Samlarutgåva av Dead Rising 2

Robot
Medlem
Samlarutgåva av Dead Rising 2

Undrar vad ursäkten till att PC-spelarna inte får en samlarutgåva är? Är det piratkopiering så är det bara löjligt.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

<3 zombieshit!

Medlem

Vi pc-spelare blir alltid utan när det handlar om specialutgåvor.

Medlem
Skrivet av McFurry:

Vi pc-spelare blir alltid utan när det handlar om specialutgåvor.

Indeed. *Tittar på avsaknaden av Mafia 2 CE till PC*

Medlem

Vore det inte smartare att prioritera CE utgåvor till PC, iom att det är där piratkopieringen är starkast?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Vore det inte smartare att prioritera CE utgåvor till PC, iom att det är där piratkopieringen är starkast?

På vilket sätt löser/förbättrar det problemet....

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Boomer:

Vore det inte smartare att prioritera CE utgåvor till PC, iom att det är där piratkopieringen är starkast?

På vilket sätt löser/förbättrar det problemet....

Det gör att mer personer köper PC utgåvan pga att dom vill ha CE Annars kan dom bara ladda ner spelet och fortsätta sura över att dom inte kan få tag på CE saker ^^

Medlem
Skrivet av Boomer:

Vore det inte smartare att prioritera CE utgåvor till PC, iom att det är där piratkopieringen är starkast?

Word.

Medlem
Citat:

Det gör att mer personer köper PC utgåvan pga att dom vill ha CE Annars kan dom bara ladda ner spelet...

Håller med där också.
Har 6 spel (PC) bokade och alla är CE versioner som kostar nära tusen kr styck (preliminära priser på webhallen).
Några är enbart singleplayer som jag annars hade tankat. T.ex Fallout: New Vegas.

Andra, som t.ex. Starcraft 2, som har bra multiplayer kommer jag inte köra online, har bara kört 2 RTS online och senast var det 6 år sedan. Så i princip köper jag SC2 CE bara för SP. Så även det hade jag nog tankat om det inte kommer ut en Collectors edition.

Är det local coop på det häringa spelet?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Boomer:

Vore det inte smartare att prioritera CE utgåvor till PC, iom att det är där piratkopieringen är starkast?

På vilket sätt löser/förbättrar det problemet....

Det gör att mer personer köper PC utgåvan pga att dom vill ha CE Annars kan dom bara ladda ner spelet och fortsätta sura över att dom inte kan få tag på CE saker ^^

Tror inte så många bryr sig, allt in-game kan du ändå tanka och övriga "tillbehör" brukar finnas att köpa (eller hela collectors) för 1/3-1/5 av priset inom högst 6 månader (typ 300kr, eller lägre).

Sen kan det vara så att konsolspelarna inte laddar hem spelet alls, utan "måste" betala, och då kan de gärna hosta upp en slant extra bara för collectors.
Sen kanske det säljer bättre till konsol?
Personligen skulle jag nog ha försökt hålla alla versioner lika, men det är väl bara jag...

Medlem

Gillade verkligen dead rising 1 skarpt och verkar som dead rising 2 kommer bli minst lika bra som 1:an så får se om det kanske blir en collectors edition istället för en vanlig.

Sen är ju detta ändå ett spel som bör spelas på konsol så känns lite vilket som, har man bara en PC är man nog glad att spelet kommer överhuvudtaget

Medlem

spelade igenom DR1 på en vanlig tv.. Jag såg aldrig vad som stod på den lilla texten.
Ser fram emot DR2, för nu har jag full HD och kommer ÄNTLIGEN kunna läsa vad fan jag ska göra på uppdragen

Medlem

Vad ni pc spelare klagar. Ni skulle ändå tanka hem allt extramaterial från detta spel. Sluta lek ärliga konsumenter.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Vad ni pc spelare klagar. Ni skulle ändå tanka hem allt extramaterial från detta spel. Sluta lek ärliga konsumenter.

Sluta flamebaita redmac, du börjar bli tröttsam. Alla pc-spelare tankar inte sina spel.

1
Skriv svar