Omöjligt att ladda ner från FZ

Medlem
Omöjligt att ladda ner från FZ

Man kan vänta hur länge som helst utan att den börjar ladda ner(har testat olika filer och fler gånger). Om man klickar på "FZ FTP" så bara den laddar hela tiden(kan bero på den dåliga länken"http://www.fz.se/filarkiv/download.php?file=spel/just_cause/J..." ). Använder FireFox.

Medlem

Liknande trådar finns väl redan, och vi får helt enkelt vänta på det nya filarkivet. Eller ladda ner när alla FZ:are sover.

Medlem

Vid stora demosläpp svettas ofta vår ftp lite mer än vanligt. Därav segheten. ^^ Men ha tålamod så fixar det sig.

Medlem

Det fixade sig, men det är lite dåligt att den bara klarar 100 clienter(andra kan klara 500+).

nj
Medlem

Tja, bandbredd kostar och utifrån kapaciteten så får man avgöra om ett färre antal ska ladda ner hyfsat snabbt eller om massvis ska ladda ner toksegt.
Tyvärr så är ju filarkivet inte direkt nytt, ett kösystem á Fileplanet (förstår inte allt klagomål på det, fungerar riktigt fint tycker iaf jag även om man ibland får vänta en stund på nedladdningen) hade kunnat lösa de fina felmeddelanden iaf.

Inaktiv

när får vi se bandbreddsbesparande åtgärder då?

*hrm-host-torrent-harkel*

vill ni inte att folk från hela välden snyltar bandbredden ni seedar med kan ni ju lösa det som så att man måste vara inloggad för att komma åt filarkivet.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

I vårt fall är det inte linan utan servern som huserar filarkivet som är flaskhalsen. Saker och ting kommer att bli mycket bättre så småningom, men riktigt när vet jag inte. Ska göra vissa små förbättringar innan dess och labba lite med alternativa ftp-servrar.

Inaktiv

oavsett om det är snöret eller burken som är problemet skulle ju scatter/gatherstruktur hjälpa.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Varför kan man inte ladda ner Football Manager 2006 strawberry demo? Jag trycker på FZ FTP och så laddar sidan en stund sen så står det att Sidan inte kan visas. Har testat i flera dagar och för nåra veckor sen. Men det är samma problem.

Inaktiv

Är ny här men har som sagt konstant stött på det sega nedladdningsproblemet. Det är nästan konstant och inte bara då det är storsläpp av demos. Det är tillexempel jäkligt svårt kvällstid att ladda ned något. Om ändå inte alla medlemmar kan utnyttja det hela så varför inte utöka det hela eller ta bort det helt? Antingen eller, så att säga.

Såg nu att alternativa lösningar arbetas på, så jag får väl be om ursäkt.:)

Redaktör

Som sagt, nedladdningssystemet kommer bytas framöver.


signatur
Inaktiv

För mig så kan jag inte ladda ner någonting. När jag ska ladda hem någonting så länkas jag till en sida som inte kan visas står det.

Vad kan det bero på?

1
Skriv svar