The Division – video jämför Xbox One- och PS4-versionen

Medlem

Härligt att det ser ut att vara 30 fps STABILT hela tiden, även under explosioner etc!

Hade ju självklart varit en dröm med 60fps men om det inte rullar stabilt så är det inte värt det.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spyr, 30fps....... Ps4an får damma vidare, blir köp till pc istället.

Äh, gnällpotta.

Inget gnäll, fakta. Dom har blivit så sjukt lata när det gäller optimeringen av konsolspel, så JA jag är en gnällpotta. Tacka gudarna för dom Japanska spelutvecklarna som fattar vilken skillnad det är mellan 30 och 60fps. Grafiken blir så sjukt mycket sämre när det rullar i 30hz. USCH

Du missuppfattar mig, jag säger att du gnäller för att det inte är i 60 fps. Jag förstår skillnaden mellan 30 och 60 fps, men jag tackar för att spel ens kommer och anpassar mig.

Jag bara finner beteendet som du visar detsamma som en ohyfsad unge som inte säger "Tack" utan frågar "Får man bara en?" när godis erbjuds och känna sig entitled för mer.

Bortskämd skitunge?? Jag tycker bara att det borde gå framåt inte bakåt, Super Mario Bros 1,2,3 alla dom körde 60fps. Varför ska vi 2016 nöja oss med 30fps bara för att du är nöjd? Jag tycker att det är så sjukt oskönt att spela med 30 fps det förstör själva känslan i ett spel. Men jag tackar ändå för skitunge då jag hunnit fylla 33år

Vi är alla barn till någon, så ungar är vi

Det är en sak att föredra att spela i bättre prestanda, men det enda som stoppar dig från att uppskatta 30 fps är du själv med oviljan vid anpassning.

Skrivet av snubben:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spyr, 30fps....... Ps4an får damma vidare, blir köp till pc istället.

Äh, gnällpotta.

Inget gnäll, fakta. Dom har blivit så sjukt lata när det gäller optimeringen av konsolspel, så JA jag är en gnällpotta. Tacka gudarna för dom Japanska spelutvecklarna som fattar vilken skillnad det är mellan 30 och 60fps. Grafiken blir så sjukt mycket sämre när det rullar i 30hz. USCH

Du missuppfattar mig, jag säger att du gnäller för att det inte är i 60 fps. Jag förstår skillnaden mellan 30 och 60 fps, men jag tackar för att spel ens kommer och anpassar mig.

Jag bara finner beteendet som du visar detsamma som en ohyfsad unge som inte säger "Tack" utan frågar "Får man bara en?" när godis erbjuds och känna sig entitled för mer.

är du en sån där snåljåp som ger ungar en ynklig liten godisbit sedan får det vara nog? Låt ungen ta en liten näve iallafall va

Trollar du mig eller missuppfattade du metaformen helt?

Men bara för att: Hade du sagt detsamma om det gällde en hel näve? Tvä nävar? Fem?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Synd att de inte riktigt fick samma förutsättningar i båda gameplayklippen de jämför bara, antagligen bara time of day/vädereffekter men i detta klipp ser det ut som om Xbox One har bättre drawdistance medan Ps4an döljer saker längre bort i dimma.

Men som sagt, har säkert med någon vädereffekt att göra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av robbis:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spyr, 30fps....... Ps4an får damma vidare, blir köp till pc istället.

Äh, gnällpotta.

Inget gnäll, fakta. Dom har blivit så sjukt lata när det gäller optimeringen av konsolspel, så JA jag är en gnällpotta. Tacka gudarna för dom Japanska spelutvecklarna som fattar vilken skillnad det är mellan 30 och 60fps. Grafiken blir så sjukt mycket sämre när det rullar i 30hz. USCH

Och spela med cheaters istället... Väljer PS4 alla dagar i veckan. Softare i soffan med ps4 kontrollen imao

Eller så streamar man bara från datorn till sin tv och kopplar in en ps4 kontroll om man så vill. Då kan man njuta av kraften i en PC och bekvämligheten i soffan.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Inget gnäll, fakta. Dom har blivit så sjukt lata när det gäller optimeringen av konsolspel, så JA jag är en gnällpotta. Tacka gudarna för dom Japanska spelutvecklarna som fattar vilken skillnad det är mellan 30 och 60fps. Grafiken blir så sjukt mycket sämre när det rullar i 30hz. USCH

Med "grafik" brukar man väl ändå enbart syfta på bildkvalitén och inte uppdateringsfrekvensen? man brukar ju kunna säga att ett spel har "bra grafik" enbart genom att kolla på skärmdumpar. Att de väljer 30FPS är just för att kunna ha bättre grafik/bildkvalité.

Det hade inte varit något problem att göra så spelet körs i 60FPS men då hade grafiken varit sämre. Hade de lyckats optimera motorn ännu mer (som du påstår att de inte gjort) hade de garanterat lagt den överblivna kraften på bättre grafik/effekter framför 60FPS.

Det är väl enbart i väldigt snabba spel, typ bilspel och fightingspel där utvecklarna siktar på 60FPS, då får de nöja sig med sämre grafik än vad som hade varit möjligt vid 30FPS.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spyr, 30fps....... Ps4an får damma vidare, blir köp till pc istället.

Äh, gnällpotta.

Inget gnäll, fakta. Dom har blivit så sjukt lata när det gäller optimeringen av konsolspel, så JA jag är en gnällpotta. Tacka gudarna för dom Japanska spelutvecklarna som fattar vilken skillnad det är mellan 30 och 60fps. Grafiken blir så sjukt mycket sämre när det rullar i 30hz. USCH

30hz ?

30hz/30fps= same same, när du väljer fps på en PC så står det alltid i hz. Hz = s^-1 = 1 / s

Det är inte samma.
Hz är uppdateringen på skärmen och fps är vad din dator trycker ut.
Du kan ha högre eller lägre fps än din Hz.
När du kopplar din ps4 till en tv har du 60Hz även om den bara klarar av 30 fps i division.

Du har helt rätt, jag borde skrivit att hz gäller skärmen.

Du verkar inte förstå skillnaden om du jämför hz med fps..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spyr, 30fps....... Ps4an får damma vidare, blir köp till pc istället.

Äh, gnällpotta.

Inget gnäll, fakta. Dom har blivit så sjukt lata när det gäller optimeringen av konsolspel, så JA jag är en gnällpotta. Tacka gudarna för dom Japanska spelutvecklarna som fattar vilken skillnad det är mellan 30 och 60fps. Grafiken blir så sjukt mycket sämre när det rullar i 30hz. USCH

30hz ?

30hz/30fps= same same, när du väljer fps på en PC så står det alltid i hz. Hz = s^-1 = 1 / s

Det är inte samma.
Hz är uppdateringen på skärmen och fps är vad din dator trycker ut.
Du kan ha högre eller lägre fps än din Hz.
När du kopplar din ps4 till en tv har du 60Hz även om den bara klarar av 30 fps i division.

Du har helt rätt, jag borde skrivit att hz gäller skärmen.

Du verkar inte förstå skillnaden om du jämför hz med fps..

NICE! Jag som har 800hz på min tv, då borde jag få 800fps i division eller hur?

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spyr, 30fps....... Ps4an får damma vidare, blir köp till pc istället.

Jag kommer faktiskt att köpa det både för PC och min Xbox One (fler polare som kommer köra det på Xbox One, så jag har flera att spela med), men betan flöt finfint på min PC (varierande fps mellan 40-60, oftare närmare 60, trots absolut allt uppdraget på max i 1080p) som trots allt har allt mellan 1 och 3 år på nacken på sina olika komponenter.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spyr, 30fps....... Ps4an får damma vidare, blir köp till pc istället.

Äh, gnällpotta.

Inget gnäll, fakta. Dom har blivit så sjukt lata när det gäller optimeringen av konsolspel, så JA jag är en gnällpotta. Tacka gudarna för dom Japanska spelutvecklarna som fattar vilken skillnad det är mellan 30 och 60fps. Grafiken blir så sjukt mycket sämre när det rullar i 30hz. USCH

Du missuppfattar mig, jag säger att du gnäller för att det inte är i 60 fps. Jag förstår skillnaden mellan 30 och 60 fps, men jag tackar för att spel ens kommer och anpassar mig.

Jag bara finner beteendet som du visar detsamma som en ohyfsad unge som inte säger "Tack" utan frågar "Får man bara en?" när godis erbjuds och känna sig entitled för mer.

Bortskämd skitunge?? Jag tycker bara att det borde gå framåt inte bakåt, Super Mario Bros 1,2,3 alla dom körde 60fps. Varför ska vi 2016 nöja oss med 30fps bara för att du är nöjd? Jag tycker att det är så sjukt oskönt att spela med 30 fps det förstör själva känslan i ett spel. Men jag tackar ändå för skitunge då jag hunnit fylla 33år

Vi är alla barn till någon, så ungar är vi

Det är en sak att föredra att spela i bättre prestanda, men det enda som stoppar dig från att uppskatta 30 fps är du själv med oviljan vid anpassning.

Skrivet av snubben:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spyr, 30fps....... Ps4an får damma vidare, blir köp till pc istället.

Äh, gnällpotta.

Inget gnäll, fakta. Dom har blivit så sjukt lata när det gäller optimeringen av konsolspel, så JA jag är en gnällpotta. Tacka gudarna för dom Japanska spelutvecklarna som fattar vilken skillnad det är mellan 30 och 60fps. Grafiken blir så sjukt mycket sämre när det rullar i 30hz. USCH

Du missuppfattar mig, jag säger att du gnäller för att det inte är i 60 fps. Jag förstår skillnaden mellan 30 och 60 fps, men jag tackar för att spel ens kommer och anpassar mig.

Jag bara finner beteendet som du visar detsamma som en ohyfsad unge som inte säger "Tack" utan frågar "Får man bara en?" när godis erbjuds och känna sig entitled för mer.

är du en sån där snåljåp som ger ungar en ynklig liten godisbit sedan får det vara nog? Låt ungen ta en liten näve iallafall va

Trollar du mig eller missuppfattade du metaformen helt?

Men bara för att: Hade du sagt detsamma om det gällde en hel näve? Tvä nävar? Fem?

Hehe skoja lite bara

Medlem
Skrivet av snubben:

Hehe skoja lite bara

Ah, mitt fel då. Kommentarsfält blir så lätt toxic så jag förbisåg det självklara i din mening.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv
Skrivet av robbis:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av robbis:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av ohem:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spyr, 30fps....... Ps4an får damma vidare, blir köp till pc istället.

Äh, gnällpotta.

Inget gnäll, fakta. Dom har blivit så sjukt lata när det gäller optimeringen av konsolspel, så JA jag är en gnällpotta. Tacka gudarna för dom Japanska spelutvecklarna som fattar vilken skillnad det är mellan 30 och 60fps. Grafiken blir så sjukt mycket sämre när det rullar i 30hz. USCH

Och spela med cheaters istället... Väljer PS4 alla dagar i veckan. Softare i soffan med ps4 kontrollen imao

Det går väl alldeles utmärkt att sitta i soffan fast man har en PC?? Jag kör med Steamlink, en XBONE dosa i näven, enda skillnaden är att jag kör med bättre flyt och bättre grafik än dig. Och vill jag använda min PS4 dosa så går det lika bra det med "bluetooth"

Med spelare som fuskar... Ja

Det finns lösningar för den som vill ha en riktig handkontroll även för PS4 nuförtiden
, men helt seriöst är det bättre å bara köpa en krysslåda o en elitekontroller.

12
Skriv svar