"DirectX 12 ger upp till 40 % bättre prestanda"

Robot
"DirectX 12 ger upp till 40 % bättre prestanda"
Medlem
"DirectX 12 ger upp till 40 % bättre prestanda"

"Upp till"...

Om jag fått en krona varje gång jag hört det, hade jag haft upp till 500 spänn.

Medlem
Citat:

DirectX 12 under bästa förutsättningar kan ge så mycket som upp tilll 40 procents bättre prestanda jämfört med DirectX 11

Och chansen att validera att koden är 40% snabbare är liten när en är tvungen att köpa ny hårdvara...

Inaktiv

"Upp till" måste vara ett påfund av djävulen själv.

Citat:

LAGOM är bra!

ELF
Medlem

Som någon skrev på Sweclockers. Hoppas inte det innebär att utvecklarna fuskar mer med prestandaoptimeringarna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Mycket snack, liten verkstad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Självklart att han säger så när bolaget ägs av Microsoft.

Nä, fy fan för Win 8 och 10. Ett OS som är anpassat efter pekskärmar och touchscreen ska man tamefan inte ha på en PC.

Medlem

"Upp till 40%"?

Upp till bevis!

Medlem

Är det möjligt att uppgradera gamla spel till 12? T.ex. arma 3

Medlem

"upp till 40%" OK, i regel 5-10% då alltså.

Yay, nu vill jag ha Win10 ännu mer. Kidding.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Det är ju bra men Dx 11 är ju knappt standard ennu=P kanske kommer gå lite fortare då den har konsolhjälp tillskillnad från 10 o 11.

QRT
Medlem

Sen att det är Lionhead som påstår det.. Lägg ner.

ELF
Medlem
Skrivet av marway:

Är det möjligt att uppgradera gamla spel till 12? T.ex. arma 3

Ja, om utvecklarna skriver om delar av spelen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Självklart att han säger så när bolaget ägs av Microsoft.

Nä, fy fan för Win 8 och 10. Ett OS som är anpassat efter pekskärmar och touchscreen ska man tamefan inte ha på en PC.

Du har alltså inte faktiskt testat Win10 ser jag. För det är inte gjort för pekskärmar som Win8 var. Flera gånger bättre än vad 8:an är. Bättre än 7:an tycker jag tom.

Sen så verkar större delen av folk som klagar bara ha grävt ner sig i att 7:an ska vara något perfekt OS.

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Jonlissla:

Självklart att han säger så när bolaget ägs av Microsoft.

Nä, fy fan för Win 8 och 10. Ett OS som är anpassat efter pekskärmar och touchscreen ska man tamefan inte ha på en PC.

Du har alltså inte faktiskt testat Win10 ser jag. För det är inte gjort för pekskärmar som Win8 var. Flera gånger bättre än vad 8:an är. Bättre än 7:an tycker jag tom.

Sen så verkar större delen av folk som klagar bara ha grävt ner sig i att 7:an ska vara något perfekt OS.

Precis! 10:an är ett mycket bra OS. Hade inga problem med 8.1 heller, men jag kan förstå kritiken.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Så Lionhead säger att min XBONE blir 40% bättre utan några hårdvaruförändringar. rena fablerna

k3m
Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Självklart att han säger så när bolaget ägs av Microsoft.

Nä, fy fan för Win 8 och 10. Ett OS som är anpassat efter pekskärmar och touchscreen ska man tamefan inte ha på en PC.

mhm. självklart är det skitsnack. o sen "upp till" undrar arför de inte säger "ungefärlig". antagligen för att den i praktiken utgör ~2 fps ökning med samma grafik.

Medlem
Skrivet av Ingvarz:

Så Lionhead säger att min XBONE blir 40% bättre utan några hårdvaruförändringar. rena fablerna

Nej, Lionhead säger att DX12 ger upp till 40% bättre prestanda. Om det rör Xbox One eller ej framgår inte. Det kan lika gärna vara en specifik kombination av grafikkort och cpu i low-end segmentet som ger 40% bättre prestanda. Typ att man går från 15 till 21 FPS.

DX12 lär definitivt ge Xbox One ett prestandalyft, men jag tror inte att vi lär se något som får oss att tappa hakan. Man kommer kunna plocka hem några enstaka FPS lite här och där, men i slutändan så lär det inte innebära en enorm höjning. DX12 underlättar arbetet för utvecklarna, vilket jag tror är det som uppskattas mest.

Inaktiv
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

Helvete vilket jävla gnäll det var här inne. Är det bara mensare och fjollor eller?

Håller faktiskt helt med alltså. Har varit medlem på FZ ett bra tag (med ett annat acc) som jag tog bort av olika anl men jag har nog aldrig sätt en tråd till en länk elr nyhet på detta forum där folk inte gnäller och klagar som mensande fjollor.

Det ska klagas över grafik och om det inte är grafik så är det spelkänslan o är d inte känslan så är det pengar o är det inte pengar så är det att man inte ska betala skit via kickstarter och är d inte kickstarter som är problemet så är det dåligt optimerat o är det inte det så är det dålig sky box elr texturer på hus m.m, o är det inte texturer man ska klaga på så är det dålig fov, o är det inte d så är det hur mycket % nu game devs säger at Dx12 gör som man ska klaga på ist och är det inte det så är det kontrollerna som är fel på, elr så är det att spelet inte har stöd för kontroller elr så är det att spelet HAR stöd för kontroller och det är fel då det inte ska spelas alls med kontroll. Är det inte det så är det installations tid och om det inte är det så är det hur många dvd skivor det är, elr hur många patchar det är, elr hur stor installering det är. Fy fan säger jag bara

Senast va det The Division. Gah ser så fult ut, så galen down grade, flyter dåligt, dålig fps m.m.
Dålig fps? Sänk inställningarna kanske elr Testa att "un- parka" era kärnor på cpu,n så kanske det blir skillnad. Down grade? Ladda hem Sweet FX + reshade så ser det ut som E3 2015 men här på FZ så söker inte folk efter fakta själva tydligen utan väntar på att FZ,crew ska posta en nyhet ang det för dom får inte ut fingrarna själv ur röven och kan söka på något själva för att höja sin egen spel upplevelse.

Näää, Håller med Muhammet Bacon här. Börjar kännas som detta forum fylls mer o mer bara av klagande fjollor.

(och nej, är det någon feminist här inne nu så är det inget hat mot er kvinnor. Lika bra att säga d dirr så det inte blir massa gnäll över det också)

Medlem
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

Helvete vilket jävla gnäll det var här inne. Är det bara mensare och fjollor eller?

Måste vara årstiden, folk tokdeppar av skitvädret...

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Jonlissla:

Självklart att han säger så när bolaget ägs av Microsoft.

Nä, fy fan för Win 8 och 10. Ett OS som är anpassat efter pekskärmar och touchscreen ska man tamefan inte ha på en PC.

Du har alltså inte faktiskt testat Win10 ser jag. För det är inte gjort för pekskärmar som Win8 var. Flera gånger bättre än vad 8:an är. Bättre än 7:an tycker jag tom.

Sen så verkar större delen av folk som klagar bara ha grävt ner sig i att 7:an ska vara något perfekt OS.

Tycker W10 är mer för pekskärmar än W8.1 var. Tycker det är mycket jobbigare nu när fönster och skit vill docka på sidorna så fort man drar från en skärm till en annan. Känns som om MS gått ifrån stöd för flera skärmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tur att det inte var Peter Molyneux som spred lovord, haha, då hade ju dx12 floppat.

Medlem
Skrivet av Ghan:

Du har alltså inte faktiskt testat Win10 ser jag. För det är inte gjort för pekskärmar som Win8 var. Flera gånger bättre än vad 8:an är.

Jorå, nog har jag det. Har hjälpt både familj och föräldrar att installera det åt dem, och jag blir lika irriterad varje gång jag ser det överdimensionerande gränssnittet Definitivt inte like horribelt som Win 8, men jag vill verkligen inte ha ett OS som är helt anpassat efter mobiler.

Medlem

Mitt egendesignade operativsystem ökar prestandan i spel med upp till 928% men jag tänker inte bevisa det.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

Helvete vilket jävla gnäll det var här inne. Är det bara mensare och fjollor eller?

Måste vara årstiden, folk tokdeppar av skitvädret...

Men det är ju skitväder året om i Sverige?

Medlem
Skrivet av TexMurphy:

"Upp till"...

Om jag fått en krona varje gång jag hört det, hade jag haft upp till 500 spänn.

Ungefär som rea i affärer. När de står "upp till 70% rea" så är det rea 70% på typ ett par strumpor och resten 15-30%.

Medlem

Detta går ju naturligtvis bara att jämföra i spel skrivna för DX12...

Upp Till Bevis !

Medlem

Ah, meh, fy fan vilket jävla dåligt väder det är ute nu!


signatur

autograph

12
Skriv svar