The Division-betan förlängs, svåra fuskproblem rapporterade

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nått ska de iaf göra för att fixa till det, iaf försöka

http://imgur.com/uinde1m

Det är är bara spel för galleriet, de kommer såklart säga att dom fixat alla problem så inte folk ska vara rädda för att köpa spelet. Men sanningen är att de omöjligen kan skriva om hela netcoden med 1 månad till release. kanske om 6 månader är det fixat.

Medlem

Fast du får bättre grejer i PVP-zonen väl.

Medlem
Skrivet av maniac:
Skrivet av MEG:

Har fortfarande svårt att förstå varför man fuskar i ett mmo, tycker mest synd om dem....

Fast å andra sidan är det bra att det upptäcks i en beta så problemet kan fixas till release

Du utgår från att företag bryr sig. Det gör de inte.

Skrivet av Spiff:
Skrivet av Harakiri:

Undras om spelet är kul o spela endast i singleplay läge?

Absolut, spelet är klart värt pengarna även om Darkzone inte fanns

Det där är högst subjektivt. Själv anser jag inte att det är värt mer än max 100:-, om ens det.
En generisk coverskjutare med en högst medioker story. Grafiken är nice, men förutom settingen tillför den INGET nytt, och att se siffror dansa för varje skott som träffar är inget annat än irriterande och WoW-wannabe.

Sen att fienderna bara är "bullet sponges" totalt förstör allt som kunde kallas inlevelse.

"Du ser killen där borta? Normal människa. Men han pallar 5 skott i nyllet av en automatkarbin innan han dör." Weee....


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Letalis:

Är inte säker men tror att jag stötta på 2 st fuskar under en spelsession igår.
Mötte 2 spelare som gått Rogue och det gick inte att få ner dem med vare sig handgranat eller skjutvapen.

Antingen så var det fusk inblandat eller så hade dom lyckats skaffa sig väldigt kraftig armor. för jag kastade 2 handgranater samt tömde 3 magasin mot/på dom med M4an samt pistol.

Det där lät som generiska fiender i spelet...

Skrivet av Cyberz:

Nått ska de iaf göra för att fixa till det, iaf försöka

http://imgur.com/uinde1m

Trodde du på Bagdad Bob också? De kan inte direkt erkänna att de skiter i fuskare och enbart kommer agera om tillräckligt många skriker samtidigt eller avbokar sin förbeställning.

Var inte så blåögd, det är ett företag. Enbart pengar spelar roll för dem. Allt annat kommer så långt ner på listan att du kunde fylla tomrummet med den kända delen av universum.


signatur

I drank what?

Medlem

Är man en moraltant ifall man anser att fuskare suger getpung?

Medlem

Skulle kanske lägga till PunkBuster support eller nått annat externt.
Något som håller koll på vad som körs i bakgrunden.

Värt att läsa:
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/43jr61/pc_versi...

Medlem

LoL Masterrace cheaters.
Sure, finns på PS4. Men inte lika mycket på PC.
Skönt man slipper dem flesta av det.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av maniac:
Skrivet av MEG:

Har fortfarande svårt att förstå varför man fuskar i ett mmo, tycker mest synd om dem....

Fast å andra sidan är det bra att det upptäcks i en beta så problemet kan fixas till release

Du utgår från att företag bryr sig. Det gör de inte.

Skrivet av Spiff:
Skrivet av Harakiri:

Undras om spelet är kul o spela endast i singleplay läge?

Absolut, spelet är klart värt pengarna även om Darkzone inte fanns

Det där är högst subjektivt. Själv anser jag inte att det är värt mer än max 100:-, om ens det.
En generisk coverskjutare med en högst medioker story. Grafiken är nice, men förutom settingen tillför den INGET nytt, och att se siffror dansa för varje skott som träffar är inget annat än irriterande och WoW-wannabe.

Sen att fienderna bara är "bullet sponges" totalt förstör allt som kunde kallas inlevelse.

"Du ser killen där borta? Normal människa. Men han pallar 5 skott i nyllet av en automatkarbin innan han dör." Weee....

Ännu en som inte fattat att det är ett RPG och inte CS, CoD eller Battlefield...

Medlem

Betan stängd nu? Trodde den skulle köra rätt lång tid idag också med tanke på tidszoner...

nvm, den släppte in mig nu istället för att ge en skärm som säger MIKE och en massa siffor

Medlem
Skrivet av Spiff:

Betan stängd nu? Trodde den skulle köra rätt lång tid idag också med tanke på tidszoner...

nvm, den släppte in mig nu istället för att ge en skärm som säger MIKE och en massa siffor

Betan är förlängd till kl 12 imorgon.

Skrivet av wastaah:
Skrivet av Cyberz:

Nått ska de iaf göra för att fixa till det, iaf försöka

http://imgur.com/uinde1m

Det är är bara spel för galleriet, de kommer såklart säga att dom fixat alla problem så inte folk ska vara rädda för att köpa spelet. Men sanningen är att de omöjligen kan skriva om hela netcoden med 1 månad till release. kanske om 6 månader är det fixat.

Kanske dem har kodat nätkoden som sådan att dem med hjälp en enkel bool kan byta mellan clientchecks eller serverchecks, inte speciellt svårt att göra så länge man gör det från början. Vi kan inte veta hur dem har kodat sin nätkod så den riktiga sanningen är den att vi får vänta och se helt enkelt.

Skrivet av shelter:

Fast du får bättre grejer i PVP-zonen väl.

Nej, bara större chans. Du ska kunna hitta best-in-slot gear även i pve-zonen enligt devsen.

Medlem

Hur kan man i ett multiplayer spel bestämma sig för att göra så viktiga element i spelet client-side?! Det är ju inte så att detta är ett misstag från Ubisoft utan ett aktivt val. Det är ju en ren inbjudan till fuskare, skäms på er!

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av maniac:
Skrivet av MEG:

Har fortfarande svårt att förstå varför man fuskar i ett mmo, tycker mest synd om dem....

Fast å andra sidan är det bra att det upptäcks i en beta så problemet kan fixas till release

Du utgår från att företag bryr sig. Det gör de inte.

Skrivet av Spiff:
Skrivet av Harakiri:

Undras om spelet är kul o spela endast i singleplay läge?

Absolut, spelet är klart värt pengarna även om Darkzone inte fanns

Det där är högst subjektivt. Själv anser jag inte att det är värt mer än max 100:-, om ens det.
En generisk coverskjutare med en högst medioker story. Grafiken är nice, men förutom settingen tillför den INGET nytt, och att se siffror dansa för varje skott som träffar är inget annat än irriterande och WoW-wannabe.

Sen att fienderna bara är "bullet sponges" totalt förstör allt som kunde kallas inlevelse.

"Du ser killen där borta? Normal människa. Men han pallar 5 skott i nyllet av en automatkarbin innan han dör." Weee....

Ännu en som inte fattat att det är ett RPG och inte CS, CoD eller Battlefield...

RPG har inget med bullet sponging att göra. I dataspelsvärlden handlar det om att du levlar din karaktär och kan utveckla olika färdigheter - that's it.

Skulle jag då kanske vara med "ännu en som inte fattat vad ett RPG är..."


signatur

I drank what?

Medlem

Jo, jag har spelat en hel jäkla del nu. Kunde inte fixa bättre gear än vad jag hade tror jag. PVP'n är inte speciellt kul, du är i Darkzone - du kan skjuta någon när du vill, det är folk överallt, men när du väl skjuter någon blir du marked som rogue agent och syns på kartan såväl som en ikon i andras UIs... det är nästan gjort för att alla ska vara snälla mot varandra och samla gear i Darkzone.

I den här betan var Darkzone väldigt fattigt, hörde dock att det skulle bli 10x mer av allt (på samma ställe, alltså(fiender osv)) såväl som bättre loot. Jag kunde inte öppna en enda Darkzone Cache med nyckel eftersom spawntiden var så lång trots att jag spenderade över 24 timmar i Darkzone. Alla bra grejer jag hade köpte jag för Darkzone Funds man får när man dödar mobs eller andra spelare som gått rogue - eller överlever som rogue.

Att överleva som rogue kräver enormt mycket skill och 4 personer, såvida du inte använder dig av bugs eller fittiga ställen såsom ett tak utan bakväg med en stege upp där inga granater når. När man når max-nivå på rogue så blir det Man-hunt på en och man syns från överallt i princip. Eftersom man max kan vara 4 i ett team som blir rogues och ALLA jagar rogues pga bountyn så slutar det upp med att 30+ spelare jagar en.

Angående fuskandet - det är extremt värt det pga darkzone funds du köper gear för. Tänk dig att kunna skjuta alla, vara odödlig eller osynlig i ett spel där alla de bästa sakerna kostar pengar du får för att döda folk.

JAG HOPPAS VERKLIGEN att de fixar någon vettig PVP i det här spelet, för just nu är det en "PVP-zon" där man är fitta om man skjuter någon. Blir man rogue - och dör (vilket man får räkna med, haha) så förlorar man Darkzone-nycklar, darkzone XP såväl som darkzone-credits. Det är endast värt att gå rogue om du verkligen har din grymma grupp eller inte bryr dig om XP eller darkzone funds... eller står vid ett extraction point och slänger 1 granat var på linan där alla lägger sin loot, typ. Haha, det är inte "lätt" att döda folk, det är svår rekyl och folk kommer överleva magasin.


signatur

“People”—Geralt turned his head—“like to invent monsters and monstrosities. Then they seem less monstrous themselves.”

Medlem

lirat betan i 30timmar säger steam, och av dom 30 är ialla fall 25 av dom spenderat i DZ och förutom folk som har varit osynliga har jag faktist inte märkt av fusk, utan bara folk som använt sig av "betan's" dåliga sidor, så som röda zoner där du blir teleporterad till safe house och du där stå och vänta ut din rogue timer etc. Men inget vad jag vet som jag har stött på som är rakt fusk så som hastighets fusk eller något sånt.

Medlem

Hade grymt kul tills sista dagen då allt för många visste om alla gliches samt "Red zone of safety teleporting" och känndes som om det med osynliga spelare antingen var ett hack eller så ngt du kunde framkalla för det blev väldigt mycket osynliga spelare sista dygnet. visst är en del för dom att fixa inför release men överlag jäkligt kul, dock så är jag lite nervös för vad det finns för endgame? sen så är ju hela idiotin med client side char data ett jäkla aber hur fan tänkte dom där?

12
Skriv svar