Ny gameplayvideo från Final Fantasy XV visar blixtrande akrobatiska fighter

Robot
Ny gameplayvideo från Final Fantasy XV visar blixtrande akrobatiska fighter

Det här är något för alla som längtat efter snabbare strider i Final Fantasy.


Medlem
Ny gameplayvideo från Final Fantasy XV visar blixtrande akrobatiska fighter

Visst är det inte likt de äldre Final Fantasy titlarna men jag älskar denna formen av stridssystem också så för mig gör det verkligen inget!

Ser skitbra ut - hoppas dock på en PC release eventuellt då jag inte äger någon av konsolerna - fast med tanke på hur pass mycket Square Enix har släppt på Steam på sistone så lär det nog ske(dock nog inte samtidigt).

Medlem

För mycket ADHD för min smak. Skulle vara bra om man kunde välja ett "enklare" fightsystem.

Medlem

Jag är lite skeptisk till detta. Saknar final fantasy känslan i det jag såg i detta klipp, men har inte något emot att action-baserat fightingsystem.

Blir säkert ett köp med tanke på att jag spelat nästan alla andra final fantasy spel, så kan inte hoppa över detta

Medlem

Ser intressant ut

Medlem

Devil May Final Fantasy


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

k3m
Medlem
Skrivet av pazu:

För mycket ADHD för min smak. Skulle vara bra om man kunde välja ett "enklare" fightsystem.

jag skulle kalla det mer som epileptiskt-rave-party-för-adhd-ungar-stridssystem. usch! verkar som att FF serien håller sin nedåtgående spiral. jag hoppas att jag har fel förstås.

Medlem

Som tur är finns det många andra JRPG serier som fortsätter i mer strategiska fotspår och inte spårar ur i en knappspammande actionsoppa. Alla kanske inte har grafik på samma nivå som FFXV men för min del är story och gameplay som kräver tankeförmåga viktigare än grafik och mindless "press A for Awesome!".

Medlem

Känns inte som FF Men jag kanske har en dålig dag.

1
Skriv svar