Battalion 1944 - äntligen ett nytt andra världskrigsspel!

Medlem

Bara fär att det utspelar sig i andra världskriget och att de har en ''heroic'' musik när de sprider propaganda gör det inte automatiskt till ett bra spel.

Medlem

Det enda som kan få mig intresserad av ett till WWII spel skulle vara riktigt bra destruction. Annars känner jag att jag liksom redan upplevt det.

Inaktiv

Tagga inför

Medlem

Ser helt ok ut


signatur

Jäh!

Medlem

Saknar fortfarande original-battlefield. En "HD remake" hade inte alls varit dumt.

Medlem

TAKE MY MONEY!!!!

Äntligen ett vettigt fps där jag slipper alla jävla unlocks och perks och fan & hans moster. Och e-sportvänligt!

Medlem

Vill ha ett singleplayer-spel ju...

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ruskendrul:

Vilka bulletsponges! (to soon?)

Haha såååå glad att jag aldrig för.bokar spel Som TB säger, dom vågar nog inte visa allt i Betan (som är ett demo) för folk skulle bli besvikna. The division kommer bli en flopp. Kanske sälja bra men inget bra spel.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Mycket snack och lite verkstad. " bla bla bla... vi är bäst"

Låt spelet tala för sig själv, visa oss så mycket game play och ingame features som möjligt.
Prata sig blå i ansiktet om vilket fantastiskt spel de gör kan vem som helst göra.

Hålla käften och låt allt det jobb dom gjort tala till oss istället.
Så vi kan skaffa oss en korrekt uppfattning själva.

Medlem

Heroes & General spelar jag ibland. Ganska kul.

Megadelux

Stelare än arma? Nejtack

Gillar att dom är inspirerad av multiplayern i CoD och liknande spel. Tvåan är fortfarande är extremt roligt (Carentan speciellt). Hoppas dom får till vapen-ljudeffekterna ordentligt till release. Behövs mer tryck!

Medlem

Eh. Det såg ju inte särskilt bra ut, bortsett från det grafiska fluffet som man får automatiskt från Unreal, men nostalgi brukar ju funka bra på kickstarter så det lär nog få in tillräckligt med pengar ändå. Sen känns det sjukt optimistiskt att göra en MP-shooter som ska klå BF och COD till PC, XBONE och PS4 för £200k. Eller det kanske inte är tanken?

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Kleptoman:

Tror knappast att det blir bra.

Finns alltid nån som DIG i en konversation. Kanske vänta tills spelet är släppt, eller åtminstone efter du själv testat det innan du dömer ut det?

De har endast gjort ett spel före denna och spelet ifråga var ytterst dåligt. Nu ska de försöka att göra ett balanserat FPS spel med hjälp utav kickstarter? Vilket skämt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hoppas det håller samma klass som RO2 i känsla och autencitet.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Saknar fortfarande original-battlefield. En "HD remake" hade inte alls varit dumt.

Är inte 1943 en remake,eller var det bara en bana? Har dålig koll känner jag men jag nämner det ändå.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Är inte 1943 en remake,eller var det bara en bana? Har dålig koll känner jag men jag nämner det ändå.

Släpptes aldrig på PC, väl?

Inaktiv

Ser rätt kasst ut i själva videon. Låg FPS med tearing och mycket motion blur, tråkig bandesign, områden med skugga är alldeles för mörka, stela animationer osv.
Som ett dåligt COD 1 eller 2.

Men kanske blir nåt.

Skulle vilja se DICE återvända till WW2 och dra upp skalan på kriget till hur det var i 1942 där man hade tillgång till artilleri, stora bombplan, slagskepp och ubåtar.
Gärna med Day of Defeat-aktiga vapen där en MG42 verkligen köttar sönder allting, de var löjligt veka i BF1942.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Kleptoman:

Tror knappast att det blir bra.

Finns alltid nån som DIG i en konversation. Kanske vänta tills spelet är släppt, eller åtminstone efter du själv testat det innan du dömer ut det?

Men då måste du säga så till alla... Eller menar du att det är bara okej med en positiv åsikt?

1. Hit markers från CoD, realistiskt.
2. Stora gröna namn flygandes över medspelare, autentiskt.
3. Emblemer och graveringar, endast 199:-!

Medlem

mja meh njaeeee, lär bli svin dyrt om man ska köpa via steam också. Trist!

Medlem
Skrivet av DAoG:

Heroes & General spelar jag ibland. Ganska kul.

synd att matcherna är ruggigt korta, även om man spelar den som gäller för högre rank så tar det slut fort.
Men utöver det är heroes & generals ett av dom bättre ww2 spelen jag lirat på länge

Medlem

YES! day of defeat 2 finns nog inget spel man la ner så mycket tid o energi på som dod med klanspel, hemsida, IRC o praccar/matcher. Hoppas d blir samma typ av spel.

Medlem

Vi väntar på rising storm två istället.


signatur

P.L.U.R

FM-guru
F.d. Sisyr

Vad fan, läste nyheten i natt på fyllan och var helt övertygad om att det var Battlefield 1944 spelet hette, en uppföljare till original-Battlefield således. Balders balle.

Medlem

Vilken flexibel handled Krauten måste ha där på första bilden. 90 graders vridning sidleds


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Forgotten Hope 2 till BF2 har annars en aktiv community, brukar vara en närmast full server från 18:00 svensk tid.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ellakk:

Är inte 1943 en remake,eller var det bara en bana? Har dålig koll känner jag men jag nämner det ändå.

Släpptes aldrig på PC, väl?

Aha. Ok, konstigt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

längtar efter fler nya WW2 spel!

Medlem

HD-version säger de? Jo tjena!.. Den där m1:an ser i princip ut som den i dod:s från 2005 upplösningsmässigt. (inklusive det felaktigt stora sikthålet :P... de vill kanske göra det lättare).
... SKAMLIGT!

Traction wars är en annan WWII på gång.
screens


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

123
Skriv svar