American Truck Simulator

Robot
American Truck Simulator

Konsten att göra underhållning av att så lite som möjligt ska hända.

#american-truck-simulator, #euro-truck-simulator-2, #xcom-2, #geeks-publishing, #scs-software


Medlem
American Truck Simulator

Vilken besvikelse att det bara är två delstater, jag som hade hoppats på att få åka från öknen i syd till snön i norr. Kommer nog inte bli något köp från min sida för ens DLC med fler stater landar.

Medlem

Efter att ha lirat 18 Wheels of Steel så känns två delstater minst sagt fattigt. Dock kommer fler delstater att släppas i framtiden och Arizona står först på tur, och kommer dessutom vara gratis

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Efter att ha lirat 18 Wheels of Steel så känns två delstater minst sagt fattigt. Dock kommer fler delstater att släppas i framtiden och Arizona står först på tur, och kommer dessutom vara gratis

så early access?

Medlem

Lite besviken att jag inte fick höra dånande countrymusik eller Elvis när jag kollade på FZ-videon.

Exempel
https://www.youtube.com/watch?v=kGR1T2LPIGg

Redaktör
Skrivet av Buio:

Lite besviken att jag inte fick höra dånande countrymusik eller Elvis när jag kollade på FZ-videon.

Exempel
https://www.youtube.com/watch?v=kGR1T2LPIGg

Fast du fick ju East bound and down med Jimmy Reed länkad i texten. Och Spacemen 3:s Revolution. Det är nästan som country. Minimalistisk.


signatur
Medlem
Skrivet av Buio:

Lite besviken att jag inte fick höra dånande countrymusik eller Elvis när jag kollade på FZ-videon.

Exempel
https://www.youtube.com/watch?v=kGR1T2LPIGg

Finns bara en sann låt för truck driving.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Fast du fick ju East bound and down med Jimmy Reed länkad i texten. Och Spacemen 3:s Revolution. Det är nästan som country. Minimalistisk.

Sant, jag borde noterat det i kommentaren.

Spelet borde stödja att man hänger ut armen genom sidofönstret också.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Buio:

Lite besviken att jag inte fick höra dånande countrymusik eller Elvis när jag kollade på FZ-videon.

Exempel
https://www.youtube.com/watch?v=kGR1T2LPIGg

Finns bara en sann låt för truck driving.

https://www.youtube.com/embed/-HJwXZ8yi_8

Ja, det finns bara en låt, men inte den du länkade!

Medlem

Releasedatum: 2016-03-03...skall vara 2016-02-03

Medlem

Spenderat ett ex antal timmar i Euro Trucker 2, tycker spelet är avvkopplande och det har en av få gånger då det är tillåtet att ta en kall öl och luta sig tillbaka medan man håller ena handen på ratten på resan ner till Italien.

Kommer dock inte köpa American Truck, tycker ETS2 räcker mer än väl.

Medlem

Vet ni om det är enklare eller svårare att starta sitt företag och bygga upp det i American truck simulator jämrfört med ETS2? Jag tyckte det gick lite för fort i ETS2 nämligen.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Buio:

Lite besviken att jag inte fick höra dånande countrymusik eller Elvis när jag kollade på FZ-videon.

Exempel
https://www.youtube.com/watch?v=kGR1T2LPIGg

Finns bara en sann låt för truck driving.

https://www.youtube.com/embed/-HJwXZ8yi_8

Ja visst fan har de tagit bort klippet från macken.

Medlem
Skrivet av Buio:

Lite besviken att jag inte fick höra dånande countrymusik eller Elvis när jag kollade på FZ-videon.

Finns inbyggda radiokanaler i spelet. Om de inte räcker så kan du alt-tabba och spela internetradio i en browser (brukar göra det i ETS2 och byta kanal när jag passerar en landsgräns)

Medlem
Skrivet av clappen:

Vet ni om det är enklare eller svårare att starta sitt företag och bygga upp det i American truck simulator jämrfört med ETS2? Jag tyckte det gick lite för fort i ETS2 nämligen.

För fort??? Jag tycker det är extremt jobbigt att knapra ihop miljontals SEK och punga ut det på "saker man inte ser" istället för att dynga iväg pengarna på utseende till kärleken

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av clappen:

Vet ni om det är enklare eller svårare att starta sitt företag och bygga upp det i American truck simulator jämrfört med ETS2? Jag tyckte det gick lite för fort i ETS2 nämligen.

För fort??? Jag tycker det är extremt jobbigt att knapra ihop miljontals SEK och punga ut det på "saker man inte ser" istället för att dynga iväg pengarna på utseende till kärleken

Så fort du har fått tag i ett par lastbilar och anställt några chaffisar så väljer du att köra den lastbil som tar längst tid att byta till i lastbilshanteraren, då fastforwardar du tiden och inkasserar riksdaler. Rinse and repeat tills du har råd att köpa ännu en lastbil + chaffis och sen håller man på så tills man tröttnar

Geeks Gaming
Skrivet av clappen:

Vet ni om det är enklare eller svårare att starta sitt företag och bygga upp det i American truck simulator jämrfört med ETS2? Jag tyckte det gick lite för fort i ETS2 nämligen.

Det är faktiskt svårare! Första trucken som finns nu ligger på 140 000 istället för blyga 95 000 i ets. Sen är är böterna mycket högre också, köra mot rött ger typ 1000 dollar i böter, ser polisen dig blir det ytteligare 700 dollar på det. Men det gör spelet roligare nu när det är svårt.

Redaktör
Skrivet av TheMadPanda:
Skrivet av clappen:

Vet ni om det är enklare eller svårare att starta sitt företag och bygga upp det i American truck simulator jämrfört med ETS2? Jag tyckte det gick lite för fort i ETS2 nämligen.

Det är faktiskt svårare! Första trucken som finns nu ligger på 140 000 istället för blyga 95 000 i ets. Sen är är böterna mycket högre också, köra mot rött ger typ 1000 dollar i böter, ser polisen dig blir det ytteligare 700 dollar på det. Men det gör spelet roligare nu när det är svårt.

Böterna varierar mellan 400 och 1000 dollar har jag för mig. Vill minnas att man kunde välja bort böter i Euro Truck Sim 2, men det går inte här. Det gör speelt mer trovärdigt, men aningen irriterande om man vill snabba på saker och ting.


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Tompa:
Skrivet av TheMadPanda:
Skrivet av clappen:

Vet ni om det är enklare eller svårare att starta sitt företag och bygga upp det i American truck simulator jämrfört med ETS2? Jag tyckte det gick lite för fort i ETS2 nämligen.

Det är faktiskt svårare! Första trucken som finns nu ligger på 140 000 istället för blyga 95 000 i ets. Sen är är böterna mycket högre också, köra mot rött ger typ 1000 dollar i böter, ser polisen dig blir det ytteligare 700 dollar på det. Men det gör spelet roligare nu när det är svårt.

Böterna varierar mellan 400 och 1000 dollar har jag för mig. Vill minnas att man kunde välja bort böter i Euro Truck Sim 2, men det går inte här. Det gör speelt mer trovärdigt, men aningen irriterande om man vill snabba på saker och ting.

Inte helt sant, köra utan lampor på natten ger typ 250$ böter. Sen att köra mot rött ger mycket möjligt 700 i böter utan polis och med polis 1000$ extra. Jag vet att polisen ökar bötesmängden, har själv varit med om det flera gånger.

Geeks Gaming

Vet inte om jag inbillar mig, men är det så att advanced däck ger bättre grepp? det känns så iaf. Det saknas dock förklaring i spelet.

1
Skriv svar