Funcom gör open world-spel med Conan – se första trailern!

Robot
Funcom gör open world-spel med Conan – se första trailern!
Medlem
Funcom gör open world-spel med Conan – se första trailern!

Crush your enemies. See them driven before you. Hear the lamentations of their women.

Medlem

Crom laughs at your four winds. He laughs from his mountain.

Medlem

Hade hellre velat ha ett Cohen the Barbarian spel...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

själva gameplay påminner om det där som blev sjukt populärt ett tag reign of chaos eller vafan det hette.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

själva gameplay påminner om det där som blev sjukt populärt ett tag reign of chaos eller vafan det hette.

Var har du sett gameplay?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

får väl hoppas detta blir bättre än deras tidigare conan spel som är rena fiaskot

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Vercadi:

själva gameplay påminner om det där som blev sjukt populärt ett tag reign of chaos eller vafan det hette.

Var har du sett gameplay?

Citat:

"There is no better setting for an open-world survival game than the world of Conan," said Joel Bylos, creative director at Funcom.
"Hyboria is a harsh and unforgiving land where only the strongest can survive while the weak are swiftly cut down. Whether it is hunting animals for food, fighting monsters and other players, or building entire settlements, we want to make sure players feel like they are really fighting to survive and prosper in the most brutal fantasy world ever."
'CONAN EXILES' is first and foremost a multiplayer game that can be enjoyed on both private and public servers, but it will also feature a single-player mode.
You are an exile, one of thousands cast out to fend for themselves in a barbaric wasteland swept in sandstorms and besieged by enemies on every side. Grow crops or hunt animals for food. Harvest resources to build weapons and tools. Build a shelter to survive. Ride across a vast world and explore alone, or band together with other players to build entire settlements and fortified strongholds. Unleash your fury in savage, fast-paced combat and execute bloody and bone-crushing attacks that will see heads rolling and limbs flying. Fight other players to dominate the exiled lands, and even call upon the wrath of the heavens to aid you by sacrificing enemy players on the alters of the gods.
"What Funcom is doing with 'CONAN EXILES' is capturing the essence of Conan and his world," said Fredrik Malmberg, CEO of Conan Properties. "The fight for survival in Conan's savage world has been chronicled in comics, movies, and novels, and now you too will get to experience the same struggle to achieve domination over the exiled lands."

Som sagt verkar bli ett ytterligare generiskt open world survival spel. Men verkar som du kan spela singleplayer eller coop också. Kan ju bli intressant. Ska iaf bevaka spelet vidare om det är något att ha.

Men ska ju släppas som early access också i sommar vilken inte är så nice heller.

Medlem

Vad är det som gör Conan O'Bri--- The barbarian så populärt IP?
Jag har sett originalfilmen och kan köpa att smaken är som baken, men skulle va roligt att höra vad det är som fängslar.

Det känns lite dystert att just "Funcom" har tillgång till Conans "intellectual property".

Hyboria-världen i sig, är ju oerhört rik och månfasetterad, så hade det varit tex. "CD Project Red" som lagt vantarna på den så hade det rent utav kunnat bli en äventyrs-saga med *större* potential än "Witcher-trilogin"

Skrivet av Ferren:

Vad är det som gör Conan O&#039;Bri--- The barbarian så populärt IP?
Jag har sett originalfilmen och kan köpa att smaken är som baken, men skulle va roligt att höra vad det är som fängslar.

Robert E. Howard skapade ju en djup fantasy-värld med en oerhörd massa kulturer och vitt skilda miljöer med en massa historia. Andra författare som "Sean A. Moore", "Leonard Carpenter", "John Maddox Roberts" (och många, många andra) fortsatte sen att skriva sin egen Conan-litteratur och bygga vidare på världen & mythosen. För att inte tala om den jättelika mängd serier som handlar om Conan & hans värld. (de 2 Arnold filmerna och den nya filmen nuddar bara vid såväl karaktären som världen i sig)

Kort sagt: Det finns oerhört mycket att ta av, så att exempelvis "Lord of the Rings" eller "The Witcher-böckerna" framstår som kortfattade små noveller i jämförelse.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:
Skrivet av Ferren:

Vad är det som gör Conan O&amp;#039;Bri--- The barbarian så populärt IP?
Jag har sett originalfilmen och kan köpa att smaken är som baken, men skulle va roligt att höra vad det är som fängslar.

Robert E. Howard skapade ju en djup fantasy-värld med en oerhörd massa kulturer och vitt skilda miljöer med en massa historia. Andra författare som "Sean A. Moore", "Leonard Carpenter", "John Maddox Roberts" (och många, många andra) fortsatte sen att skriva sin egen Conan-litteratur och bygga vidare på världen &amp; mythosen. För att inte tala om den jättelika mängd serier som handlar om Conan &amp; hans värld. (de 2 Arnold filmerna och den nya filmen nuddar bara vid såväl karaktären som världen i sig)

Kort sagt: Det finns oerhört mycket att ta av, så att exempelvis "Lord of the Rings" eller "The Witcher-böckerna" framstår som kortfattade små noveller i jämförelse.

Ja men då kan jag förstå appealen i det hela.
Tack för infon.

Medlem

Men gör en datoranimerad tv-serie baserad på serietidningarna istället ffs..... Det är ju de bästa äventyrsserierna gjorda någonsin. Conan var väl bäst tecknade serie nått år för länge sedan också.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Vad är det som gör Conan O'Bri--- The barbarian så populärt IP?
Jag har sett originalfilmen och kan köpa att smaken är som baken, men skulle va roligt att höra vad det är som fängslar.

Böckerna


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ferren:

Vad är det som gör Conan O&#039;Bri--- The barbarian så populärt IP?
Jag har sett originalfilmen och kan köpa att smaken är som baken, men skulle va roligt att höra vad det är som fängslar.

Conan och hans värld skiljer sig lite från den mer generiska fantasyn också. Det är mycket civilisationskritik, där de "civiliserade" folken snarare är dekadenta, förfallna och förljugna.
Conan själv är en mordmaskin av rang, men han skräms ändå av magi och det övernaturliga.

Sedan, på gott och ont, så är ju Conan-historerna ofta väldigt fristående. Jag skulle vilja ha en mer sammanhängande story, men det fungerar samtidigt rätt bra då du inte behöver vara 100% insatt utan fattar grejen rätt snabbt.
"Okej, Conan har nyss brännt allt sitt guld på sprit och horor, men han får nys om ett torn med en magisk juvel i. Got it!"

Inte som GAme of Thrones med dess nästan plågsamma mängd hus, namn, allianser och whatnot.

Medlem

Trevor? Is that you?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Snoop0:

Trevor? Is that you?

Är det Steven Ogg månne?


signatur
Medlem
Skrivet av Propy:

Hade hellre velat ha ett Cohen the Barbarian spel...

Jag anar att du är ett discworld fan! Skulle nog bli en cool mod!

Medlem
Skrivet av Ferren:

Vad är det som gör Conan O&#039;Bri--- The barbarian så populärt IP?
Jag har sett originalfilmen och kan köpa att smaken är som baken, men skulle va roligt att höra vad det är som fängslar.

Filmen är inte särskilt representabel för Conan, som har sitt ursprung i form av ett stort antal böcker som har givits ut sedan 50-talet.
Böckerna har haft ett enormt inflytande på modern fantasy och jag skulle vilja påstå att även om författaren inte är lika känd som Tolkien så är Conan långt mer ikonisk och genredefinierande än någon av Tolkiens karaktärer.

Medlem
Skrivet av Splurr:
Skrivet av Propy:

Hade hellre velat ha ett Cohen the Barbarian spel...

Jag anar att du är ett discworld fan! Skulle nog bli en cool mod!

Eller en ny karaktär som dlc? Oavsett så mår alla bättre av lite mer Pratchett!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Fick F2P vibbar

Medlem

Kan bli kul om fokus ligger på combat istället för att gå runt och slå på stenar/träd.

Medlem

Survive, BUILD, dominate? Minecraft HD?

Medlem
Medlem

Om det är samma stil som age of conan va i hamnen från lvl 1-21 så blir det awesome.
Älskade age of conan stuket på ett mmo från 18 år inte massa fluf skit

1
Skriv svar