Så lång tid tar det att vandra genom The Division-betan

Robot
Så lång tid tar det att vandra genom The Division-betan
Medlem
Så lång tid tar det att vandra genom The Division-betan

Next up: Så lång tid tar det att kräla sig igenom en call of duty bana

Inaktiv
Skrivet av Laymachine:

Next up: Så lång tid tar det att kräla sig igenom en call of duty bana

Bitter much?

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Laymachine:

Next up: Så lång tid tar det att kräla sig igenom en call of duty bana

Bitter much?

Pessimist much? Jag skrattade lite åt kommentaren och tolkade den som ett komiskt inlägg.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Kan vi inte döpa The Division betan till något annat? det kändes mer som trial/demo då vi knappt fick testa något.

iof så va det säkert bara stress test på deras servrar som kommer krasha vid launch men "beta"...

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:

Kan vi inte döpa The Division betan till något annat? det kändes mer som trial/demo då vi knappt fick testa något.

iof så va det säkert bara stress test på deras servrar som kommer krasha vid launch men "beta"...

Jag tror du missuppfattat vad betatestande går ut på.

Medlem
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Gogglebottle:

Kan vi inte döpa The Division betan till något annat? det kändes mer som trial/demo då vi knappt fick testa något.

iof så va det säkert bara stress test på deras servrar som kommer krasha vid launch men "beta"...

Jag tror du missuppfattat vad betatestande går ut på.

Ja, det känns som folk har bytt betydelserna av demo och betatest med varandra. "Vi fick knappt testa något i betan". En demo eller trial är till för att du ska få testa spelet. En beta är till för att spelaren ska hjälpa utvecklarna testa precis det DE vill att spelaren ska testa. Alla tycker sig så berättigade till allt.

Medlem

Man är ju grymt besviken på hur spelet ser ut i alla fall.
E3 trailern visar ju ett helt annat spel med mer atmosfär.

Medlem
Skrivet av JaoL:

Man är ju grymt besviken på hur spelet ser ut i alla fall.
E3 trailern visar ju ett helt annat spel med mer atmosfär.

Men det är verkligen inte ett fult spel, långt från.

Jag har dock börjat ta tidiga trailers med en stor skopa salt, för det ser aldrig ut så sen. Och även om spel ser ut som i trailern, så blir folk fortfarande missnöjda.
Fallout 4 t.ex. Spelet ser ut exakt som när de visade det, men då var det för fult, för det ser inte ut de andra kommande spelen, typ som division.
Ser något för bra för att vara sant, då är det de.

Vill man ha sådana spel så kan man spela the order 1886. Eller förlåt, titta på, när the order spelar upp sig för dig. Ska erkänna att jag tyckte det var rätt kul spel, men inget jag längtar efter att köra igen.

Medlem

Hoppade inte in i betan själv men blir lite orolig över all den negativa kritik betatestet fått.

Å andra sidan så har jag sett lite från twitch och måste säga att jag verkligen gillar det jag ser.
Har inga problem med "bullet sponge" grejen som jag tycker varit tydlig sedan spelet gjordes känt.
Grafiken är inte i närheten av det som först visades men jag tycker verkligen inte det är fult. Och vid det här laget har vi väl lärt oss att det är såhär det funkar, tråkigt men sant.
Det är förvisso bra att folk reagerar.

Det som oroar mig mest är om spelet kommer innehålla tillräckligt för att vara intressant någon längre tid. Betan är ju inte representativt av det fulla spelet men vad kan man göra i darkzones förutom samla bättre loot?
Går det att erövra områden, upprätta försvarsposter och liknande?

Ska bli intressant när det väl släpps iaf!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bara jag som tycker spelet ser exakt ut som Watch Dogs? Inga riktiga reflections i fönster, helt och hållet absolut ingen immersion överhuvudtaget.
Riktigt besviken på grafiken, ser väldigt torrt ut.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Bara jag som tycker spelet ser exakt ut som Watch Dogs? Inga riktiga reflections i fönster, helt och hållet absolut ingen immersion överhuvudtaget.
Riktigt besviken på grafiken, ser väldigt torrt ut.

Hah, har du spelat det? Att kalla grafiken i The Division torr känns helt absurt. Spelet har några av de mest detaljrika miljöerna någonsin med fantastiska partikeleffekter och vackert ljus.

Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av Vercadi:

Bara jag som tycker spelet ser exakt ut som Watch Dogs? Inga riktiga reflections i fönster, helt och hållet absolut ingen immersion överhuvudtaget.
Riktigt besviken på grafiken, ser väldigt torrt ut.

Hah, har du spelat det? Att kalla grafiken i The Division torr känns helt absurt. Spelet har några av de mest detaljrika miljöerna någonsin med fantastiska partikeleffekter och vackert ljus.

https://www.youtube.com/watch?v=uv5OXQayi2o


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Nu såg jag inte hela videon, men vad säger den annat än att grafiken är en nedgradering från E3 2013? Var och vartannat spel som visades 2013 fick nedgraderad grafik, det betyder ju inte att det slutgiltiga spelen är fula eller dåliga. Jag menar Witcher 3 var ju ett grafiskt och spelmässigt mästerverk, även om grafiken fick sig en törn jämte mot vad som visades 2013.

Att säga att ett spel automatiskt är fult bara för att det inte är lika overkligt snyggt som när de första demonstrations-filmerna visades är idiotiskt.

Medlem

vad jag vill veta är om det är om pc versionen är optimerad för handkontroll eller mus + tangentbord. Kommer det att kännas som ett konsolspel eller som ett pc spel

Medlem
Skrivet av Guttryl:

vad jag vill veta är om det är om pc versionen är optimerad för handkontroll eller mus + tangentbord. Kommer det att kännas som ett konsolspel eller som ett pc spel

Tangentbord och mus fungerar utmärkt. Det är en väldigt bra PC-version.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Nu såg jag inte hela videon, men vad säger den annat än att grafiken är en nedgradering från E3 2013? Var och vartannat spel som visades 2013 fick nedgraderad grafik, det betyder ju inte att det slutgiltiga spelen är fula eller dåliga. Jag menar Witcher 3 var ju ett grafiskt och spelmässigt mästerverk, även om grafiken fick sig en törn jämte mot vad som visades 2013.

Att säga att ett spel automatiskt är fult bara för att det inte är lika overkligt snyggt som när de första demonstrations-filmerna visades är idiotiskt.

Jag citerade dig för att visa att man inte behöver ha spelat det för att se grafiska skillnaderna - men saken är värre med Ubisoft då dem blatantly har uttalat sig om att förbättra framtida spelpresentationer, men lik förbannat så ljög dem:

http://www.theguardian.com/technology/2015/jul/06/ubisoft-chi... http://www.cinemablend.com/games/Watch-Dogs-Downgrade-Controv...


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av Vercadi:

Bara jag som tycker spelet ser exakt ut som Watch Dogs? Inga riktiga reflections i fönster, helt och hållet absolut ingen immersion överhuvudtaget.
Riktigt besviken på grafiken, ser väldigt torrt ut.

Hah, har du spelat det? Att kalla grafiken i The Division torr känns helt absurt. Spelet har några av de mest detaljrika miljöerna någonsin med fantastiska partikeleffekter och vackert ljus.

Ja jag har spelat det. Allt på max... Det ser bra ut absolut, men finns inget intressant. som sagt, inte mycket bättre än watch dogs.

Antar jag blivit bortskämd med GTAV och Witchers 3 detaljrikedom och hur man bygger en bra atmosfär i ett spel.

Medlem

Nu har det framkommit att de har tagit bort mycket NPC:s speciellt från Darkzones. Då det inte var det de ville testa i den här betan.

Håller med övriga i tråden att folk ska sluta att döma spel som fortfarande är i beta/test stadiet då mycket kan förändras under en månad. Speciellt nu när de bevisligen har ändrat på olika gameplay element för att testa andra saker i just den här betan.

Medlem
Skrivet av FeGro:

Nu har det framkommit att de har tagit bort mycket NPC:s speciellt från Darkzones. Då det inte var det de ville testa i den här betan.

Håller med övriga i tråden att folk ska sluta att döma spel som fortfarande är i beta/test stadiet då mycket kan förändras under en månad. Speciellt nu när de bevisligen har ändrat på olika gameplay element för att testa andra saker i just den här betan.

Jag har då närmast inte sett eller spelat ett enda spel senaste åren som ändrat sig något alls från Beta stadiet.

Känns mer som en myt än sanning.

Medlem
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Gogglebottle:

Kan vi inte döpa The Division betan till något annat? det kändes mer som trial/demo då vi knappt fick testa något.

iof så va det säkert bara stress test på deras servrar som kommer krasha vid launch men "beta"...

Jag tror du missuppfattat vad betatestande går ut på.

nej, mer eller mindre allt va låst från betan. hur är det ett test? hoppas alphatestarna hittat alla buggar osv

Medlem
Skrivet av Guttryl:

vad jag vill veta är om det är om pc versionen är optimerad för handkontroll eller mus + tangentbord. Kommer det att kännas som ett konsolspel eller som ett pc spel

Funkar skit bra med handkontroll. Körde med en xbox One kontroll.

Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av Vercadi:

Bara jag som tycker spelet ser exakt ut som Watch Dogs? Inga riktiga reflections i fönster, helt och hållet absolut ingen immersion överhuvudtaget.
Riktigt besviken på grafiken, ser väldigt torrt ut.

Hah, har du spelat det? Att kalla grafiken i The Division torr känns helt absurt. Spelet har några av de mest detaljrika miljöerna någonsin med fantastiska partikeleffekter och vackert ljus.

Ja, det är detaljrikt. Men det är också stelt och statiskt. Man har ju börjat vänja sig vid lite mer rörelse i miljöerna...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Gogglebottle:

Kan vi inte döpa The Division betan till något annat? det kändes mer som trial/demo då vi knappt fick testa något.

iof så va det säkert bara stress test på deras servrar som kommer krasha vid launch men "beta"...

Jag tror du missuppfattat vad betatestande går ut på.

nej, mer eller mindre allt va låst från betan. hur är det ett test? hoppas alphatestarna hittat alla buggar osv

Dom behöver kanske inte ett publikt test av resten av sakerna. Dom kan få ut statistik, prestandasiffror och en mängd olika buggar att fixa utifrån den här testen. Man behöver inte ha allt aktiverat för att göra ett sådant test

Alla buggar i alphan..? Njaaee...

Medlem

Konsolen är stark i detta spel

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Gogglebottle:

Kan vi inte döpa The Division betan till något annat? det kändes mer som trial/demo då vi knappt fick testa något.

iof så va det säkert bara stress test på deras servrar som kommer krasha vid launch men "beta"...

Jag tror du missuppfattat vad betatestande går ut på.

nej, mer eller mindre allt va låst från betan. hur är det ett test? hoppas alphatestarna hittat alla buggar osv

Det är ju precis det som är beta. De hade ju låst allt de inte ville ha feedback på. Det du fick spela var det som var relevant till deras jobb som återstår i spelet.

Medlem

Ni som testat betan, Tycker ni spelet är kul? Snyggt? Har tappat intresse för det här spelet helt och hållet sen man börjat få se mer och mer. Är sjukt mycket mer taggad på Escape from tarkov

Var skitpepp på detta när det för utannonserades. Sen pga. bristen på information eller PR rent allmänt tappades intresse mer och mer. När väl betan kom, tänkte jag väl mer "meh, kan väl lika gärna plocka upp en betanyckel för 10 spänn på G2A och testa.."

Kort o gott, det blir ett köp för mig. Trots brist på content (ja, det är beta..) så var det riktigt roligt! Grafiken, ptja som BF4 möjligtvis. Bra känsla i kontrollen, en blandning av Gears of War och Uncharted kanske. Lagom mycket RPG-element som var ganska enkelt att förstå. Loot och roliga PvP-situationer i Dark Zone där man antingen gör livet surt för andra eller kör mer safe och "laglydigt".

Hade tom. roligt när jag free-roamade i Dark Zone själv. Teamade upp ganska mycket med Amerikaner (väldigt många av dom, av någon konstig anledning).. Kommer bli svinroligt när man får lira med vänner!

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Ni som testat betan, Tycker ni spelet är kul? Snyggt? Har tappat intresse för det här spelet helt och hållet sen man börjat få se mer och mer. Är sjukt mycket mer taggad på Escape from tarkov

Jag var extremt taggad väldigt länge sedan tappade jag suget. Jag har dock gillat betan ganska skarpt. Tar man det för vad det är och är menat att vara, ett tredjepersons cover-based shooter med rpg-inslag så tror jag inte man kan bli besviken. Jag har ingenting emot "bullet sponge" argumentet så många kommer med. Dels för att jag tycker inte det är alls så farligt som folk påstår, och dels för att det är menat att det ska vara mer rpg-aktigt även i striderna.

Det är riktigt snyggt, iaf på PC, även om de skalat ner på grafiken. Det är mysigt att bara springa runt själv och utforska alla små skrymslen och vrår.

Det finns så klart mycket att bättra på och ordna till men det här är en typ av spel jag väntat länge på.

Medlem

Folk överdriver med bullet sponge tycker inte alls de är så faligt som folk säger speciellt om man kan sikta. Och tycker de passar spelet fint. Tycker dock de inte speciellt mmo. Och kommer saker bli enformigt om dom inte har regelbundna content updates. Dz kan bli kul men i betan var de för många lamers som sprang out of bounds när dim var rouge och höll på att dö.

12
Skriv svar