Battlefield: Bad Company 2 - Onslaught

Robot
Battlefield: Bad Company 2 - Onslaught

Efter fyra kartpaket utan prislapp vill Dice nu ha en hundralapp för ett nytt spelläge på fyra välbekanta slagfält. Vi förklarar om Onslaught är värt pengarna.

#dice, #infinity-ward, #call-of-duty-modern-warfare-2, #battlefield-bad-company-2


Medlem
Battlefield: Bad Company 2 - Onslaught

Jag tror jag passar det här, det finns så mycket bättre versioner av det här spelläget i andra spel.

Medlem

Nu ska vi mobba och reta FZ redaktionen än en gång, alltid lika roligt!

Moderna tiders Wilhelm Tell skjuter ketschup-flaskor istället för äpplen. Eller?

Ketschup? inte ketchup då?

DraxXus 2 FZ 0

MUAHAHA

Medlem

Dessa så kallade "map packs" var redan på skivan men det låstes upp.
Man förstår numera varför VIP inte kostade något extra :evil: :#

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Nu ska vi mobba och reta FZ redaktionen än en gång, alltid lika roligt!

Moderna tiders Wilhelm Tell skjuter ketschup-flaskor istället för äpplen. Eller?

Ketschup? inte ketchup då?

DraxXus 2 FZ 0

MUAHAHA

Haha! Det roliga är att man kan inte bli irriterad på FZ Redaktionen. När de gör ett misstag så tycker man att de är ett par gosiga nallebjörnar.

Medlem

haha som jag visste så säger dice att deras tillägg inte ska kosta för att få mw2 att låta som nån penga maskin, sen gör dom samma sak

Medlem

Här snackar vi bara Xbox360 eller? lite oklart. Denna DLC kom aldrig till PC om jag minns rätt.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av DraxXus:

Nu ska vi mobba och reta FZ redaktionen än en gång, alltid lika roligt!

Moderna tiders Wilhelm Tell skjuter ketschup-flaskor istället för äpplen. Eller?

Ketschup? inte ketchup då?

DraxXus 2 FZ 0

MUAHAHA

Haha! Det roliga är att man kan inte bli irriterad på FZ Redaktionen. När de gör ett misstag så tycker man att de är ett par gosiga nallebjörnar.

Så sant så sant

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Här snackar vi bara Xbox360 eller? lite oklart. Denna DLC kom aldrig till PC om jag minns rätt.

Nej, inte lite oklart. Det står ju?

Edit - jag vet inte om det kom till PC, det står det där iaf ;)..
Men till ps3 och 360 kom det till.

Medlem

orka spela mot korkade bots.. förstår inte detta spelläget..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DraxXus:

Nu ska vi mobba och reta FZ redaktionen än en gång, alltid lika roligt!

Moderna tiders Wilhelm Tell skjuter ketschup-flaskor istället för äpplen. Eller?

Ketschup? inte ketchup då?

DraxXus 2 FZ 0

MUAHAHA

Snarare 1-1, din lilla särskrivare!


signatur
Medlem

Bazing!

Älskar folk som klagar på språkbruket när de inte bemästrar sitt eget.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av DraxXus:

Nu ska vi mobba och reta FZ redaktionen än en gång, alltid lika roligt!

Moderna tiders Wilhelm Tell skjuter ketschup-flaskor istället för äpplen. Eller?

Ketschup? inte ketchup då?

DraxXus 2 FZ 0

MUAHAHA

Snarare 1-1, din lilla särskrivare!

Försök inte slingra dig ur nu!

Medlem

Vart är betyget´?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Neatherblade:

Vart är betyget´?

Vi recenserar i regel inte DLC-paket men om jag skulle sätta något så är det två av fem.


signatur
Medlem

Battlefield har kopierat Call Of Duty 4 tycker jag. Fast Battlefield stilen, då menar jag med fordon och liknande.

Medlem
Skrivet av Kottsson:

Battlefield har kopierat Call Of Duty 4 tycker jag. Fast Battlefield stilen, då menar jag med fordon och liknande.

Vad menar du? Battlefield kom före Call of Duty..

Medlem

Vilket jävla skräp.

Inaktiv

skräp! Fokusera på nya vapen, kartor, fordon och spellägen istället....samt kanske släppa serverkoden så vi kan få feta mods! Vem vill skjuta hjärndöd AI?


signatur

Do you want to wash Wang or do you want to watch Wang wash Wang? - Lo Wang: [to naked lady]

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Kottsson:

Battlefield BC2 har kopierat Call Of Duty 4 tycker jag. Fast Battlefield stilen, då menar jag med fordon och liknande.

Vad menar du? Battlefield kom före Call of Duty..

Nöjd?

Medlem

Hade säkert kunnat blivit trevligt om botarna istället var riktiga spelare och man istället gav de 4 kamraterna mera liv. Bara en tanka.

Medlem

Många stavfel där Calle!

Valpariasio, Atacoma... Låt mig rätta dig: Valparaiso och Atacama (Desert)

Skägg.
10 Chambers

Verkar ganska trist IMO.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gör om gör rätt DICE, 4 player COOP i kampanjen och utmaningar likt denna borde ha varit med från början. Ge oss nya banor (inte spellägen!) och något vettigt innehåll istället!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Mycket mycket mycket mer fordon och vapen, då börjar jag spela detta igen. Hade låst upp precis allting innan lvl 20.... och det finns 50 lvlar.... Varför skall man gå upp i lvl OM man inte får någonting alls förutom en ny rank-symbol??

Ge mig mer fordon på banorna också, alldeles för få. Flygplan saknar jag varje gång jag går in på en server.... 64 spelare..

Hmmm.... Jag vill ha Battlefield 3...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Här är en idé en kille hade på det officiella EA forumet. Det är sånt här vi vill ha, inte skadade AIs!

Citat:

This is an idea for another 16 player gamemode.

It is a variation on the SQRUSH mode (8 players) only this time it will be 2 squads on each team for [8v8] a 16 players game.

The round is played in multiple stages just like regular Rush and SQRUSH. In Warpath, there are 3 stages. "Center Stage", "BLUFOR Stage" and "OPFOR" Stage. The game begins with both team fighting on the "Center Stage" area of the map.

Each team has 1 MCOMM to defend. They will attempt to destroy the enemy teams MCOMM while preventing the enemy from doing the same to them. Which team succeeds at this task will determine where the final stage will be played. If the Americans win the "Center Stage" round, the map will move to the "OPFOR Stage" and if the Russians win, it will proceed to the "BLUFOR Stage".

Which ever stage is the final stage (BLUFOR/OPFOR), the team that lost the "Center Stage" Round will be given a final MCOMM to protect. The winner of the "Center Stage" round is given a Conquest Flag. If the MCOMM is destroyed, a winner is declared. If the Conquest Flag is captured.... the game moves back to the "Center Stage" round and new MCOMMs appear.

Ticket Counts:
Center Stage - Each team given 10-20 tickets. If they run out of tickets, they lose the round.

BLUFOR/OPFOR Round - There are no tickets.

EDIT:

A variation in design has come to mind. While at the "Center Stage" the 2 MCOMMS are replaced with 2 Conquest Flags (instead), thus changing the focus from destroying/defending an MCOMM, into capturing both flags which would then advance to the BLUFOR/OPFOR Stage where that team will have a shot at winning the game by destroying the enemy's MCOMM station. This change might make the game feel a little more intuitive in it's flow and pacing.

A single vehicle might appear at Center Stage as a reward for the team that won that stage of the map to use a leverage in successfully destroying the MCOMM in the next stage. This vehicle will sit in a "no-go zone" for the enemy in the former "Center Stage" area. The vehicle could be a BMD/Bradley or an Attack Helicopter.

Medlem

Är ni förvånade att DICE skiter ur sig något helkasst?? Det har bara varit så de senaste 5 åren, men men.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Är ni förvånade att DICE skiter ur sig något helkasst?? Det har bara varit så de senaste 5 åren, men men.

Å andra sidan tog det ju "bara" ett halvår efter release att färdigställa PC-utgåvan, så det kunde vara värre. Vissa spel blir ju aldrig klara, trots att de släpps xD

Medlem

Kommer aldrig, aldrig aldrig aldrig aldrig betala för uppdateringar av samma programvara. Jag betalar inte för uppdateringar i windows, inte i office, inte i photoshop.
Jag betalar för uppdateringar i form av ett nytt spel.
Bad Company 3 betalar jag för, i övrigt tycker jag att vi som spelare förtjänar dessa fyra små banor som kommer då och då kostnadsfritt...ge oss något enormt om vi ska betala för det.
Ge oss ett nytt spel.

Tror ju inte EA läser detta, eller bryr sig, men vem vet...kommer ALDRIG betala för sånt här SKRÄP som de bara haft liggande i kakskåpet och väntat på att få släppa o tjäna lite snabba stålar

12
Skriv svar