Ni vann i G2A-tävlingen

Robot
Ni vann i G2A-tävlingen

Efter en riktig långkörare har tre vinnare utsetts.


Medlem
Ni vann i G2A-tävlingen

Så, g2a är legit???


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Så, g2a är legit???

Ja.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Så, g2a är legit???

ja varför skulle g2a inte vara det? Att dom har säljare som är dumma i huvudet gör inte sidan till dålig, då kan man ju kalla blocket, ebay m.m dåliga med för det finns folk som är oseriösa där också.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av dTexN:

Så, g2a är legit???

ja varför skulle g2a inte vara det? Att dom har säljare som är dumma i huvudet gör inte sidan till dålig, då kan man ju kalla blocket, ebay m.m dåliga med för det finns folk som är oseriösa där också.

Håller helt med det du säger, men tycker det känns aningen märkligt att tävla ut en vinst från en sådan sida.

Medlem

Ja alltså "legit" å "legit" är väl en sanning med modifikation. Nästan vem som helst kan sälja via en sida som G2A, sätta upp en virtuell butik och kränga koder. Så om Kurt Olsson bestämmer sig för att sälja nycklar köpta med stulna kontokort så är det väl inte så "legit".

Medlem
Skrivet av Mabec:

Ja alltså "legit" å "legit" är väl en sanning med modifikation. Nästan vem som helst kan sälja via en sida som G2A, sätta upp en virtuell butik och kränga koder. Så om Kurt Olsson bestämmer sig för att sälja nycklar köpta med stulna kontokort så är det väl inte så "legit".

fast det är inte ju inte g2as fel om det finns säljare med idiotiskt beteende, och känns som att dessa stölder är rätt små på denna sida eller liknande,för jag har inte läst många fall där folk blivit bestulna. Då kan vi kasta skit på varenda köp och sälj sida som finns

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av dTexN:

Så, g2a är legit???

ja varför skulle g2a inte vara det? Att dom har säljare som är dumma i huvudet gör inte sidan till dålig, då kan man ju kalla blocket, ebay m.m dåliga med för det finns folk som är oseriösa där också.

Håller helt med det du säger, men tycker det känns aningen märkligt att tävla ut en vinst från en sådan sida.

För FZ och G2A är samarbetspartners numera.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av dTexN:

Så, g2a är legit???

ja varför skulle g2a inte vara det? Att dom har säljare som är dumma i huvudet gör inte sidan till dålig, då kan man ju kalla blocket, ebay m.m dåliga med för det finns folk som är oseriösa där också.

Nej jag har inte orkat forska kring saken. Men har hört att key-sidor håller på med massa fulerier och det finns risker osv!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Grattis era gottegrisar!

Medlem
Skrivet av dTexN:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av dTexN:

Så, g2a är legit???

ja varför skulle g2a inte vara det? Att dom har säljare som är dumma i huvudet gör inte sidan till dålig, då kan man ju kalla blocket, ebay m.m dåliga med för det finns folk som är oseriösa där också.

Nej jag har inte orkat forska kring saken. Men har hört att key-sidor håller på med massa fulerier och det finns risker osv!

själva g2a är legit sen att det finns vissa skämtare som är säljare gör inte sidan till dålig

Medlem

Man får gratulera till vinnarna!

Medlem

Grattis, mycket nöje med spelen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag köper stort sett alla mina spel från såna här sidor.
Aldrig haft problem.
Det är som samma att anklaga tradera och blocket för marknad av stöldgods.
Jag brukar speciellt rikta in mina köp på personer som säljer typ spelgåvor från nvidia osv klart man ska få sälja koden om man inte vill ha spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Mabec:

Ja alltså "legit" å "legit" är väl en sanning med modifikation. Nästan vem som helst kan sälja via en sida som G2A, sätta upp en virtuell butik och kränga koder. Så om Kurt Olsson bestämmer sig för att sälja nycklar köpta med stulna kontokort så är det väl inte så "legit".

fast det är inte ju inte g2as fel om det finns säljare med idiotiskt beteende, och känns som att dessa stölder är rätt små på denna sida eller liknande,för jag har inte läst många fall där folk blivit bestulna. Då kan vi kasta skit på varenda köp och sälj sida som finns

Naturligtvis är det så.

Medlem

G2a har ändå ansvar tycker man, och köper man utan att handla från säljarna så kan man ju undra varifrån den koden kommer och hur mycket billigare dom har köpt in den för..

Medlem

Hade det varit ok för FZ att sammarbeta med torrentsidor? Inte torrentsidans fel att folk laddar upp olaglig programvara.

Jag har förklarat problemen med G2A och liknande sidor till FZ i en annan tråd (med källor) men FZ verkar inte se några problem med att det pågår olaglig verksamhet på sidan.

Även om man är naiv och stoppar huvudet i sanden när G2A och liknande sidor själva säljer stora batchar med "gray market keys" från en okänd källa, som de "råkat" komma över billigt, så tjänar de fortfarande pengar på att andra säljer nycklar som de fått från olaglig verksamhet på deras sida.

Och även om man bortser från det olagliga så borde inte FZ sammarbeta med verksamheter som har tveksam moralisk grund. Hade det varit ok för FZ att sammarbeta med fusksidor? Det är inte olagligt att fuska.

Medlem

Bjäbb bjäbb...
G2a är som många företag barn i början. De har tydligt satt ner foten tidigare vid konstigheter och har infört system alltmer för att hjälpa konsumenterna. Självklart bör saker ifrågasättas och det har hänt flertalet ggr mot g2a, och de har svarat varje gäng.

Nånstans får man ändå tänka att seriösa företag vill agera just seriöst.

Jag personligen har köpt några ggr. En gång hickningen nyckeln, varpå jag fick tillbaka slanten.

Inga fem på g2a. Rekommenderas snarare!

Mer spel åt folket!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Medlem
Skrivet av Gogge:

Hade det varit ok för FZ att sammarbeta med torrentsidor? Inte torrentsidans fel att folk laddar upp olaglig programvara.

Jag har förklarat problemen med G2A och liknande sidor till FZ i en annan tråd (med källor) men FZ verkar inte se några problem med att det pågår olaglig verksamhet på sidan.

Även om man är naiv och stoppar huvudet i sanden när G2A och liknande sidor själva säljer stora batchar med "gray market keys" från en okänd källa, som de "råkat" komma över billigt, så tjänar de fortfarande pengar på att andra säljer nycklar som de fått från olaglig verksamhet på deras sida.

Och även om man bortser från det olagliga så borde inte FZ sammarbeta med verksamheter som har tveksam moralisk grund. Hade det varit ok för FZ att sammarbeta med fusksidor? Det är inte olagligt att fuska.

Kriminella finns överallt, ska vi sluta förhandla med länder där det lever människor med en tveksam inställning till vad som är mitt och ditt?
Torrent sidor innehåller till 99% av illegalt material, så den jämförelsen är inget vidare, då g2a inte består av 99% scamers/stulna nycklar.

Medlem
Skrivet av atnek:

Torrent sidor innehåller till 99% av illegalt material, så den jämförelsen är inget vidare, då g2a inte består av 99% scamers/stulna nycklar.

Hade det hade varit ok för FZ att sammarbeta med The Pirate Bay om TPB hade haft ett par deals där de sålde steam-nycklar från någon okänd källa? G2A tjänar pengar på kriminell verksamhet, förkastligt att FZ associerar sig med dem.

Skrivet av atnek:

Kriminella finns överallt, ska vi sluta förhandla med länder där det lever människor med en tveksam inställning till vad som är mitt och ditt?

På tal om dåliga jämförelser..

Och vi inför sanktioner mot länder som exempelvis Nordkorea eller Iran.

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av atnek:

Torrent sidor innehåller till 99% av illegalt material, så den jämförelsen är inget vidare, då g2a inte består av 99% scamers/stulna nycklar.

Hade det hade varit ok för FZ att sammarbeta med The Pirate Bay om TPB hade haft ett par deals där de sålde steam-nycklar från någon okänd källa? G2A tjänar pengar på kriminell verksamhet, förkastligt att FZ associerar sig med dem.

Skrivet av atnek:

Kriminella finns överallt, ska vi sluta förhandla med länder där det lever människor med en tveksam inställning till vad som är mitt och ditt?

På tal om dåliga jämförelser..

Och vi inför sanktioner mot länder som exempelvis Nordkorea eller Iran.

Wow, du kom fram till ett land, där ingen förutom Kina? står bakom. Gj brah..

Nu pratar jag dock inte om ledare, utan overall, kan vara svårt att fatta?

Gör om, gör rätt..

Medlem
Skrivet av atnek:

Wow, du kom fram till ett land, där ingen förutom Kina? står bakom. Gj brah..

Nu pratar jag dock inte om ledare, utan overall, kan vara svårt att fatta?

Gör om, gör rätt..

Eh, det var två exempel och inte en fullständig lista på alla sanktioner. Om du är intresserad så kan du läsa mer om 20+ Svenska sanktioner här.

Ditt sätt att skriva gör det lite svårt att förstå vad du försöker säga, kan du försöka förklara vad ditt argument faktiskt är igen?

1
Skriv svar