Patch 1.3 till Fallout 4 är mer än bara buggfixar

Robot
Patch 1.3 till Fallout 4 är mer än bara buggfixar

Vault 81:s invånare riskerar inte längre att slitas sönder på ett felaktigt sätt. Skönt!

#bethesda, #fallout-4


Medlem
Patch 1.3 till Fallout 4 är mer än bara buggfixar

spelet flyter på bra mycket bättre, har prövat på som "beta" av den här patchen och istället för att köra medium kan jag ha på high ultra på vissa saker utan att vara med om så hemska stutterings m.m.

Och jag kör då även på ett nedbantat 760 som endast har 1,5 vram i sig, så det blev helt klart en stor skillnad

Medlem

Är det verkligen så "svårt buggbitet"? Jag har knappt sett några buggar alls. Det jag märkt av mest är att mina autosaves blir korrupta.

Medlem

Det är väl buggen med settlements på workshop-kartan som jag råkar ut för gång på gång, men annars känns FO4 väldigt buggfritt jämfört med Bethesdas tidigare releaser.

Avstängd
Skrivet av KaptenKanel:

Är det verkligen så "svårt buggbitet"? Jag har knappt sett några buggar alls. Det jag märkt av mest är att mina autosaves blir korrupta.

Jag märker inte heller av något särskilt. Har inte spelat vansinning många timmar men det enda jag märkt är att mitt vapen blev osynligt en gång, vilket löstes genom unequip / equip

Medlem

utmärkt.
fortsätt med buggstädning och mer förbättringsmoddar så kan man snart ta sig an detta spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av KaptenKanel:

Är det verkligen så "svårt buggbitet"? Jag har knappt sett några buggar alls. Det jag märkt av mest är att mina autosaves blir korrupta.

Jag märker inte heller av något särskilt. Har inte spelat vansinning många timmar men det enda jag märkt är att mitt vapen blev osynligt en gång, vilket löstes genom unequip / equip

Samma här. Har stött på en del små buggar men inget game-breaking eller nåt som förstör och jag är inne på min tredje karaktär med över 500 timmar i speltid. Har hört och sett en del buggar från andra och en del har varit game-breaking och varför vissa råkar ut för det vet jag inte.

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av KaptenKanel:

Är det verkligen så "svårt buggbitet"? Jag har knappt sett några buggar alls. Det jag märkt av mest är att mina autosaves blir korrupta.

Jag märker inte heller av något särskilt. Har inte spelat vansinning många timmar men det enda jag märkt är att mitt vapen blev osynligt en gång, vilket löstes genom unequip / equip

Spelet har buggat olika för alla, jag stötte på en hel del olika buggar och har då lirat över hundra timmar, när det kommer att vapnet blev osynligt kunde man också scrolla ut gubben så man ser han och sedan in till första persons vy igen så kom vapnet fram

Medlem

Synd bara att uppdateringen tydligen inaktiverat stödet för .bsa-arkiv (om jag inte minns fel) vilket gör att många moddar helt slutat fungera.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Nercis:
Skrivet av Killbom:
Skrivet av KaptenKanel:

Är det verkligen så "svårt buggbitet"? Jag har knappt sett några buggar alls. Det jag märkt av mest är att mina autosaves blir korrupta.

Jag märker inte heller av något särskilt. Har inte spelat vansinning många timmar men det enda jag märkt är att mitt vapen blev osynligt en gång, vilket löstes genom unequip / equip

Samma här. Har stött på en del små buggar men inget game-breaking eller nåt som förstör och jag är inne på min tredje karaktär med över 500 timmar i speltid. Har hört och sett en del buggar från andra och en del har varit game-breaking och varför vissa råkar ut för det vet jag inte.

Samma här, dock inte spelat lika länge. Jag måste dock ladda om saven om vapnet försvinner. Men som tur är så quicksave:ar jag konstant när jag spelar spel som FO3, Skyrim osv. :c

Medlem
Skrivet av marsson90:

Synd bara att uppdateringen tydligen inaktiverat stödet för .bsa-arkiv (om jag inte minns fel) vilket gör att många moddar helt slutat fungera.

Det hände redan i 1.2, mod managers (och Fallout Script Extender) uppdaterades rätt så snabbt för att komma runt problemet. Om det upprepat sig så lär samma sak hända igen.

Medlem

goda nyheter ;)=

Medlem

Hur i hela %¤#¤#¤ kan de rulla ut denna när forumen, inklusive mig själv, påtalat om och om igen under beta testen att man får laddtider upp till en minut för minsta förflyttning på kartan??
Kört att spela nu :/

Medlem
Skrivet av Spiff:

Hur i hela %¤#¤#¤ kan de rulla ut denna när forumen, inklusive mig själv, påtalat om och om igen under beta testen att man får laddtider upp till en minut för minsta förflyttning på kartan??
Kört att spela nu :/

wat

Medlem

Har 90 timmar på spelet och de få buggarna jag stött på är att jag inte kunde använda en viss terminal och att vapnet blev osynligt. Har annars inte märkt av några problem alls. Det ända problemet har varit de långa laddtiderna för fast travels osv

Medlem

Efter patchen kan jag inte starta spelet, har testat att ta bort appcache och döpa om launcher'n, inget fungerar. Har läst på Steam att många har samma problem som jag.

Medlem

Mest störande för mig är att spelet bara är delvist handkontrolls-anpassat, både launchern eller rename items funkar inte med dosa

Edit: på PC alltså.

Medlem

Åååh nu blir jag ledsen i ögat... Tagit bort samtliga filer, savegames och provat ladda från scratch utan savegame - 1 minut laddning för varje speedtravel/scene load. Hittar ingen fix heller.

1
Skriv svar