pillrigt. Klart fall av design> funktionalitet.

- Konstig gunplay, vapnen känns "off" på någe sätt. Might just be me...

- Jätteburkigt ljud då medspelare skjuter.

- Som tidigare nämts. AI med basebollträ som rusar mot dig.. Ok om det vore Zombies/svampoids/mutanter utan självbevarelsedrift, men detta var "vanligt" folk.

- Bulletspongia fiender, vilket inte rimmade bra med hur vapnen uppför sig.

-kanske bara gäller för mig, aspektratio på skärmen kanske, (16:10) så gjorde kamerans placering att fienderna kändes väldigt små om dom inte var alldeles inpå, som när man sätter FOV för högt. så det var svårt att se dom, om dom inte var highligthade.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Körde betan en stund, kan inte säga mycket men ogillar att de låst delar som "Character creation" och sådant. Kändes ju väldigt tråkigt att springa runt med random genererad karaktär.

Stötte däremot inte på några problem... kanske körde för lite. Dock idiot AI.

Men överlag så tycker jag spelet ser snyggt ut. Dock ganska tråkigt, kan vara så för att jag körde ensam men spelet liksom gav mig inget, fanns ingen mening eller förklaring bakom något som fick mig att vilja gå framåt, utan det var bara "gör det här, så gör det. Duktig".

Dessutom fick man en pistol med oändligt med ammo vilket bara gör så att hela överlevnads känslan försvann.

Inget spel jag rekommenderar att spela ensam. Vet inte om det bara är för att det är beta men det fanns inget som fick en att vilja utforska eller gå framåt.

Eller så är det bara inte ett spel för mig. Blir nog en avbokning.

Medlem
Skrivet av silent_tool:

Kan inte skjuta med mina vapen och kan inte byta vapen utan att vaulta eller ta skydd, då byts vapen. Kan dock tillägga att jag bara varit inne i spelet en mycket kort stund.

Hade samma problem. Starta om spelet och tryckte massa på knapparna så gick det till sist

Medlem

För er dom pre-loadat spelet men får ingen "play" knapp, testa verifiera filerna. Jag gjorde det sedan fungerade det.

Om du inte får igång det med hjälp av ovan beskrivet tips,
starta om klienten. Alternativt datorn.


signatur

Niet.

Medlem

Går uplay koden att aktivera i steam sen?

Medlem

Inga problem här och har roligare än jag trodde, ser bra ut med.

Medlem

Har testat på PS4 och blev avbruten två gånger när introduktionsvideon spelades upp av en ruta som säger att spelet inte har släppts än. Kom tillbaka till startskärmen men efter andra gången så var det problemfritt.

Kul spel måste jag säga men irriterar mig mycket på menyn. Mycket tryckande och ologiskt många gånger. Sen tycker jag att det är jättehög delay från att man trycker på knappen till att det faktisk händer på tv'n.

Får jag någon att spela med kan jag tänka mig att faktiskt köpa det.

Medlem

Nej, däremot hade jag förhoppning om att mina farhågor var falska. Icke!

Skrivet av zliddret:
Skrivet av b0ne:

Haha driver dom eller? Har kikat folk spela nu på högsta inställningarna, och bilderna som ubisoft skickat ut ser ju ut som om man satt på bio och kolla på en bluerayfilm, medans i spelet ser det ut som en dassig toalettsits. Herrejävlar vad dom pysslar med falsk marknadsföring.

kom du på det nu? det har nämnts ett flertal gånger här på fz


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det enda jag inte kan göra är att avfyra mina vapen. Känns som att det vore ganska viktigt i detta spel :/

123
Skriv svar