Medlem
Hyra spel

Hej!

Är det någon som vet om man kan hyra/låna tv-spel ?

Känns som om det borde finnas företag som erbjuder det. Sjukt drygt att behöva betala 300kr -700kr för ett spel som man spelar i typ en vecka.

Är det någon speciell lag som gör så det inte går att hyra ut spel på samma sätt som man hyr ut filmer ?


signatur

Chipo

Medlem

Eller det kanske bara jag som är intresserad av något sånt iofs.


signatur

Chipo

Medlem

Det gick att hyra spel en gång i tiden på divers ställen som tex Hemmakväll eller om dom hette videoteket på den tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

phi
Medlem

Svartskäggsgränd 2, alldeles vid Piratbukten, Karibien.

Medlem

Minns när man var ung och gick in i videobutiken med mamma en fredag.
Morsan hyrde någon sketen snyfarfilm på VHS och jag stod bänkad vid spelhyllan där man kunde hyra ett Snes spel för 30-50kr/veckan.
Fodralen var stora som VHS fodral fast dom var röda.

Fick mig en påse chips och ett valfritt hyrspel.
Blir alldeles varm i kroppen när jag tänker tillbaka på den känslan.

Medlem
Skrivet av Chipo:

Hej!

Är det någon som vet om man kan hyra/låna tv-spel ?

Känns som om det borde finnas företag som erbjuder det. Sjukt drygt att behöva betala 300kr -700kr för ett spel som man spelar i typ en vecka.

Är det någon speciell lag som gör så det inte går att hyra ut spel på samma sätt som man hyr ut filmer ?

Men alltså, 300 kronor för en veckas sysselsättningen måste väl ändå ses som helt godkänt eller?

Gamefly streaming kanske är något för dig?

https://www.gamefly.com/#!/stream

Medlem

Playstation plus.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Stadsbibliotek brukar ha en del spel att låna ut (gratis, iaf i karlskrona). Lånade och spelade senaste bioshock och batman, riktigt smidigt.

Medlem

Som föregående talare, prova biblioteket. En annan variant är förstås att köpa begagnade spel på blocket eller tradera, spela dem och sedan sälja dem igen. Spelar du igenom dem ganska omgående, så hinner de inte tappa så mycket i värde innan du avyttrar dem.

Medlem
1
Skriv svar