Ant Simulator-utvecklarna om anklagelserna: "Det är lögner"

Robot
Ant Simulator-utvecklarna om anklagelserna: "Det är lögner"

Striptease och spritfester är bara en rökridå menar de två anklagade.


Medlem
Ant Simulator-utvecklarna om anklagelserna: "Det är lögner"

Bambam baaam!
Intrigen tätnar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Det ska krävas mycket för att jag ska sympatisera mer med en kostymnisse än en spelutvecklare men... i det här fallet gör jag faktiskt det.

Hela grejen med att deras hemsida plötsligt enbart består av bilder på de där två killarna känns som ett väldigt uppenbart sätt att piska upp hat hos fansen. Det är väldigt tydligt att den som gjorde om hemsidan ville ge bilden av två giriga och oseriösa slipsnissar och då är Eric den troligaste gärningsmannen.

I sin video så säger Eric aldrig vad som specifikt hindrar vidare utveckling av spelet, bara att de andra två "bränt pengar". Nu kan man förstås komma med motargument typ "men det fattar du väl att utan pengar kan dem inte utveckla spelet vidare" men Eric säger själv att han hotats med stämning av sina fd. partners om han försöker släppa spelet utan dem.

Skulle alltså slipsnissarna medvetet vansköta företaget, sabotera spelutvecklingen genom att bränna alla pengar och därefter hota med stämningar mot utvecklaren som de hela tiden är beroende av? Det låter inte vidare logiskt.

Medlem

Bara att placera sig på läktaren och se vad som sker...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_98854:

Det ska krävas mycket för att jag ska sympatisera mer med en kostymnisse än en spelutvecklare men... i det här fallet gör jag faktiskt det.

Hela grejen med att deras hemsida plötsligt enbart består av bilder på de där två killarna känns som ett väldigt uppenbart sätt att piska upp hat hos fansen. Det är väldigt tydligt att den som gjorde om hemsidan ville ge bilden av två giriga och oseriösa slipsnissar och då är Eric den troligaste gärningsmannen.

I sin video så säger Eric aldrig vad som specifikt hindrar vidare utveckling av spelet, bara att de andra två "bränt pengar". Nu kan man förstås komma med motargument typ "men det fattar du väl att utan pengar kan dem inte utveckla spelet vidare" men Eric säger själv att han hotats med stämning av sina fd. partners om han försöker släppa spelet utan dem.

Skulle alltså slipsnissarna medvetet vansköta företaget, sabotera spelutvecklingen genom att bränna alla pengar och därefter hota med stämningar mot utvecklaren som de hela tiden är beroende av? Det låter inte vidare logiskt.

Varför sympatisera med någon över huvud taget när vi omöjligen kan veta vad som faktiskt har skett och inte?

Medlem

ta med popcorn, ja glömde..!

Medlem

Detta börjar bli förbannat löjligt...

Medlem

Låt rätten bedöma, så bedömer vi därefter.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Medlem
Skrivet av ohem:

Låt rätten bedöma, så bedömer vi därefter.

De "överväger". Jag skulle gissa att det aldrig kommer till domstol.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

De två förnekar inte att de hade lagt in 'bar- och restaurangbesök' i budgeten och säger att detta var enligt normen i branschen. Men budgeten för spelet var väl knappast enligt branschnormen, utan mycket lägre?

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2016/02/01/ant-sim...

Medlem

"The duo flatly deny their former partner’s claims. “It’s completely false,” Monce says. “I don’t know why he’s painting that picture, but the reality is that anything that was spent in a bar or restaurant was very reasonable in nature when you look at any business, including video game companies. It was part of our operating budget, it’s not anything that was excessive."

Detta visar väl på tycker jag att de spenderat pengar på ett konstigt sätt, inte fan går man ut och äter lyxmiddagar som resten av spelbranschen när man är ett litet, fattigt och nystartat IT/spelföretag företag?

Ja ja, internet drama. Nomnomnom.

Medlem
Skrivet av kaealy:

"The duo flatly deny their former partner’s claims. “It’s completely false,” Monce says. “I don’t know why he’s painting that picture, but the reality is that anything that was spent in a bar or restaurant was very reasonable in nature when you look at any business, including video game companies. It was part of our operating budget, it’s not anything that was excessive."

Detta visar väl på tycker jag att de spenderat pengar på ett konstigt sätt, inte fan går man ut och äter lyxmiddagar som resten av spelbranschen när man är ett litet, fattigt och nystartat IT/spelföretag företag?

Ja ja, internet drama. Nomnomnom.

Det gör man inte automatiskt som ett litet företag oavsett. Speciellt inte innan man är redo att sälja sin produkt.

I mina ögon luktar det två "finansvalpar" (om man ska använda det uttrycket trots att dom inte är i den branchen) som nyss har gått ut skolan och inte fattar vad det innebär att driva ett företag; blivit lyriska av pengarna dom fick in på crowdfunding osv...

Att ens jämföra sina utlägg eller sättet att operera med etablerade företag när man är en liten idie-studio..,ja, det säger mycket för mig iaf

Att dessutom säga att man håller sig inom vad USA's skatteverk anser är lagligt...är en dåres försvarstal

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av kaealy:

"The duo flatly deny their former partner’s claims. “It’s completely false,” Monce says. “I don’t know why he’s painting that picture, but the reality is that anything that was spent in a bar or restaurant was very reasonable in nature when you look at any business, including video game companies. It was part of our operating budget, it’s not anything that was excessive."

Detta visar väl på tycker jag att de spenderat pengar på ett konstigt sätt, inte fan går man ut och äter lyxmiddagar som resten av spelbranschen när man är ett litet, fattigt och nystartat IT/spelföretag företag?

Ja ja, internet drama. Nomnomnom.

Det gör man inte automatiskt som ett litet företag oavsett. Speciellt inte innan man är redo att sälja sin produkt.

I mina ögon luktar det två "finansvalpar" (om man ska använda det uttrycket trots att dom inte är i den branchen) som nyss har gått ut skolan och inte fattar vad det innebär att driva ett företag; blivit lyriska av pengarna dom fick in på crowdfunding osv...

Att ens jämföra sina utlägg eller sättet att operera med etablerade företag när man är en liten idie-studio..,ja, det säger mycket för mig iaf

Att dessutom säga att man håller sig inom vad USA&#039;s skatteverk anser är lagligt...är en dåres försvarstal

Jo, tyckte det lät väldigt konstigt. Vem ska de äta affärsmiddag med? De 7-9 personer de knappt hade råd att betala för sin out-sourcing?

Medlem

Saxat från Erics Youtube

Citat:

Well, their claim of contributing $5k to the company is false. They put in a little less than half that. Also, that doesn't include the $800 I put in. In response to them claiming that they helped me code and develop the game, that's BS. They have never once touched Unity or any game engine. As far as the whole Sony thing, they told me they submitted the game to Sony. They told me Sony said the game needed more polish. Now they're admitting that they never submitted the game because THEY THOUGHT the game wasn't good enough (It was alpha update #3 at the time). What motivated them to lie to me about that? They said they only spent a reasonable portion of the budget on drinks and food. They said the contract artists were paid. The truth is that the contract artists were paid, but more money was spent on them drinking and partying than was spent on contract artists and software costs combine. Their hotel costs (I, Eric, payed for my own hotel out of pocket) alone were higher than the total amount we paid the contract artists. They also mentioned going to GDC. The company paid for all three of our flights and GDC passes. I, Eric, attended GDC 5 out of the 5 days, all day. One of them attended GDC for 1 day for a few hours. The other attended GDC for 30 minutes, complained about his hangover, and left.

Gnällkuk

Ah, känns som ett bra manus för att göra en Facebbok-film


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ojoj!! Det här måste ni följa upp!

Medlem

Det är väl så självklart att de 2 kostymnissarna försöker rädda sig själva. Tror någon på dom?

Medlem

signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Plot twist. Eric är strippan

Medlem
Skrivet av Nunk:

Plot twist. Eric är strippan

hahaha, skrattade mer än jag borde xD


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem
Skrivet av Lippen:
Skrivet av Nunk:

Plot twist. Eric är strippan

hahaha, skrattade mer än jag borde xD

Jag med

Medlem
Skrivet av kaealy:

"The duo flatly deny their former partner’s claims. “It’s completely false,” Monce says. “I don’t know why he’s painting that picture, but the reality is that anything that was spent in a bar or restaurant was very reasonable in nature when you look at any business, including video game companies. It was part of our operating budget, it’s not anything that was excessive."

Detta visar väl på tycker jag att de spenderat pengar på ett konstigt sätt, inte fan går man ut och äter lyxmiddagar som resten av spelbranschen när man är ett litet, fattigt och nystartat IT/spelföretag företag?

Ja ja, internet drama. Nomnomnom.

Att anställda bjuds på mat någon gång ibland kan ju inte direkt anses vara att köpa lyxmiddagar och sker definitivt på de allra flesta privata företag. De bör ha minst 25.000 kr i lön och sen avgifter och skatter på det. Du inser hur lite 2000 kr i månaden på mat är va? Men som sagt, det kan ha varit 200.000 kr likväl.

Skrivet av Karmak:

Det är väl så självklart att de 2 kostymnissarna försöker rädda sig själva. Tror någon på dom?

Ärligt talat vet jag inte varför man skulle tro mindre på de? För de äger kläder?


signatur
Medlem
Skrivet av Massy:
Skrivet av kaealy:

"The duo flatly deny their former partner’s claims. “It’s completely false,” Monce says. “I don’t know why he’s painting that picture, but the reality is that anything that was spent in a bar or restaurant was very reasonable in nature when you look at any business, including video game companies. It was part of our operating budget, it’s not anything that was excessive."

Detta visar väl på tycker jag att de spenderat pengar på ett konstigt sätt, inte fan går man ut och äter lyxmiddagar som resten av spelbranschen när man är ett litet, fattigt och nystartat IT/spelföretag företag?

Ja ja, internet drama. Nomnomnom.

Att anställda bjuds på mat någon gång ibland kan ju inte direkt anses vara att köpa lyxmiddagar och sker definitivt på de allra flesta privata företag. De bör ha minst 25.000 kr i lön och sen avgifter och skatter på det. Du inser hur lite 2000 kr i månaden på mat är va? Men som sagt, det kan ha varit 200.000 kr likväl.

Skrivet av Karmak:

Det är väl så självklart att de 2 kostymnissarna försöker rädda sig själva. Tror någon på dom?

Ärligt talat vet jag inte varför man skulle tro mindre på de? För de äger kläder?

Fast det är vad jag förstår ett företag utan säkrade inkomster, som fortfarande är i uppstartsfasen. 25.000 i lön är då inte alls självklart och utlägg på mat överhuvudtaget är inte säkert att man har råd med.

1
Skriv svar