Skillnad mellan SSD, SSHD, HDD på konsol och billigt spel till krysslådan

Medlem
Skillnad mellan SSD, SSHD, HDD på konsol och billigt spel till krysslådan

Har haft SSHD i mina konsoler sedan jag köpte mig en PS3. Har varit en rejäl förbättring och här kommer ett rätt så nytt test.

Batman Arkham Knight finns snorbilligt till krysslådan på elgiganten.
49kr för ett spel du sedan kan sälja vidare gör det här till en plusaffär!

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/xbox-one-spel/...

#blogg


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skillnad mellan SSD, SSHD, HDD på konsol och billigt spel till krysslådan

Bra tips med Arkham Knight där, tack!

Medlem

Kör med sshd i ps4, ps3 samt min stora spel hhd och det hjälper mycket. Skulle vilja ha en 1tb hdd i min ps4 men det är dyrt som attan

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Kör med sshd i ps4, ps3 samt min stora spel hhd och det hjälper mycket. Skulle vilja ha en 1tb hdd i min ps4 men det är dyrt som attan

Kör med en 4TB SSHD i min PS4. Jobbigt som satan att få den att funka med diverse problem.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jaxz:

Kör med sshd i ps4, ps3 samt min stora spel hhd och det hjälper mycket. Skulle vilja ha en 1tb hdd i min ps4 men det är dyrt som attan

Kör med en 4TB SSHD i min PS4. Jobbigt som satan att få den att funka med diverse problem.

PS4 verkar ha officiellt stöd för max 2tb, det kan förklara dina problem.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jaxz:

Kör med sshd i ps4, ps3 samt min stora spel hhd och det hjälper mycket. Skulle vilja ha en 1tb hdd i min ps4 men det är dyrt som attan

Kör med en 4TB SSHD i min PS4. Jobbigt som satan att få den att funka med diverse problem.

PS4 verkar ha officiellt stöd för max 2tb, det kan förklara dina problem.

Tydligen ska samma problem hända för personer med mindre diskar också och problemet kom efter någon firmware update.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag läste någonstans att SSD inte skulle göra någon vidare skillnad, då konsolerna bara har SATA 2.0.
Nu blir jag nästan sugen på att skaffa en till mitt PS4. Undrar hur många Bloodborne-timmar jag skulle ha sparat in.

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag läste någonstans att SSD inte skulle göra någon vidare skillnad, då konsolerna bara har SATA 2.0.
Nu blir jag nästan sugen på att skaffa en till mitt PS4. Undrar hur många Bloodborne-timmar jag skulle ha sparat in.

Det kan inte vara stor skillnad i riktiga världen användning. Test miljö visst men det är ju väldigt sterilt mot vad man använder den till. Dock är ju en ssd alltid snabbare än en mekanisk så du tjänar massor av tid över flera laddningar av områden eller sparfiler.

Ex om laddning är 10 sek snabbare och du i genomsnitt gör 100 laddningar innebär det 1000 sekunder vilket är knappt 20 minuter så massor var kanske att ta i men iaf

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag läste någonstans att SSD inte skulle göra någon vidare skillnad, då konsolerna bara har SATA 2.0.
Nu blir jag nästan sugen på att skaffa en till mitt PS4. Undrar hur många Bloodborne-timmar jag skulle ha sparat in.

Låter som något man skulle höra på sweclockers eller liknande forum.

Fördelen med SSD är söktiden och därför inte lika viktigt att ha stor överföringshastighet. Oavsett om du har SATA 2.0 eller 3.0 kommer du aldrig komma upp i 300MB/s vilket är gränsen för SATA 2.0 under normalt användande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar