Ubisoft tar krafttag mot fuskarna i The Division

Robot
Medlem
Ubisoft tar krafttag mot fuskarna i The Division

Nä man kör ju på PS4

Medlem

Vill veta att de gör något åt problemen på konsol också, osynliga Rouge Agents i Darkzone är gärna något jag slipper framöver.

Medlem

Jag dog vid ett flertal tillfällen av osynliga spelare i Dark Zone. Det med ammunition och resten kan jag inte säga något om men ibland kändes det verkligen som vissa spelare hade orimliga "fördelar".

Medlem
Skrivet av Cowmine:

Vill veta att de gör något åt problemen på konsol också, osynliga Rouge Agents i Darkzone är gärna något jag slipper framöver.

Det var en bug, inte fusk. Troligtvis kommer detta problem vara fixat.

Medlem
Skrivet av Cowmine:

Vill veta att de gör något åt problemen på konsol också, osynliga Rouge Agents i Darkzone är gärna något jag slipper framöver.

Det var pga en bug med beta boundries.

Medlem

Fördelen med konsol är att man slipper mycket av fusket. Att man måste betala för att spela online (xbox live & PSN) gör att inte så många vill ta risken, vilket gör att inte så många vill utveckla fusk till konsol överhuvudtaget.

När det gäller glitches så såg jag bara att man kunde springa ut utanför betazonen och bli teleporterat till ett safehouse och stå där tills rogue-timern gått ut.

Medlem

Men konsolversionen då? Gick man in och ut från ett safe house så blev man osynlig

Medlem
Skrivet av robbis:

Nä man kör ju på PS4

Det finns fusk och utnyttande av buggar på konsoler med xD

Medlem

aimbot/wallhack ...

Medlem
Skrivet av disinfect:

Fördelen med konsol är att man slipper mycket av fusket. Att man måste betala för att spela online (xbox live & PSN) gör att inte så många vill ta risken, vilket gör att inte så många vill utveckla fusk till konsol överhuvudtaget.

När det gäller glitches så såg jag bara att man kunde springa ut utanför betazonen och bli teleporterat till ett safehouse och stå där tills rogue-timern gått ut.

https://www.youtube.com/embed/EH_vQpkBuvY

men gud... att han i videon hoppas att dom kommer fixa detta till release säger en del... om vissa youtubers så klrat de blir detta är bara en tillfälling gräns för beta.

Medlem
Skrivet av Zewy:

Jag förstår tjusningen i att äga någon i ett spel. Jag tycker själv att det är kul att vinna stort och reta kompisen. Men efter en eller två matcher så har det slutat vara kul.

Dom bästa matcherna i alla typer av spel är när det är jämnt som satan och man får verkligen ta i för att vinna. Så jag förstår inte varför folk tycker att wallhack och aimbot är kul.

Jag hoppas att dom kör med permaban på alla servrar inklusive SP. Låt dom spela helt själva i SP utan någon tillgång till allt som ubisofts servrar ger.

Medlem
Skrivet av Zewy:

MASTER R,,, CHEATERS

twm
Medlem

Märkte inget fusk alls när jag spelade (PC)

Inaktiv
Skrivet av Zewy:

Det är sådana här personer som ska bindas fast vid en påle och bli back handade i ansiktet av hela communityt tills dom ser ut som en svullen smurf.

Förstår inte hur cheaters tänker, Är dom så jävla tråkiga och depprimerade som människor så dom måste förstöra för andra för att ha kul. Så tragiska personer.

(ser the computer guy från South Park framför mig så fort jag ser en hacker i ett spel )

Medlem

Bara för att va extra taskig, rensa deras köphistorik


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

Upplevde faktiskt inget fusk när jag testade PC-versionen. Hade faktiskt riktigt roligt för det mesta.


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Medlem

förutom folk som fick glichar, så som osynlig etc ofrivilligt eller icke, "jag var en av dom som fick det 2 gånger " utan att jag märkte av det för ens mina polare sa att han syntes inte på deras skärmar =D Hur som helst så mötte jag inte på någon riktigt fuskare vad jag kan minnas inte som att jag kände det ialla fall. Lirade PC betan i lite över 30 timmar totalt. Fuskare är nog extremt svårt att stoppa totalt, men man får hoppas på att det blir väldigt lite av dom.

Vill tillägga att för mig är fusk oacceptabelt när det gäller multiplayer spel, Skulle jag få tag på att min son eller dotter försökte fuska i ett multiplayer spel när dom blir äldre skulle det bli grava konsekvenser så pass starkt känner jag hat mot fusk i online spel.

Skulle också vilja säga att om jag fick leka psykolog så skulle jag nog vilja diagnosera oftast folk som fuskar att dom har inge sportanda, kanske har dom inte fått känna på hur det känns att vinna ärligt och för den delen vete vart sportanda är för något.

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:
Skrivet av Zewy:

Det är sådana här personer som ska bindas fast vid en påle och bli back handade i ansiktet av hela communityt tills dom ser ut som en svullen smurf.

Förstår inte hur cheaters tänker, Är dom så jävla tråkiga och depprimerade som människor så dom måste förstöra för andra för att ha kul. Så tragiska personer.

(ser the computer guy från South Park framför mig så fort jag ser en hacker i ett spel )

Det vore dumt att banna ip addresser då det kan drabba en oskyldig som fått en bannad ip.

Fuskare tycker nog det är roligt när du blir arg, andra bryr sig nog inte och vill bara kötta lite.

Har du aldrig fuskat någon gång i ditt liv?

Inaktiv
Skrivet av pewwww:
Skrivet av SogeUnleashed:
Skrivet av Zewy:

Det är sådana här personer som ska bindas fast vid en påle och bli back handade i ansiktet av hela communityt tills dom ser ut som en svullen smurf.

Förstår inte hur cheaters tänker, Är dom så jävla tråkiga och depprimerade som människor så dom måste förstöra för andra för att ha kul. Så tragiska personer.

(ser the computer guy från South Park framför mig så fort jag ser en hacker i ett spel )

Det vore dumt att banna ip addresser då det kan drabba en oskyldig som fått en bannad ip.

Fuskare tycker nog det är roligt när du blir arg, andra bryr sig nog inte och vill bara kötta lite.

Har du aldrig fuskat någon gång i ditt liv?

True that !! : ). Skulle vara riktigt surt om man inte gjort något o får smaka på ban hammer för ingenting. Oh ja d lär dom garanterat tycka, Är nog bara för den anl att dom gör det och bara det måste ju innebära att dom har något som fattas i huvudet.
"vi har 10 andra spel att spela men vi hoppar in o hackar detta bara för att dra folk till vansinne" Guuuud va kul. *Sigh*

På din fråga, Tro på d om du vill men har faktiskt aldrig fuskat (hackat) i ett multiplayerspel spel där andra spelare kan bli lidande ut av det jag gör då jag vet hur snabbt det kan förstöra spelglädjen för folk dirr och som den gamern jag är så vill jag inte utsätta folk för den ilskan som blir. Dock I single player spel back in Sega master systems / Nes o senare Playstation 1/2 dagar så vill jag minnas att jag hade ett helt block med olika fusk koder. Numera hittar jag walkthroughs/Playthroughs på youtube o sen går in o försöker själv vet inte om det räknas som fusk iofs:)

Så pratar vi overall och inte bara mp så har jag en ban hammer size gigantisk över mitt huvud : )

Medlem

Körde väldigt mycket under betan och kan inte påstå att jag mötte någon fuskare alls.
Visst. Det fanns en och annan osynlig spelare men den buggen hände mig med så kan inte klaga.

Medlem

Det är väl bra att det fuskas så mycket som möjligt under betan. Även om jag aldrig använt fusk så uppskattar jag att folk gör det under betor, det är väl det betor är till för, så att utvecklarna kan smasha buggar, fusk och exploits innan spelet går live.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:

Det är väl bra att det fuskas så mycket som möjligt under betan. Även om jag aldrig använt fusk så uppskattar jag att folk gör det under betor, det är väl det betor är till för, så att utvecklarna kan smasha buggar, fusk och exploits innan spelet går live.

Håller faktiskt med dig 100% även om jag i mitt senaste inlägg berätta om mitt djupa hat jag har mot fuskare så ska jag nog säga att efter jag läste ditt inlägg så tycker jag också att det kanske va bra ändå att fuskare hittade sin väg in i betan och förstörde så mycket dom kunde då Ubisoft nu vet hur dom pluggar igen dom hålen.

Skulle ingen ha gjort det så skulle hålen blivit oupptäckta och riktiga spelet skulle blivit kaos, o det skulle nog varit en värre impact då, Nu så va ju ialf betan "Gratis" om du skrivit upp dig för en beta nyckel. Jag menar, spelet ligger väl på 600:-? o skulle det varit så här illa som i betan då så skulle ubisoft fått tagit så mycket flack fire så frågan är om dom skulle kunnat ställa sig upp igen.

1
Skriv svar