Så lång tid tar det att vandra genom The Division-betan

Medlem
Skrivet av JaoL:

Man är ju grymt besviken på hur spelet ser ut i alla fall.
E3 trailern visar ju ett helt annat spel med mer atmosfär.

Så sjukt trött på det här gnället. Har du inte lärt dig någonting under åren som gått med visningar? Utvecklarna visar upp en liten del med maxad grafik för att imponera på utgivare, publik och fans under E3. Se det som en trailer, du tror ju inte att Blizzards sanslöst vackra filmer är en ärlig återgivning av hur spelet är, eller? Detsamma gäller för E3. Det är en vision, en sneak peak på en förhoppning. Ju snabbare du accepterar detta, desto mindre besviken kommer du att bli. Hoppas inte du tar illa upp


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Var som många andra taggad på det här spelet till en början men det avtog mer o mer, nu förhandsbokade jag för att testa betan och måste säga att jag hade väldigt kul. Lite content så klart men tycker man fick en bra bild av hur mycket som kommer finnas i det riktiga spelet sen. Spelade med en kompis i co-op, ibland med två kompisar, funkade mycket bra. Ai'n känns korkad men det tycker jag man är så van vid när det gäller spel så knappast unikt, hade inga problem med bullet sponge, var verkligen inte farligt. Mitt största problem är nog tyvärr dark zone, kändes extremt rörigt och förstår inte riktigt syftet att vara där (bättre loot så klart men kändes inte värt mödan). Kommer köpa spelet!

Medlem

Tyckte spelet var jätte roligt tills några fuskare joinade servern och spawnade instant explosiva granater under en hela tiden.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag tyckte spelet var roligt även om jag blev rätt så ägd i pvp / dark zone. Jag gillade den stora kartan, utforska, samla prylar, ett brett urval av kläder och vapen som får varje spelare att se unik ut. Kanske lite enformliga uppdrag men jag hade ändå väldigt roligt framför allt i co-op med en polare irl. Givet köp

Medlem

Rörigt ui måste jag säga för mycket text på skärmen och tex esc tar en inte ut ur inventory utan till menyn

Medlem

Local co-op split screen?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Gogglebottle:

Kan vi inte döpa The Division betan till något annat? det kändes mer som trial/demo då vi knappt fick testa något.

iof så va det säkert bara stress test på deras servrar som kommer krasha vid launch men "beta"...

Jag tror du missuppfattat vad betatestande går ut på.

Ja, det känns som folk har bytt betydelserna av demo och betatest med varandra. "Vi fick knappt testa något i betan". En demo eller trial är till för att du ska få testa spelet. En beta är till för att spelaren ska hjälpa utvecklarna testa precis det DE vill att spelaren ska testa. Alla tycker sig så berättigade till allt.

Absolut, men dom får skylla sig själva. Eftersom dom inte erbjuder nått demo, så är/var betan min enda chans att trista spelet före köp och därför så blir det automatiskt omvandlat till ett demo i min uppfattning.

Det enkla för utvecklarna vore att börja släpp demon igen, men det finns massor av forskning på att demon förstör både försäljning och pre-orders... Mao visade det att demon ofta leder till -sämre- försäljning

Medlem
Skrivet av whoo:
Skrivet av Odee:
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Gogglebottle:

Kan vi inte döpa The Division betan till något annat? det kändes mer som trial/demo då vi knappt fick testa något.

iof så va det säkert bara stress test på deras servrar som kommer krasha vid launch men "beta"...

Jag tror du missuppfattat vad betatestande går ut på.

Ja, det känns som folk har bytt betydelserna av demo och betatest med varandra. "Vi fick knappt testa något i betan". En demo eller trial är till för att du ska få testa spelet. En beta är till för att spelaren ska hjälpa utvecklarna testa precis det DE vill att spelaren ska testa. Alla tycker sig så berättigade till allt.

Absolut, men dom får skylla sig själva. Eftersom dom inte erbjuder nått demo, så är/var betan min enda chans att trista spelet före köp och därför så blir det automatiskt omvandlat till ett demo i min uppfattning.

Det enkla för utvecklarna vore att börja släpp demon igen, men det finns massor av forskning på att demon förstör både försäljning och pre-orders... Mao visade det att demon ofta leder till -sämre- försäljning

Min främsta anledning till att köra betan var också att testa spelet innan beslut av köp eller inte.
Man var så klart lite sugen på att kunna testa fler saker, men fick en tillräcklig bild av hur det kan bli ändå, så som "demo" (även om det är beta) var det, i mitt tycke, fullt tillräckligt.

12
Skriv svar